- Aquesta setmana s’han iniciat les proves de circulació d’un bus elèctric que fa l’itinerari de la línia Olesa – Esparreguera i que connecta amb FGC
- Les proves s’estan fent amb el bus elèctric Solaris Urbino de 12 metres de longitud del Grup Direxis
La Direcció General de Transports i Mobilitat ha iniciat les proves de circulació d’un bus elèctric de la xarxa interurbana de la Generalitat de Catalunya. Es tracta de la línia Olesa – Esparreguera que connecta amb la línia Llobregat - Anoia de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya. És un pas endavant per la descarbonització i l’electrificació de la xarxa de busos interurbans. Fins ara els busos elèctrics s’han destinat a la xarxa urbana però a mesura que la tecnologia elèctrica avança i els vehicles guanyen en autonomia, es preveu que els busos puguin fer desplaçaments més llargs, és a dir, que puguin implementar-se a la xarxa interurbana.
La prova es realitza amb un vehicle del Grup Direxis model Solaris Urbino de 12 metres de longitud i amb capacitat màxima de 82 persones. Aquest bus està fabricat per l’empresa Solaris Bus & Coach S.A, líder a Europa en vehicles per al transport públic que està a l’avantguarda de la mobilitat elèctrica, oferint una àmplia gamma d’autobusos de bateries. El model Solaris Urbino 12 electric va estar guardonat amb el premi "Bus of the Year 2017" i compta amb cinc bateries Solaris HE+, de 61 kWh nominals, 79 kWh totals (304 kWh / 396 kWh). La potència d’aquest bus és 2 x 110 kW (220 kW, 300 CV).
A la prova, organitzada per la Direcció General de Transports i Mobilitat i FGC han volgut assistir els alcaldes dels municipis de la línia, Miquel Riera, per part d’Olesa de Montserrat, i Eduard Rivas, alcalde d'Esparreguera.
En funció dels resultats d’aquesta prova, s’analitzarà la viabilitat de la incorporació progressiva de vehicles elèctrics en diferents serveis interurbans de la Generalitat de Catalunya.
1