• Del 25 de juliol al 13 de setembre: Es reforça el servei dels busos exprés en aquests mesos d’estiu i s’equipara al que es presta la resta de l’any, oferint més freqüències els dies laborables

 

  • Del 14 de setembre fins a la fi de les obres: Circularà un bus e6 cada 15 minuts en hora punta i cada mitja hora en hora vall; i respecte l’e18, hi haurà un bus cada mitja hora i es millorarà el servei de Gelida a Barcelona

La Generalitat de Catalunya, a través de la Direcció General de Transport i Mobilitat, ha establert un pla de reforç per carretera amb les línies de bus exprés.cat e6 i e18 durant el període d’afectacions per obres d’Adif de la línia R4 de Rodalies de Catalunya. D’aquesta manera es vol pal·liar les dificultats que es poden trobar els usuaris d’aquesta línia en els seus desplaçaments diaris i evitar la propagació de l’ús del vehicle privat en un moment d’emergència climàtica i sanitària.

 

El pla, que té un cost de més de 600.000 euros, estableix un augment de freqüències de les línies Vilafranca del Penedès –Barcelona e6 i Sant Sadurní d’Anoia – Barcelona e18 amb dos períodes diferenciats. El període d’estiu, des de l’inici de les obres, el 25 de juliol, fins al 13 de setembre; i el període lectiu, des del 14 de setembre quan comença el curs escolar, fins a la finalització de les obres, al novembre.

 

Així els serveis d’aquestes dues línies de bus d’altes prestacions quedarien d’aquesta manera:

 

Línia Vilafranca – Barcelona e6

 

Del 25 de juliol al 13 de setembre

 

Durant aquests dies la línia de bus exprés.cat Vilafranca – Barcelona manté la freqüència diària d’un dia laboral enlloc de la que correspondria als mesos d’estiu.

 

Hi haurà per tant 22 expedicions d’anada i 23 de tornada de dilluns a divendres laborals.

 

 

Del 14 de setembre fins a la finalització de las obres

 

Es reforça el servei habitual de la línia exprés.cat e6 en dies lectius amb 43 expedicions per sentit de dilluns a divendres laborables que circularan cada 15 minuts en hora punta i cada mitja hora en hora vall.

 

Des de Vilafranca es prestarà servei de bus entre las 5.45 hores i les  22.15 hores i des de Barcelona entre las 6.45 hores i les 23.15 hores.

 

 

Línia Sant Sadurní d’Anoia – Barcelona e18

 

Del 25 de juliol al 13 de setembre

 

Es reforça el bus exprés.cat e18 Sant Sadurní – Barcelona de dilluns a divendres laborables amb un servei entre Sant Sadurní i Barcelona passant per Gelida amb una freqüència de pas d’una hora i amb sortides des de Sant Sadurní entre les 6.15 hores i les 22.15 hores i des de Barcelona entre les 7.05 hores i les 23.05 hores.

 

Del 14 de setembre fins a la finalització de las obres

 

Durant aquest període s’incrementarà la freqüència de pas del servei entre  Sant Sadurní, Gelida i Barcelona que circularà cada mitja  hora, de dilluns a divendres laborables, amb un total de 34 expedicions per sentit com a reforç de la línia exprés.cat  e18 Sant Sadurní-Barcelona.

 

Servei alternatiu per carretera

 

Les obres que Adif executarà en diferents punts de la xarxa relacionades amb la futura infraestructura del Corredor Mediterrani comportarà afectacions principalment a la línia R4 de Rodalies però també, de forma indirecta, als serveis de la línia R2 i R1 al tram Molins – L’Hospitalet de Llobregat.

 

 

Finalment, el desviament obligat dels trens de mercaderies per la línia de la costa i la utilització del túnel del Gornal per encaminar-se fins Castellbisbal afectarà el servei de la línia R2 amb una reducció de la seva oferta ja que quedarà reduïda la capacitat de la infraestructura.

 

Busos directes per evitar transbordament i ús del vehicle privat

 

Amb la potenciació de l’oferta dels serveis exprés.cat per part del Departament es vol atendre de forma adequada la mobilitat de Vilafranca del Penedès. Concretament, a Sant Sadurní d’Anoia i Gelida, com a punts de major afectació per les obres a la línia R4 de Rodalies de Catalunya i com a complement del servei substitutori de bus en el tram entre Sant Sadurní d’Anoia i Martorell, on se suprimirà el servei ferroviari per efecte de les obres. S’estalvia per tant als usuaris la penalització d’haver de realitzar un transbordament en el trajecte entre aquests municipis i Barcelona amb la potenciació dels busos directes ja existents durant tot el període de les obres.

 

En tot cas, per part del Departament de Territori i Sostenibilitat es farà un seguiment continuat sobre l’afectació de les obres a la demanda de mobilitat en aquest corredor com també de l’eficiència del pla alternatiu de transport dissenyat i de les mesures de reforç adoptades, per tal de garantir que en tot moment es cobreixen de forma adequada les necessitats de mobilitat existents, especialment en aquest moment on hi ha una incertesa sobre com evolucionarà la demanda en l’actual situació d’emergència sanitària a causa de la COVID-19. També amb la previsió que un cop passat l’estiu es produeixi una recuperació de la mobilitat laboral i lectiva, amb l’inici del curs escolar i universitari, que ha de ser atesa amb els mitjans de transport públic per evitar al màxim la utilització del vehicle privat.
Tall de la línia R4 de Rodalies per obres

Per garantir la mobilitat dels ciutadans Rodalies de Catalunya ha establert un servei alternatiu per carretera entre aquestes estacions. El dispositiu comptarà amb personal d’informació i atenció al client que es distribuirà a Martorell, Sant Sadurní i Gelida.

 

Altres actuacions a la part sud de la línia provocaran la reducció del servei a un tren per hora i sentit entre Sant Vicenç de Calders i Sant Sadurní d’Anoia.

 

Mentre es facin les obres el servei de la línia R4 es prestarà d’aquesta manera:

 

R4 (Sant Vicenç de Calders – Manresa)

 

  • Sant Vicenç de Calders – Sant Sadurní: 1 tren per hora i sentit
  • Servei alternatiu per Sant Sadurní – Martorell.
  • Martorell – Manresa: Servei habitual

 

 

En aquest període els trens de la línia R1 amb origen o destinació Molins de Rei iniciaran o finalitzaran el seu recorregut a L’Hospitalet de Llobregat. Els viatgers del trajecte L’Hospitalet disposaran dels trens de la línia R4 de Rodalies de Catalunya.

 

 

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 196