President

Reunió constitutiva COREC

El president Torra posa en marxa la Comissió del Pla destinat a minimitzar l'impacte econòmic i social de la COVID-19

query_builder   8 maig 2020 14:54

event_note Nota de premsa

El president Torra posa en marxa la Comissió del Pla destinat a minimitzar l'impacte econòmic i social de la COVID-19

 

  • Aquest migdia shan constituït els 6 grups de treball: Administració local; Protecció social; Suport a lempresa; Recerca; Desenvolupament digital, i Agenda Verda, que lideren les conselleries responsables, i que des davui mateix ja han començat a elaborar el Pla

 

  • La Comissió està encapçalada pel president i integrada pel vicepresident del Govern i conseller d'Economia i Hisenda; la consellera de la Presidència; i els consellers de Territori i Sostenibilitat; Treball, Afers Socials i Famílies; Empresa i Coneixement, i Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació
Reunió constitutiva Comissió Pla reactivació
El president en el decurs de la reunió per videoconferència des del Palau de la Generalitat.


El president de la Generalitat, Quim Torra, ha encapçalat aquest migdia la reunió constitutiva de la Comissió del Pla per a la reactivació econòmica i protecció social, aprovada dissabte passat en Consell Executiu Extraordinari. Aquest grup de treball té com a objectiu traçar un pla per minimitzar els aspectes socials i econòmics de la crisi de la COVID-19, amb propostes de tots els departaments implicats, i neix amb la voluntat, com ja va avançar el cap del Govern, “d’escoltar tots els actors socials i econòmics del país” i estenent la mà “a totes les forces polítiques”.

La Comissió ha aprovat en la seva primera reunió, que s’ha fet via telemàtica, el calendari (les sessions de treball seran setmanals, cada divendres), les línies de treball estratègiques del Pla, i la composició del Comitè Tècnic, que s’encarregarà de coordinar totes les mesures que arriben dels departaments de la Generalitat.

S’han creat els 6 grups de treball que, des d’avui mateix ja s’han posat en marxa i que són:  Administració local (Presidència); Protecció social (Treball i Afers Socials); Suport a l’empresa (Empresa i Coneixement); Recerca (Empresa i Coneixement); Desenvolupament digital (Polítiques Digitals i Administració Pública) i  Agenda verda (Territori i Sostenibilitat).

La Comissió del Pla per a la reactivació econòmica i protecció social està integrada, a més del president, pel vicepresident del Govern i conseller d'Economia i Hisenda, Pere Aragonès; la consellera de la Presidència, Meritxell Budó; el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet; el conseller de Treball, Afers Socials i Famílies, Chakir el Homrani; la consellera d'Empresa i Coneixement, Àngels Chacón; la consellera d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, Teresa Jordà, i el Secretari de Govern, Víctor Cullell.

En el decurs de la reunió, el vicepresident Aragonès ha destacat que “aquesta comissió ha de contribuir a fer de totes aquestes mesures, que ja hem  posat en marxa i les que vindran, un projecte de país amb prosperitat compartida, amb salut, seguretat i projectes econòmics vitals”. I ha afegit: “és el moment de protegir les persones, treballadors i treballadores i les empreses de l’economia productiva, que ningú es quedi enrere. I aquesta eina de coordinació, i principalment el comitè tècnic, ens permetrà definir, de forma àgil, les mesures per sortir amb igualtat d’oportunitats de la crisi social i econòmica provocada pel covid-19”.


Línies de treball

El treball de la Comissió s’estructurarà en dos tipus d’actuacions, les d’emergència i les estratègiques, que no seran necessàriament consecutives sinó que moltes d’elles podran avançar en paral·lel.

Les Actuacions demergència s’aplicaran a curt termini i contemplen mesures destinades a minimitzar l’impacte econòmic i social de la crisi, prioritzant aquells segments de la població més afectats i vulnerables a la COVID-19.

Així doncs, entre altres, destaquen les següents línies de treball: Un diagnostic de la situació, que tindrà com objectiu recollir tota la informació necessària per l’ordenació dels treballs, la valoració del cost de la crisi i l’avaluació inicial de les mesures adoptades; consultes a experts i estudis i treballs externs, que pretenen mobilitzar al maxima el coneixement per millorar l’efectivitat del pla; mesures urgents per atenuar l’impacte de la COVID-19, donant suport immediat als actors i col.lectius més afectats per pal·liar l’impacte de la crisi i agilitzar la represa de l’activitat; un estudi dels plans sectorial per poder reorganitzar el pressupost de cada departament i identificar les mesures que no disposen de suficient pressupost, i, finalment, es validarà la consistència del pla, l’eficàcia de les mesures i l’eficiència dels recursos emprats.

 

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia