Treball, Afers Socials i Famílies

Generalitat de Catalunya

Treball, Afers Socials i Famílies obrirà a la Cerdanya un Punt d'Atenció Permanent del Servei Públic d'Ocupació de Catalunya

query_builder   27 juliol 2020 13:18

event_note Nota de premsa

Treball, Afers Socials i Famílies obrirà a la Cerdanya un Punt d'Atenció Permanent del Servei Públic d'Ocupació de Catalunya

 

  • L’oficina s’ubicarà a la seu del Consell Comarcal a Puigcerdà i oferirà tots els serveis del SOC
  • La voluntat del SOC és impulsar acords amb el SEPE per garantir també la tramitació de les prestacions i consolidar aquest punt d’atenció com a Oficina de Treball

El Departament de Treball, Afers Socials i Famílies obrirà properament un Punt d’Atenció Permanent del Servei Públic d’Ocupació de Catalunya (SOC) a la Cerdanya, que s’ubicarà a les oficines del Consell Comarcal a Puigcerdà.

 

Aquest Punt d’Atenció desplegarà de manera progressiva tota la cartera de serveis del SOC, com són els tràmits relacionats amb la demanda d’ocupació, informació professional i de l’àmbit laboral, orientació professional, informació sobre processos d’acreditació de competències, tramitació de la Renda Garantida Ciutadania o tramitació de documentació diversa.

 

A més, la voluntat del SOC és impulsar acords amb el Servicio Público de Empleo Estatal (SEPE) per garantir també la tramitació de les prestacions.

 

El conseller de Treball, Afers Socials i Famílies, Chakir el Homrani, s’ha reunit aquest migdia a Puigcerdà amb l’alcalde, Albert Piñeira; la presidenta del Consell Comarcal, Roser Bombardó, i el Consell d’Alcaldes de La Cerdanya per tractar l’obertura d’aquest nou Punt d’Atencio Permanent del SOC.

 

Actualment, l’Oficina de Treball de Ripoll (Ripollès) assumeix les gestions pròpies del Servei d’Ocupació de Catalunya a la comarca de la Cerdanya. L’Oficina de Ripoll sempre ha intentat facilitar alternatives les persones usuàries de la Cerdanya per evitar desplaçaments innecessaris i la conseqüent despesa de temps, a través d’una estreta col·laboració amb els organismes públics de la comarca (Consell Comarcal de la Cerdanya, Serveis Socials dels ajuntaments, Oficina d’Atenció Ciutadana), la possibilitat d’alguns tràmits virtuals i també el desplaçament dels tècnics de l’Oficina a la Cerdanya.

 

Tanmateix, el Departament considera imprescindible la ubicació d’un punt d’atenció estable a la comarca – amb la intenció de consolidar-lo com a Oficina de Treball en un futur proper- per garantir l’equitat territorial i, per tant, millorar l’atenció que s’ofereix a la ciutadania.

 

El SOC i el Consell Comarcal de la Cerdanya treballaran conjuntament en l’adequació dels espais físics per ubicar l’oficina d’atenció presencial amb la previsió que entri en funcionament, com a molt tard, a començaments de l’any vinent.

 

Puigcerdà, 25 de juliol de 2020