• El Departament licita la redacció de l’estudi d’impacte ambiental de la segona fase de la prolongació, que inclou tres noves estacions

 

  • Licitada la redacció del projecte bàsic de la primera fase
Badalona metro

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha impulsat la redacció dels estudis de la segona fase del perllongament de l’L1 del metro a Badalona, entre Lloreda-Sant Crist, on conclourà la primera fase, i l’estació de Rodalies. Aquests estudis analitzaran les diverses alternatives d’aquesta nova infraestructura i un cop definides, se sotmetran a informació pública. S’ha iniciat la licitació de la redacció de l’estudi d’impacte ambiental i en els pròxims dies, s’iniciarà la de l’estudi informatiu.

 

Aquesta segona fase del perllongament abasta un tram d’uns 2,5 quilòmetres i comprèn tres estacions: Bufalà, Badalona Pompeu Fabra, en un punt neuràlgic de la ciutat i de connexió amb l’L2 de metro i Badalona Rodalies, on crearà un intercanvi amb aquesta xarxa ferroviària. També es preveu la construcció d’una cua de maniobres.

Primera fase del perllongament

 

El Departament de Territori i Sostenibilitat també té en licitació la redacció del projecte bàsic de la primera fase del perllongament de l’L1 de metro a Badalona. Aquesta actuació inclou l’execució d’un tram d’1,5 quilòmetres de nova línia, de dues estacions de metro, als barris de Montigalà i Lloreda/Sant Crist, i d’unes cotxeres.

 

Aquest projecte bàsic desenvoluparà la solució definida pels estudis informatiu i d’impacte ambiental, després de ser sotmesos a informació pública i aprovats definitivament. La redacció del document es licita per un import d’1 MEUR i un termini de 12 mesos. S’estima que la construcció d’aquest tram del perllongament de l’L1 comportarà una inversió de 310 MEUR.

 

El traçat està definit per un corredor que s'inicia a l'estació de Fondo i discorre sota el Carrer de Fondo, carrer de Verdi i avinguda de Mònaco fins arribar al Parc dels Muntanyetes, on se situa l'estació de Montigalà. A partir d'aquesta estació i per arribar a la de Lloreda-Sant Crist, continua paral·lelament a la Rambla Sant Joan per, després, ajustar-se a l’avinguda Puigfred, on s’implantarà la cua de maniobres i finalitzarà aquesta fase del perllongament.

 

La captació de demanda estimada de les cinc estacions serà d’uns 40.000 viatges al dia.

1  

Imatges

Plànol corredor perllongament

Plànol corredor perllongament 158

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 137