- La nova infraestructura permetrà evitar el trànsit de pas per la travessera de Torroella de Montgrí i inclourà un itinerari per a vianants i ciclistes
- L’alternativa considerada mes adient té una longitud de 2 quilòmetres i una secció 2+1 per a facilitar els avançaments en condicions de seguretat
- El vial comporta la construcció d’un nou viaducte de prop d’1 quilòmetre sobre el riu amb un espai per a mirador
El Diari Oficial de la Generalitat ha publicat l’anunci d’informació pública de l’estudi informatiu i de l’estudi d’impacte ambiental d’un nou vial de la C-31 sobre el riu Ter, que inclou itinerari per a vianants i ciclistes. Aquesta nova infraestructura connectarà la GI-643 i la C-31 i permetrà evitar el trànsit de pas per la travessera de Torroella de Montgrí. Aquesta actuació s’emmarca en el programa d’actuacions que el Departament de Territori i Sostenibilitat està desenvolupant per a la millora de les carreteres del Baix Ter.
L’actuació que se sotmet a informació pública consisteix en la implantació d’una via de nova construcció que discorre entre la GI-643, just abans del creuament del Rec del Molí, i la C-31, a la intersecció amb la carretera GI-632. Aquest vial permetrà donar continuïtat a la carretera C-31 tot evitant el pas per la travessera de Torroella de Montgrí. L’alternativa de traçat considerada més adient té una longitud de dos quilòmetres, la meitat dels quals en viaducte, i compta amb una secció de 2+1 per afavorir la seguretat viària. El pressupost estimat per aquesta opció és de 28 MEUR.
Per a la seva connectivitat amb la resta de la xarxa viària, es preveuen dues rotondes a nivell: una rotonda de nova construcció a la GI-643, i la rotonda actualment en servei a la cruïlla entre les carreteres C-31 i GI-632. Les característiques principals de la nova via són:
- Té una secció 2+1 amb barrera central, per a facilitar l’avançament de vehicles sense haver d’ocupar el sentit contrari, de manera que es redueix el risc de patir xocs frontals.
- Inclou un viaducte de 985 metres de longitud creuant el riu Ter. Al tram de viaducte, la secció de la carretera és d’un carril per sentit amb separador central amb balises.
- La infraestructura inclou un vial paral·lel per a vianants i ciclistes de 3 metres d’amplada en tota la seva longitud, en el costat mar.
- Al tram central del viaducte, es preveu un espai adossat a l’itinerari de vianants i ciclistes concebut com un mirador de la plana del Baix Ter, equipat amb bancs i una pèrgola.
- Als dos extrems del vial de vianants i ciclistes s’ha previst uns espais per a l’aparcament de vehicles, per a facilitar i potenciar l’ús d’aquest vial.
Els estudis també analitzen una segona alternativa de traçat, que es diferencia de l’anterior en què connecta en punts diferents de la GI-643 i la C-31. Es considera que aquesta opció comporta una major afectació a les riberes del Ter.
Per a facilitar la consulta i la presentació de propostes en període de vacances, el període d’informació pública d’aquests estudis serà excepcionalment de 45 dies hàbils.
1