Direcció General de Comunicació

El Govern aprova la contractació de 219 persones per al reforç del seguiment i la qualitat assistencial dels serveis residencials

El Govern aprova la contractació de 219 persones per al reforç del seguiment i la qualitat assistencial dels serveis residencials

query_builder   4 agost 2020 15:12

event_note Nota de premsa

El Govern aprova la contractació de 219 persones per al reforç del seguiment i la qualitat assistencial dels serveis residencials

 

  • El programa per al reforç de treballadors del sistema de serveis socials de caràcter residencial per les necessitats derivades de la pandèmia permetrà la màxima intensitat en l’adopció, seguiment i control de mesures per fer front a la crisi sanitària
  • També té com a objectiu ampliar la dotació de professionals per vetllar per la qualitat assistencial de la xarxa pública de serveis socials

El Govern ha aprovat la creació del Programa per al reforç del sistema de residències socials, que preveu la contractació de 219 persones per realitzar tasques vinculades a la planificació, coordinació i seguiment de l’atenció a les persones en els àmbits residencials. El programa té en compte les necessitats de recursos humans en l’àmbit dels serveis socials per assumir les conseqüències de l’actual crisi sanitària i les que es puguin produir en el futur. D’aquesta manera, permetrà reforçar l’adopció, seguiment i control de mesures per fer front a la crisi sanitària provocada per la Covid-19.

Les tasques específiques de les persones contractades seran la monitorització i control dels centres residencials; l’execució i seguiment de mesures logístiques (desinfeccions de centres, trasllats de persones usuàries, gestió de material de protecció, suport de recursos humans; implantació de nous centres, entre d’altres); coordinació amb les autoritats sanitàries i el recull de la informació necessària per a una correcta planificació i gestió dels recursos, així com per al seguiment de la qualitat assistencial.

Aquesta necessitat es deriva també del desplegament del concert social a Catalunya amb el Decret 69/2020, de 14 de juliol, d’acreditació, concert social i gestió delegada en la xarxa de serveis socials d’atenció pública, que instaura al nostre país el concert social com a fórmula de proveïment de serveis públics. Es tracta d’un model molt més orientat a la qualitat del servei, a l’estabilitat, a l’orientació a l’usuari i a la territorialització que exigeix, també, una major activitat de seguiment i de caire més intensiu. Aquest nou model de proveïment, per tal de ser efectiu, necessita un reforç del seguiment de la qualitat i, al seu torn, de l’acreditació de les entitats i els recursos disponibles en el sistema.

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia