- L’objectiu és establir una fórmula per determinar les emissions de diòxid de carboni de les motocicletes que no disposen de fitxa tècnica oficial, i introduir un benefici fiscal per als vehicles considerats ‘clàssics’
- Properament, el text s’exposarà a consulta pública durant 30 dies al web del Departament de la Vicepresidència i d’Economia i Hisenda i al portal participa gencat
El Govern ha donat llum verda a la memòria preliminar de l’Avantprojecte de llei de segona modificació de la Llei 16/2017, de l’1 d’agost, del canvi climàtic, en relació amb l’impost sobre les emissions de diòxid de carboni dels vehicles de tracció mecànica. L’objectiu és donar a conèixer a la ciutadania, a través de consulta pública prèvia, la voluntat de l’Executiu d’introduir una sèrie de canvis en aquest impost en una doble direcció: d’una banda, establir una fórmula per determinar les emissions de CO2 de les motocicletes que no disposen de fitxa tècnica; de l’altra, regular un benefici fiscal per als turismes, furgonetes i motocicletes que són considerats per les federacions com a ‘clàssics’, d’acord amb uns estàndards europeus i internacionals, però que no disposen de matrícula de vehicle històric.
D’acord amb el text aprovat avui, només un 17,4% de les motocicletes que circulen per Catalunya (de dues rodes, de dues rodes amb sidecar, tricicles de motor i quadricicles pesats) disposen de dades oficials d’emissions de CO2, entre les quals s’inclouen principalment les fabricades a partir de l’any 2008. En aquest sentit, en la memòria preliminar es subratlla la necessitat d’establir un mètode que determini les emissions de diòxid de carboni per al 82,6% restant, i més tenint en compte que d’acord amb la Llei 9/2019, aquest tipus de vehicles meritaran l’impost a 31 de desembre d’aquest 2020.
D’altra banda, el Govern també vol establir algun tipus de benefici fiscal per als vehicles considerats ‘clàssics’, similar al que existeix per a aquells que ja disposen de matrícula de vehicle històric, d’acord amb l’article 41.5 de la Llei 16/2017 de l’1 d’agost, la qual els eximeix de pagar l’impost. La voluntat d’aquesta nova mesura de reduir la càrrega tributària als vehicles ‘clàssics’ és contribuir a la conservació del patrimoni automobilístic. A Catalunya, s’estima que hi ha uns 10.000 vehicles amb aquestes característiques.
El text de la memòria s’exposarà properament a consulta pública durant 30 dies al web del Departament de la Vicepresidència i d’Economia i Hisenda o al portal Participa gencat.