Ferrocarrils

FGC

FGC tanca el vestíbul Rambla de Pl. Catalunya per les obres d'ampliació i millora de l'estació

query_builder   3 agost 2020 12:13

event_note Nota de premsa

FGC tanca el vestíbul Rambla de Pl. Catalunya per les obres d'ampliació i millora de l'estació

  • Fins al 31 d’agost aquest accés queda tancat i l’entrada i sortida de l’estació s’ha de fer pel vestíbul Bergara
  • Les obres que realitza FGC consisteixen en augmentar l’espai del vestíbul, allargar vies i millorar l’accés a les andanes per optimitzar la capacitat i la funcionalitat de l’estació
  • Aquesta actuació permetrà incrementar les freqüències a la línia Barcelona-Vallès a partir de 2021
FGC
Entrada a l'estació de Pl. Catalunya pel vestíbul Rambla, que està tancat per les obres de millora.

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) tanca el vestíbul Rambla de l’estació de Pl. Catalunya fins al 31 d’agost per les obres d’ampliació i millora que està duent a terme la companyia en aquesta instal·lació i que permetran millorar la capacitat de la línia Barcelona-Vallès així com remodelar tot el vestíbul actual per guanyar espai per a les persones usuàries. D’aquesta manera, des de l’1 d’agost i fins a finals de mes, per entrar l’estació de Pl. Catalunya cal utilitzar l’accés del vestíbul Bergara.

Fruit dels mateixos treballs, fins al 9 de setembre està fora de servei l’ascensor del vestíbul Rambla. Les persones amb mobilitat reduïda han d’utilitzar l’ascensor del vestíbul Pelai-Bergara que està en servei durant tot el període d’obres. També estan fora de servei durant aquest temps les andanes de les vies 1 i 2. Tots els trens entren per les vies 3, 4 i 5, que assumeixen el 100% de les circulacions. Aquest canvi no provoca cap alteració de les freqüències. L’estació disposa de senyalització amb tota la informació amb els itineraris recomanats. Tots aquests treballs s’han programat a l’època estival per produir la mínima afectació per a usuaris i veïns.

L’actuació a les vies consisteix en allargar-les per aconseguir la distància de seguretat suficient per a què els trens puguin realitzar l’entrada automàtica a l’estació. Aquesta maniobra és necessària per posar en marxa l’increment de freqüències a la línia Barcelona-Vallès, a partir de l’arribada de les 15 noves unitats el 2021, que permetrà que en hora punta hi hagi trens a Terrassa (S1) cada 5 minuts, trens a Sabadell (S2) cada 5 min, a més dels trens al ramal Tibidabo (L7).

En paral·lel, s’està remodelant completament el vestíbul per guanyar espai i fer més funcional l’estació. El vestíbul creixerà dels 470 metres quadrats actuals fins als 533. Aquesta ampliació millorarà l’espai de circulació i permetrà recol·locar elements funcionals de l’estació. Així, es desplaçarà la barrera tarifària, fet que optimitzarà els fluxos d’entrada i de sortida de persones, així com les màquines de venda de títols de transport.

Una altra de les millores importants serà la instal·lació d’una segona escala mecànica de pujada que connectarà les andanes amb el nou vestíbul així com una nova escala fixa que connectarà les andanes i el vestíbul Rambla, millorant la funcionalitat actual.

1  

Imatges

Foto

Foto 1769

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 405

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia