Sala de premsa

event_note Nota de premsa

L'Oficina d'Atenció Ciutadana de Girona reprèn l'activitat presencial

Visita OAC

Avui ha estat el primer dia en què l’OAC Generalitat Girona ha tornat a oferir atenció presencial a la ciutadania, en aquest cas amb noves mesures de protecció i amb cita prèvia com a condició indispensable.

El delegat de la Generalitat a Girona, Pere Vila, ha comprovat el funcionament de l’Oficina aquest matí, en el dia en què tornava a obrir les portes i es reprenia l’activitat presencial de forma parcial a l’edifici de la Generalitat a Girona.

Durant la visita, el delegat ha ressaltat “Aquests dies s’haurà de fer rotació de personal, prioritzant el teletreball, però és important que el servei d’atenció al ciutadà es pugui donar amb plenes garanties, per aquest motiu la cita prèvia és un sistema que funciona molt bé, perquè permet organitzar als equips. Avui encetem aquest nou funcionament amb una fluctuació ordenada i hem d’intentar tornar a la normalitat el més ràpid possible”.

En aquest sentit el delegat també ha explicat que els darrers dies els treballadors i treballadores han rebut formacions per saber com atendre a les visites en la nova situació, “Avui és el primer i haurem d’habituar-nos a treballar així, però com a administració hem de ser valents i servir d’exemple. Malgrat que hi ha visites que demanen immediatesa, i això és complicat, la gent ve molt conscienciada i tot està funcionant molt bé”.

El delegat també ha remarcat la transformació del model d’Oficina d’Atenció Ciutadana, per adaptar-lo a les noves necessitats, “Abans del confinament l’OAC Girona rebia unes 500 visites diàries, ara amb les noves mesures, se’n podran atendre 350 al dia, com a màxim, de forma presencial i 150 de forma telemàtica”.

A partir de la setmana que ve, es dotarà a les 37 persones informadores de l’OAC Girona d’una línia de telèfon i d’un ordinador. D’aquesta manera alguns dels tràmits de la Generalitat, es podran atendre sempre per cita prèvia en remot per la gent que teletreballi des de casa. Aquests canvis també permetran arribar més fàcilment a ciutadans que tenien dificultats per desplaçar-se a l’oficina de forma presencial.

Durant el confinament la bústia de l’OAC Girona ha rebut 700 consultes, que s’han atès telemàticament o s’han derivat al 012 o als telèfons tècnics pertinents. També s’ha col·laborat amb les bústies corporatives dels diferents departaments, per donar resposta a aquest tipus de consultes.

Els canals per demanar cita prèvia són els següents:

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia