Aprovada una modificació del Decret d’estructura del Departament d’Empresa i Coneixement
El Govern ha aprovat avui una modificació del Decret d’estructura del Departament d’Empresa i Coneixement (Decret 282/2018), amb l’objectiu d’ajustar-ne d’una manera més àmplia les funcions d’algunes unitats directives.
Pel que fa a la Secretaria General, es recupera la figura del Gabinet Tècnic, que integra l’Àrea de Prospectiva, seguint el model establert per al conjunt del Departament. Així mateix, la Direcció de Serveis assumeix les funcions d'informació i coordinació amb la Comissió del Sector Públic Institucional. La Subdirecció General de Personal, Organització i Prevenció de Riscos Laborals adquireix la condició d’unitat d’informació departamental, en compliment de la normativa en matèria de transparència; l’Àrea d’Organització i Administració Electrònica, actualitzant la denominació, passa a anomenar-se Àrea d’Organització i Administració Digital; i l’Àrea de Subvencions i Anàlisi Pressupostària passa a denominar-se Àrea d’Anàlisi Pressupostària, Sector Públic i Subvencions, i reforça les seves funcions pel que fa al seguiment del sector públic en les matèries de la seva competència.
Els altres canvis afecten la Secretaria d’Universitats i Recerca i consisteixen en la reordenació, actualització i creació de noves funcions de les diverses unitats. En aquest sentit, es creen dins la Direcció General de Recerca dues àrees funcionals: l’Àrea de Planificació i Gestió del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER), per tal de fer el seguiment de l’execució del FEDER en l’àmbit de la Secretaria, i l’Àrea de Coordinació Tècnica de Suport Interdepartamental en Recerca i Innovació, per tal de participar en el desenvolupament de projectes estratègics i pactes d’abast nacional en l’àmbit de l’R+D+I.