El director de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), David Font, acompanyat de l’alcalde de Reus, Carles Pellicer, ha inaugurat la Jornada de Membres del Catalunya Convention Bureau (CCB) que ha aplegat, de manera semipresencial, més d’un centenar de professionals del sector català del turisme de reunions.
- Els assistents han pogut seguir, de la mà de l’ACT del Departament d’Empresa i Coneixement, ponències sobre tendències, solucions tecnològiques i eines col·laboratives, que poden contribuir a la recuperació del sector MICE.
- Durant aquests últims mesos, l’ACT ha organitzat 12 jornades professionals que han aplegat 600 afiliats a les diferents marques de promoció dels seus programes de treball.
Divendres, 10 de juliol de 2020.— El director de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), David Font, acompanyat de l’alcalde de Reus, Carles Pellicer, ha inaugurat la jornada tècnica anual que avui aplega a firaReus més d’un centenar d’empreses i entitats membres del Catalunya Convention Bureau de l’ACT.
Degut a la situació generada per la COVID-19, aquesta trobada anual s’ha reconvertit en un format híbrid amb assistència presencial combinada amb participants que segueixen l’acte en directe via Youtube de manera participativa a través d’una plataforma d’streaming. La jornada d’avui a Reus suposa el retrobament de la indústria MICE (Meetings, Incentives, Conventions & Events) a Catalunya i és el primer esdeveniment presencial de l’ACT amb membres afiliats prenent totes les mesures de seguretat i higiene vigents.
Des de l’inici de la pandèmia, la indústria turística ha estat una de les que més n’ha patit les conseqüències i el turisme de negocis, un dels productes més afectats. I les perspectives a mig i llarg termini encara són incertes. Font ha assegurat que «en aquesta fase de represa de l’activitat, i encara amb certa incertesa, toca treballar per a la reactivació de la indústria. Des de l’ACT i en consens amb els patronats de les diputacions i els convention bureaux territorials, hem plantejat i treballat el pla de reactivació del sector MICE de Catalunya que presentem avui»
En aquest sentit, els professionals assistents a la jornada d’avui han conegut, de la mà de l’Agència Catalana de Turisme del Departament d’Empresa i Coneixement, les claus per a la recuperació d’aquest sector i algunes de les iniciatives del pla específic de reactivació que es posarà en marxa, reACT MICE Catalunya. “Aquest pla -afirma el director de l’ACT- vol posicionar la marca Catalunya com a destinació MICE amb una proposta de valor de futur que ens faci més competitius a llarg termini, apostant clarament per la sostenibilitat, la digitalització i pel llegat dels esdeveniments, és a dir, el retorn social que poden tenir en la comunitat local de la destinació amfitriona”.
Aquest pla sorgeix d'una sèrie de trobades en línia amb professionals del sector MICE dels àmbits públic i privat i contempla accions de formació, comunicació i comercials, entre d’altres, així com potenciar l’anàlisi de dades
El programa de la sessió d’avui també compta amb ponències sobre tendències, solucions tecnològiques i eines col·laboratives, a més d’espais de debat i reflexió.
Actualment, la marca de promoció Catalunya Convention Bureau, un dels programes de treball de l’ACT, compta amb 248 empreses i entitats afiliades. Totes elles gaudeixen d’una sèrie de serveis que beneficien el seu negoci i el posicionament internacional del seu producte vinculat al MICE.
12 jornades tècniques
Amb aquesta jornada d’avui dedicada al turisme de negocis, han estat 12 les trobades tècniques que han comptat amb la participació de 600 afiliats (ens públics i empreses) als diferents programes de treball de l’Agència Catalana de Turisme: Actiu Natura; Cicloturisme; Vacances amb Família; Golf; Turisme Esportiu; Pobles, Ciutats i Viles; Arts i Cultura; Assemblea Barcelona Medical Destination; Enogastronomia; Grup de Treball Grand Tour de Catalunya; Premium; i Catalunya Convention Bureau.
David Font ha explicat que «totes aquestes trobades estan pensades per enfortir vincles i fer comunitat entre l’ACT i els seus afiliats, compartint coneixements, definint estratègies i identificant els aspectes clau que empreses i destinacions han de tenir en compte per reprendre els seus negocis, recuperar la seva activitat i, plegats, tornar a posicionar Catalunya com a destinació segura i referent».
Els objectius de l’ACT amb l’organització d’aquestes jornades tècniques són:
- Explicar als afiliats les iniciatives que des de l’ACT s’han posat en marxa des de l’inici de la pandèmia per mantenir-los informats en tot moment de l’afectació de la COVID-19 en el sector turístic català i de les mesures que podien ser d’utilitat en aquests moments complicats.
- Compartir la reformulació dels plans d’acció de cada marca per adaptar-nos al nou entorn postcovid19, basant-nos principalment en accions a mercats de proximitat, accions digitals i accions de publicitat que reforcin els valors de la marca Catalunya a través dels productes especialitzats.
- Presentar estudis d’intel·ligència de mercats especialitzats que permeten conèixer millor els productes i el mercat d’origen preferent per contribuir a millorar la competitivitat i planificar amb estratègies més efectives.
- Fer partíceps els afiliats del codisseny de l’estratègia de cada marca a través de la posada en marxa de plans específics de producte.
Aquestes jornades han estat precedides per la 1a. Jornada online dels afiliats als Programes de Treball de l’ACT, celebrada el 27 de maig. Amb el nom “Catalunya és millor amb vosaltres”, més de 500 professionals d’empreses i entitats d’arreu del territori es van donar cita en una jornada de treball online i multiespai per explorar els canvis que pot comportar la COVID-19 en els negocis i en la manera de generar i vendre noves experiències turístiques..
Des dels Programes de Treball de l’ACT es gestionen les estratègies segmentades i especialitzades del Pla de Màrqueting Turístic de Catalunya i tenen com a objectiu donar una major visibilitat i rendibilitat als negocis i les empreses del sector turístic català. Actualment, aquests Programes de Treball compten amb prop de 1.300 empreses i entitats afiliades a l’Agència Catalana de Turisme que poden, entre d’altres avantatges, accedir a cursos de formació especialitzats, rebre suport en la comercialització dels seus productes i tenir accés a dades relatives als principals mercats emissors de turisme a Catalunya per contribuir a la internacionalització dels negocis.
Segueix-nos a les xarxes_____________________________________________
- Twitter: @turismecat | @empresacat | @coneixementcat
- Youtube: https://www.youtube.com/turismecat