Sala de premsa

event_note Nota de premsa

L'Oficina d'Atenció Ciutadana de Girona tornarà a obrir les seves portes a la Fase 2

  • La cita prèvia serà un requisit indispensable per poder accedir a l’OAC a fer gestions de forma presencial
  • L’inici de l’activitat presencial a la resta de l’edifici de la Generalitat a Girona també començarà amb el canvi de fase
Imatge de l'OAC Generalitat Girona
Imatge de l'OAC Generalitat Girona amb les noves mesures de prevenció contra la COVID-19

A partir del 2 de juny, si la regió sanitària de Girona ha entrat en fase 2 de desconfinament, els diferents departaments i l’Oficina del delegat del Govern, reactivaran els treballs presencials a l’edifici de la Generalitat a Girona, malgrat que se seguirà prioritzant el teletreball mentre durin les fases de desconfinament.

Amb l’arribada de la fase 2, l’OAC Generalitat Girona reprendrà l’activitat presencial, després que les Oficines d’Atenció Ciutadana de la Generalitat de Catalunya hagin estat tancades des que es va decretar l’estat d’alarma. La reobertura es farà amb canvis importants en la manera d’atendre la ciutadania, per tal de seguir totes les mesures de prevenció sanitària davant la COVID-19.

El pla d’acció per al desconfinament recull mesures organitzatives per mantenir la disponibilitat d'equips de treball separats per evitar contagi i garantir el teletreball per a persones vulnerables, i mesures tècniques derivades de la instrucció de Funció Pública i de les ordres estatals a aplicar en cada fase de desconfinament.

 

Mesures organitzatives

  1. Ampliació de l’horari d’atenció al públic

L’OAC de Girona avança, de manera temporal, l’horari d’obertura a les 8h del matí i es manté l’horari de tancament, les 17h.

  1. Cita prèvia per a totes les gestions a les OAC

La implantació de l’atenció amb cita prèvia per a totes les gestions té com a objectius:

  • millorar l’experiència del ciutadà en les OAC
  • ordenar l’atenció
  • treure pressió al personal informador
  • controlar el nombre de persones que hi ha a l’oficina i evitar aglomeracions o cues
  • aprofitar les hores de baixa activitat de la tarda

Els canals per demanar cita prèvia són els següents:


  1. Impuls del teletreball per fer atenció remota (per telèfon o per videoconferència) i per a la gestió interna del registre

L’OAC de Girona farà una part de les atencions de manera telemàtica per a poder atendre el nombre de persones que s’atenien habitualment a l’Oficina. Hi ha un catàleg de tràmits i informació que es pot atendre per trucada o videotrucada tenint en compte el públic a qui s’adreça, el nivell de digitalització del tràmit i la tipologia de dades que es tractaran. El personal que teletreballi pot fer atenció remota amb cita prèvia i donar suport a l’atenció presencial a l’oficina.

  1. Control de la circulació de la documentació en paper

Per evitar el trànsit de documentació en paper que arriba per correu postal i minimitzar el risc de contagi es tendirà a la digitalització de la majoria de documentació. Aquesta mesura també facilitarà el teletreball a les diferents unitats de l’edifici.

 

Mesures tècniques 

  1. S’han instal·lat mampares de metacrilat a les taules de les persones informadores.
  2. Es disposarà de mascaretes per a la ciutadania que vingui a l’oficina i que no en porti (es recomana que en portin de casa).
  3. Només es permet accedir a una persona per a cada punt d’atenció. Si venen diverses persones, només en podrà accedir una i la resta hauran d’esperar a la sala d’espera o preferiblement a l’exterior, tret de les persones que requereixin acompanyament.
  4. Hi haurà gel hidroalcohòlic a l’entrada de l’OAC i també a disposició del personal, prop dels llocs de treball, i en llocs visibles i preferents per al públic.
  5. S’ha d’evitar, en la mesura del possible, la utilització d’utensilis comuns entre usuaris i professionals (fulls, bolígraf...).


S’informarà d’aquests requeriments a l’entrada de l’OAC i també en el correu electrònic de recordatori de la cita prèvia.


Aquestes mesures es complementaran amb elements de senyalització:

  1. Es marcaran a terra les distàncies mínimes d’acostament de la ciutadania a les taules d’atenció per garantir que hi ha 2 metres de distància.
  2. S’indicarà la distància de seguretat entre dues persones en els bancs i seients dels espais d’espera de l’oficina.
  3. Es projectaran als monitors de l’oficina vídeos i infografies de consells per treure’s els guants i altres recomanacions de seguretat.
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia