- Les obres consistiran en la millora dels encreuaments de la carretera, així com la renovació del paviment i dels sistemes de senyalització i de contenció
- Els treballs començaran la tardor vinent i tindran un termini d’execució previst de 10 mesos

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha iniciat la licitació de les obres de millora de la seguretat viària a la C-1415a, entre Terrassa i Sentmenat, per un import de 3,3 MEUR. Aquesta actuació afavorirà la seguretat i la comoditat en la conducció mitjançant millores en les interseccions, el ferm, la senyalització, l’abalisament, el drenatge i les barreres de seguretat. Els treballs començaran la tardor vinent i tindran un termini d’execució de 10 mesos.
La carretera C-1415a pertany a la xarxa comarcal de la Generalitat i uneix Terrassa, Castellar del Vallès i Sentmenat. Té un trànsit que varia entre els 5.300 vehicles/dia entre Terrassa i Castellar del Vallès i els 6.500 entre Castellar del Vallès i Sentmenat. Aquesta obra abasta, concretament, dos trams de la C-1415a que sumen 13 quilòmetres.
Les obres que es duran a terme consistiran en:
- Millora del ferm, amb un tractament previ en aquells punts de la carretera que estiguin malmesos
- Millora de la seguretat en encreuaments:
- Esclarides en marges de la carretera; s’enretiraran uns metres els talussos per afavorir la visibilitat en les interseccions
- Remodelació de les interseccions de Matadepera (amb BV-1248) i Castellar del Vallès (amb la B-124); en el primer cas, es formarà una nova illeta en la incorporació sentit Terrassa i en el segon, es configurarà un illot central per als girs a l’esquerra i illetes deflectores per a canalitzar els girs a la dreta.
- Condicionament del camí de vianants existent al marge dret de la carretera entre l’inici de l’actuació (quilòmetre 18,5) i la intersecció Torre de Mossèn Homs, amb una longitud de prop de 500 metres
- Abalisament de la carretera en trams a l’entrada dels nuclis urbans en què existeixen fileres d’arbres ornamentals pròximes a la calçada.
- Millora de la senyalització vertical i horitzontal, així com d’altres elements d’abalisament i de les barreres de seguretat.
- Millora del drenatge, mitjançant la neteja de cunetes, passos salvacunetes i elements de desguàs.
- Construcció de cunetes transitables, que, a més, de facilitar el drenatge, permeten donar un sobreample a la carretera.
1