Ferrocarrils

FGC

FGC promou la campanya de la UITP sobre el paper clau del transport públic en la recuperació social, ambiental i econòmica

query_builder   23 juny 2020 09:59

event_note Nota de premsa

FGC promou la campanya de la UITP sobre el paper clau del transport públic en la recuperació social, ambiental i econòmica

  • Ferrocarrils se suma a l'estratègia de la UITP per unir els operadors davant les institucions per promoure, més que mai, els projectes de desenvolupament del transport públic
  • Sota el lema ‘Back to better mobility’, la campanya vol tornar a posar el transport públic al centre de la mobilitat urbana davant l’augment de l’ús del vehicle privat
FGC

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) s’ha adherit a la nova campanya de la Unió Internacional del Transport Públic (UITP) per promoure una estratègia conjunta de tots els operadors de transport públic davant la Unió Europea i els governs i promoure, més que mai, els projectes de desenvolupament en aquest sector.

Amb el lema ‘Back to better mobility’, la campanya vol tornar a posar en el centre de la mobilitat urbana el transport públic i incidir en el seu paper clau en la recuperació social, ambiental i econòmica de les ciutats, un cop superat el període d’emergència sanitària provocat per la Covid19.

Durant aquests últims mesos, l’evolució de la pandèmia ha fet que institucions i governs prenguessin mesures per adaptar l’ús del transport públic a la convivència amb el coronavirus. A la vegada, els hàbits de la població han canviat i ha augmentat l’ús d’opcions de mobilitat més contaminants com el vehicle privat.

Tal com indica el president de la Unió Internacional del Transport Públic i director general d’FGC, Pere Calvet, “aquesta situació d’emergència sanitària global ha provocat que el transport públic hagi sofert un greu impacte sobre la demanda a tot el món alhora que reforçava el seu paper de servei essencial en el dia a dia de les nostres societats. És ara, quan els indicadors marquen una progressiva recuperació de la normalitat, que cal revertir aquesta tendència donant suport al sector i reforçant l’aposta per una mobilitat neta i sostenible a les ciutats. Sens dubte, el transport públic està cridat a ser un agent clau en la recuperació social, ambiental i econòmica que entre tots hem d’impulsar per revertir, el més ràpidament possible, els efectes de la crisi”.

És en aquests tres aspectes, el social, l’ambiental i l’econòmic, on incideix la campanya que ha estrenat avui la UITP. El transport públic és fonamental per construir ciutats resilients, per combatre el canvi climàtic, prevenir que repunti la contaminació de l'aire, fomentar estils de vida saludables i actius, i impulsar les economies locals i promocionar el territori.

No podem fer passos enrere en tot el que havíem aconseguit abans de que esclatés la pandèmia”, apunta el president d’FGC, Ricard Font. “El transport públic és l’eina més eficaç per combatre la crisi climàtica i millorar la qualitat de l’aire, però també ho és per millorar la qualitat de vida de les persones. Invertir en transport públic és invertir en salut, en desenvolupament social i en riquesa pel territori. Contra més i millor connectats amb transport públic estiguem, més oportunitats pel desenvolupament de Catalunya i, en particular, de les seves àrees urbanes. El transport públic és un motor tractor de la recuperació econòmica i per això és fonamental recuperar la confiança en ell i mantenir-lo al centre de les polítiques i estratègies territorials”.

Llegeix aquí el manifest de la campanya.

Podeu consultar tota la informació sobre la campanya a bettermobility.uitp.org.

Enllaç al vídeo promocional de la campanya https://youtu.be/ssbcy3CmE9M

4  

Imatges

Imatge de la campanya

Imatge de la campanya 133

Mou-te millor

Mou-te millor 117

Respira millor

Respira millor 103

Treballa millor

Treballa millor 111

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 298

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia