- Aquesta iniciativa respon a una de les prioritats de Pla de màrqueting turístic de Catalunya que identifica el turisme familiar com a un dels productes prioritaris en l’estratègia turística catalana.
- La campanya, dirigida als mercats català i espanyol a través de mitjans digitals i xarxes socials, es basa en un nou espai web sobre turisme familiar dotat de contingut inspiracional i experiencial pensat especialment per a les famílies amb mainada.
La campanya, dirigida als mercats català i espanyol a través de mitjans digitals i xarxes socials, es basa en la nova landing de turisme familiar, ubicada al web catalunya.com, que s’ha dotat de contingut inspiracional i experiencial pensat especialment per a les famílies amb mainada. Aquest espai "viu" es nodreix amb informació de les 27 destinacions certificades actualment al territori català i que es va actualitzant amb les noves propostes i esdeveniments que hi tenen lloc.
El director de l’Agència Catalana de Turisme, David Font, assegura que «el turisme familiar és un dels productes clau en la nostra estratègia turística. Catalunya és una destinació ideal per gaudir de les vacances en família, tant pel que fa a estades llargues com escapades de cap de setmana, i en qualsevol època de l’any. Amb una gran oferta d’allotjaments i serveis i amb professionals de qualitat, ara és un bon moment per gaudir d’unes vacances divertides en un entorn segur i atractiu per a grans i petits».
En aquest nou espai web, les famílies troben centenars de propostes per fer amb els més petits de la casa, des d’un bateig de submarinisme pensat especialment per a ells, passant per una ruta en caiac al parc de l’Alt Pirineu o practicar el ioga a les platges de Lloret de Mar, entre moltes altres activitats.
Aquesta landing inclou una agenda d’esdeveniments i activitats, informació pràctica i, ben aviat es posarà en marxa el Club de Caçadors de Llegenda, un joc protagonitzat pels diferents éssers de llegenda que viuen a les diferents destinacions familiars.
Promoció turística segmentada
Les marques d’especialització en turisme familiar formen part de l’estratègia de l'ACT per segmentar la promoció dels municipis de Catalunya, ajudant-los a visibilitzar la seva oferta turística de qualitat i especialitzada en satisfer les necessitats de tots aquells que viatgen amb nens petits.
Actualment, a Catalunya hi ha 27 destinacions certificades dins el programa familiar amb més de 480 afiliats. La certificació Platja en família compta amb 19 destinacions: Blanes, Calonge-Sant Antoni, Castell-Platja d’Aro, Lloret de Mar, Roses, Sant Feliu de Guíxols, Sant Pere Pescador i Torroella de Montgrí-L’Estartit, a la Costa Brava; Calella, Castelldefels, Malgrat de Mar, Pineda de Mar, Santa Susanna i Vilanova i la Geltrú, a Costa Barcelona; i Calafell, Cambrils, el Vendrell, Salou i Vila-Seca/La Pineda Platja, a la Costa Daurada. I la certificació Natura i Muntanya en Família compta amb 8 destinacions: Muntanyes de Prades, Berga, les Valls d’Àneu, la Vall de Boí, la Vall d’en Bas-les Preses, els Ports, la Vall de Camprodon i Pirineus-Noguera Pallaresa.
A més, hi ha 19 equipaments familiars i agències de viatges certificades i especialitzades en aquest segment.
Apunts del perfil del turisme familiar a Catalunya
Segons les últimes dades de l’ACT sobre aquest segment turístic, un 84,1% de les famílies repeteix estades a Catalunya i el grau de satisfacció se situa en el 8,6. Les famílies acostumen a pasar una mitjana de 7,8 nits a la destinació i la despesa mitjana per viatge i persona se situa en 813 euros. Els paisatges, la possibilitat de visitar pobles i ciutats interessants, el clima, els allotjaments i el fàcil accés són els motius principals per escollir Catalunya.
Segueix-nos a les xarxes _________________________________________________________
- Twitter: @turismecat | @empresacat | @coneixementcat
- Youtube: https://www.youtube.com/turismecat