Justícia, Drets i Memòria

.

L'atenció al ciutadà de Justícia es trasllada al nou Districte Administratiu

Es poden fer tràmits presencials amb cita prèvia

query_builder   10 juny 2020 09:42

event_note Nota de premsa

L'atenció al ciutadà de Justícia es trasllada al nou Districte Administratiu

Es poden fer tràmits presencials amb cita prèvia

.
.

Els ciutadans que vulguin inscriure’s en el Registre de parelles estables de Catalunya, constituir una associació o fer una consulta sobre justícia gratuïta, ja es poden adreçar a la nova Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) del Districte Administratiu, que ha obert al públic. A la nova seu del carrer del Foc 57 es podran fer els tràmits presencials d’atenció al ciutadà que es duien a terme al carrer Pau Claris abans del trasllat del Departament de Justícia.

L’Oficina atén amb cita prèvia com a mesura de prevenció de contagis, perquè no hi hagi aglomeracions i per evitar temps d’espera. La cita es pot sol·licitar a través d’internet o bé per telèfon, trucant al 93 884 46 00, de 9 a 15 h. L’Oficina atendrà en horari de mati i tarda, de 9 a 17 h, excepte els mesos de juliol i agost, que estarà obert de 9 a 15 h.

Les persones que s’hi adrecin hauran de fer servir mascareta, i s’han adoptat mesures de seguretat recomanades per les autoritats sanitàries, com ara punts amb gel hidroalcohòlic i senyalització a la sala d’espera per garantir la distància social i per evitar els contagis.

.
.

El funcionament és el mateix que el de les oficines de la Generalitat a Girona o Tortosa, amb una Oficina d’Atenció Ciutadana comuna per als departaments que s’han traslladat al Districte Administratiu, però amb capacitat per atendre els diferents temes i tràmits.

Pel que fa a les gestions del Departament de Justícia, els ciutadans que s’hi adrecen per a una atenció presencial generalment ho fan per temes relacionats amb associacions i federacions, per resoldre consultes sobre el Registre de parelles estables o inscriure’s-hi, i per sol·licitar informació sobre justícia gratuïta. L’any passat, l’OAC del Departament de Justícia va rebre 33.000 visites presencials.

Un cop atès, el ciutadà podrà valorar la qualitat de l’atenció rebuda.

Informació i tràmits des de casa

Els ciutadans també podran fer tràmits sense necessitat de desplaçar-se, per via telemàtica, com ara els relacionats amb les fundacions, la sol·licitud de documents de nul·litat dels judicis franquistes o el Registre de grups d’interès.

Pel que fa a l’atenció telefònica, està centralitzada a través del telèfon d’atenció i informació general 012.

5  

Imatges

Màquines expenedores de tiquets per als torns

Màquines expenedores de tiquets per als torns 70

Entrada a la nova Oficina d'Atenció Ciutadana

Entrada a la nova Oficina d'Atenció Ciutadana 145

Sala d'espera de la nova Oficina

Sala d'espera de la nova Oficina 179

Taules d'atenció ciutadana

Taules d'atenció ciutadana 100

Màquina per valorar l'atenció rebuda

Màquina per valorar l'atenció rebuda 54

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia