El director general de Ports de la Generalitat, Joan Pere Gómez, acompanyat de l’alcalde de Blanes, Àngel Canosa, ha visitat aquest dijous les obres de reparació dels danys estructurals ocasionats pel temporal Gloria al port de Blanes. Després, tots dos han posat en servei el punt de recàrrega de vehicles elèctrics a Blanes. Posteriorment, el director de Ports ha visitat les obres del port de Sant Feliu de Guíxols, acompanyat de l’alcalde de Sant Feliu de Guíxols, Carles Motas.
Joan Pere Gómez ha dit sobre les obres que “Invertim 4,1 milions d’euros als ports de Blanes i Sant Feliu de Guíxols per reparar els danys estructurals causats pel Gloria, i reforçar els ports de cara a futurs temporals”.
2,4 MEUR al port de Blanes
Les obres d’emergència han de reforçar el dic de recer, especialment en la tercera alineació d’aquesta infraestructura, on el temporal Gloria va causar un esvoranc a l’escullera i una obertura a l’espatller de 30 metres de longitud. Les obres donaran estabilitat a la tercera alineació del dic i seguretat a les activitats del port i a les persones. Ports de la Generalitat destina 2,4 milions d’euros a les obres, que es faran amb un termini d’execució de sis mesos i mig.
Les obres s’han iniciat amb la retirada de l’escullera, col·locada provisionalment l’endemà del temporal, i els enderrocs del tram d’espatller i del paviment afectat. Un cop fet això, s’ha de reforçar la part exterior afectada amb la reposició de pedra d’escullera i blocs de formigó. En total s’han de col·locar 20.000 tones d’escullera, 500 blocs de formigó de 22 tones per unitat i 206 blocs de formigó de 32 tones per unitat.
Els blocs es construiran en una planta de formigó que s’ha instal·lat en el mateix port, per tal d’evitar el pas de més de 30 camions amb formigó diaris per la ciutat. Així mateix, els blocs construïts es col·locaran amb una grua de 350 tones.
Després, es tornarà a construir el tram d’espatller de 30 metres de longitud que va resultar afectat. Les obres finalitzaran amb la pavimentació de la part del moll afectada, així com de la zona de treball.
Un cop la situació actual ha permès fer els estudis, la redacció del projecte constructiu i les tramitacions, s’han pogut realitzar un estudi amb una sèrie de simulacions a la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC). En aquest estudi s’ha exposat el dic de recer de Blanes a diferents tipus d’onatge i vent per analitzar les diferents situacions produïdes. Dels resultats obtinguts en les proves ha sortit la millor solució per arranjar els desperfectes ocasionats pel temporal i per preparar aquesta part del port per a futurs temporals similars al Gloria.