.
  • La propera edició del certamen de moda, que tindrà lloc del 14 al 17 de setembre, aprofitarà el format digital per projectar la moda a tots els públics i obrir el certamen a noves audiències a nivell internacional
  • L’escenari d’aquesta edició tornarà a ser el Recinte Modernista de Sant Pau, des d’on els 21 dissenyadors i marques de moda presents en aquesta edició mostraran les seves propostes, en fashion show films enregistrats al diferents escenaris exteriors i interiors, com els Convents, els Túnels o els jardins del recinte
  • El públic podrà seguir l’emissió de tots els continguts a través del 080 TV, des de https://080barcelonafashion.cat/, que esdevindrà un frontrow virtual de d’on gaudir de l’emissió de continguts, produïts i en directe
  • Un calendari d’emissió en directe que inclourà l’estrena en primícia dels fashion show films, els Designers DNA, a més d’un programa de continguts sobre el món de la moda dins “Other Voices” amb Fashion Talks, Business Talks i Tech Talks amb la participació de personalitats del món de la moda de nivell internacional, i experts de primer nivell. Així mateix, en “Behind the scenes” es donaran a conèixer continguts inèdits en altres edicions com el càsting, el backstage o making-of


080 Barcelona Fashion, celebra del 14 al 17 de setembre la seva primera edició 100% digital. L’escenari de fons de la setmana catalana de la moda tornarà a ser el Recinte Modernista de Sant Pau, des d’on es presentaran les col·leccions dels dissenyadors i marques. En l’actual conjuntura, el format digital i l’ús intensiu de les TIC es planteja per a l’organització del projecte impulsat per la Generalitat com una oportunitat per projectar el 080 Barcelona Fashion a tots el públics i arribar a noves audiències.

El 080 Barcelona Fashion es reitera com una plataforma oberta i multidisciplinar, amb vocació internacional, amb compromís cap a la sostenibilitat, on es fan visible creativitat, disseny i innovació.  Com a plataforma de moda, 080 Barcelona Fashion es caracteritza per ser un projecte adaptable al canvi de paradigma i a les diverses necessitats de projecció de les marques i dissenyadors que hi participen. La passarel·la és un altaveu de creació en el seu sentit més ampli, que s’obre a nous formats, en òrbita amb les noves formes d’expressió dels creadors.

Seguint el camí de l’anterior edició, 080 Barcelona Fashion manté el lema “Undress your mind”, que posa en valor adjectius com líquid, efímer, fluid, que defineixen la societat, la moda i el disseny, i que prenen en l’actualitat més sentit que mai.

En aquesta edició, 080 segueix apostant per la tecnologia, la sostenibilitat i l’economia circular. La plataforma vol promocionar internacionalment la moda i el disseny que es fa a Catalunya. En aquest sentit, la digitalització és una oportunitat per incrementar la projecció de la moda catalana i arribar a noves audiències a nivell internacional.

El Departament d’Empresa i Coneixement, mitjançant el Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya (CCAM), impulsa el 080 Barcelona Fashion, posant en valor dos importants actius: d’una banda, la tradició de la indústria tèxtil a Catalunya, i el talent i la creativitat, i; d’una altra, el prestigi de Catalunya i sobretot la capital Barcelona com a pol de talent del disseny i de la moda.

Edició 100% digital

Degut a les circumstàncies derivades de la crisi sanitària, aquesta edició adopta un format 100% digital. Del 14 al 17 de setembre, el públic podrà seguir l’emissió de tots els continguts a través del 080 TV, des de la mateixa web https://080barcelonafashion.cat/. Un frontrow virtual de d’on gaudir de l’emissió de continguts, produïts i en directe.

Un calendari d’emissió en directe que inclourà l’estrena en primícia de les col·leccions dels dissenyadors i marques (fashion show films), l’emissió dels Designers DNA (curtmetratges documentals i artístics sobre els dissenyadors i firmes de moda), a més d’un programa de continguts sobre el món de la moda dins “Other Voices” que inclou Fashion Talks, amb la participació de personalitats del món de la moda de nivell internacional, i les Business Talks i Tech Talks a càrrec de professionals i experts de primer nivell. Així mateix, en l’apartat “Behind the scenes” es donaran a conèixer continguts inèdits en altres edicions com el procés d’elaboració del càsting, què passa en el backstage i el making-of d’aquesta edició.

Continguts

  • Els dissenyadors: Un total de 21 dissenyadors i marques de moda presentaran les seves propostes creatives en aquesta primera edició digital del 080 Barcelona Fashion,com a protagonistes d’una edició encara més enfocada, gràcies a la tecnologia, a un públic internacional i global.

Les firmes i dissenyadors seleccionades per participar en aquesta edició són un reflex de la riquesa del panorama creatiu actual i de la diversitat empresarial del sector tèxtil-moda. Inclou des de joves promeses fins a firmes catalanes de moda amb prop d’un segle d’història.

Per primer cop a 080 Barcelona Fashion hi seran presents JÚLIA G.ESCRIBÀ –amb la seva innovadora proposta amb tecnologia desenvolupada per a la NASA—, i la firma ONRUSHW23FH, un projecte artístic amb disseny experimental i d’alta qualitat. També hi participaran altres firmes joves com ALL THAT SHE LOVES, EIKO AI, LERA MAMBA,THE LABEL EDITION i els dissenyadors EÑAUT i GUILLEM RODRÍGUEZ.

Aquesta edició, 080 també comptarà amb creadors com OSCARLEON, TXELL MIRAS, i MENCHÉN TOMÁS, a més de les firmes BRAIN&BEAST i MANS. Tampoc faltaran a la cita firmes catalanes de moda com SITA MURT, NAULOVER, MAITE BY LOLA CASADEMUNT, ESCORPION, YERSE, LEBOR GABALA, GUILLERMINA BAEZA, i la firma internacional catalana, CUSTO BARCELONA.

En aquesta edició de 080 Barcelona Fashion, participaran  els següents dissenyadors i marques (per ordre alfabètic): ALL THAT SHE LOVES; BRAIN&BEAST; CUSTO BARCELONA; EIKÒ AI; EÑAUT; ESCORPION; GUILLEM RODRIGUEZ; GUILLERMINA BAEZA; JULIÀ G ESCRIBÀ; LEBOR GABALA; LERA MAMBA; MAITE BY LOLA CASADEMUNT; MANS; MENCHÉN TOMÀS; NAULOVER; ONRUSHW23FH; OSCARLEON; SITA MURT; THE LABEL EDITION; TXELL MIRAS; i YERSE.

En aquesta edició es podran veure col·leccions per a la primavera-estiu 2021 tot i que també es presentaran propostes see now buy now, estratègia de promoció que cada cop segueixen més marques i dissenyadors.

D’altra banda, en el context d’aquesta edició digital, les presentacions de les col·leccions es faran en fashion show films, enregistrats en diferents escenaris del Recinte Modernista de Sant Pau, en ubicacions exteriors i interiors del conjunt arquitectònic com el Convent, els Túnels o els Jardins. A nivell creatiu, en contraposició amb el caràcter digital d’080, s’ha apostat per produir els fashion show films de forma naturalista, sense efectes digitalitzats, posant en valor la bellesa de l’espai dissenyat per Domènech i Muntaner.

Així mateix, en aquesta edició, a banda de gaudir de les presentacions de les col·leccions, s’aproparà l’univers creatiu de cadascun dels dissenyadors i marques, a través dels Designers DNA, peces audiovisuals en format curtmetratge documental creatiu sobre els referents conceptuals i artístics dels creadors i firmes de moda de 080. 

  • Other Voices: A més dels continguts directament relacionats amb els dissenyadors, la present edició comptarà en l’apartat Other Voices, amb un programa de continguts vinculat a diferents aspectes d’actualitat del món de la moda. Fidel a la seva filosofia, 080 Barcelona Fashion torna a apostar pel coneixement, donant veu a experts, professionals i personalitats del sector.

Al llarg de la setmana estan programades diverses converses orientades a la tecnologia (Tech Talks), i a la indústria i negoci (Business Talks). També es comptrarà amb les Fashion Talks de personatges rellevants del món de la moda. 

    • Fashion Talks: Diàlegs informals sobre moda i les seves vivències amb protagonistes d’excepció. D’una manera distesa, noms internacionalment reconeguts aproparan en format conversa les seves particulars òptiques sobre el món de la moda.
    • Tech Talks: En aquestes converses, experts de primer nivell presentaran en sessions en viu, les últimes tendències i innovacions tecnològiques. Tech Talks programades són “Botiga intel·ligent amb el client al centre” amb Hernán Camps Tascón, director de RobinBrick, organitzada en col·laboració amb Seed&Click, i “Digitalitzant el món de la moda: reptes i rols en la generació de continguts únics per a audiències globals”, amb els influencers Inés Arroyo i Luc Loren, contingut generat per Logitech un dels patrocinador principals.
    • Business Talks: Espai de coneixement sobre les tendències del negoci del sector de la moda en el que, de la mà d’experts, es debatrà sobre l’impacte que ha portat i portarà la crisi del Covid-19 a la indústria. Cicle de xerrades promogut per Modaes. Les Business Talks programades són “Sostenibilitat i canvi en els patrons de consum” a càrrec de Carmen Sáez Varona, experta en sostenibilitat; “Estratègia empresarial en la nova normalitat per a la moda” a càrrec de Joan Sol, managing director de Boston Consulting Group; i “Transformació tecnològica en moda: impuls després de la Covid-19”, amb David Ubis, d’Everis.
  • Behind the scenes: Gràcies a les oportunitats que ofereix el format digital, en aquesta secció el públic podrà accedir a continguts de moda i a espais del 080 mai vistos abans com ara al càsting, backstage, així com making-of de l’edició. Per primer cop, s’inclouran peces audiovisuals que desvetllaran com es prepara i produeix una presentació de moda, revelant aspectes com la selecció dels models, passant per la creació de l’estilisme de perruqueria i maquillatge, els fitting o el que passa darrera de la passarel·la.

 

080 Fashion Showroom Digital Edition

En l’actual context, amb les dificultats per a la mobilitat a nivell internacional, 080 Barcelona Fashion i el Clúster Modacc han apostat per reconvertir aquest espai comercial en el 080 Barcelona Fashion Digital Showroom, una nova plataforma digital d’interacció entre agents comercials, distribuïdors i compradors de cadenes de botigues de tot el món amb marques de Catalunya. La comunitat 080 Barcelona Digital Fashion Showroom, exclusiva per a professionals, romandrà activa durant sis setmanes —del 10 de setembre al 23 d’octubre—, i espera arribar a un miler de compradors internacionals.

Entre la vintena de marques catalanes presents en aquesta edició digital del showroom 080 destaquen Yerse, Sita Murt, Escorpion, Lola Casademunt, Menchén Tomás, Lebor Gabala, Júlia G.Escribà, Blue Dolls, Dr. Bloom i Anna de Manel, MR. Complements, Kris Mikita, Simorra o Munich. El showroom integrarà una eina on es podran agendar les trobades virtuals entre els potencials compradors i les marques.

Off 080: centenari ZD Zero Defects

En l’off d’aquesta edició, la firma catalana ZD Zero Defects presentarà un fashion film amb motiu del seu centenari. Zero Defects és una marca premium amb seu a Mataró que porta fabricant roba interior de la millor qualitat des de 1920. Amb 800 punts de venda, continua sent una empresa familiar, amb una producció artesanal. En aquest segle d’història, ha crescut i ampliat la seva gamma de teixits i dissenys, patentant i introduint nous materials com el cotó elastitzat (una revolució al 1975), o la fibra de soja, un teixit intel·ligent que ha suposat una nova fita en la innovació tèxtil.

Patrocinadors i firmes col·laboradores de la 26a edició de 080 Barcelona Fashion

Aquesta edició de compta amb 6 patrocinadors i marques col·laboradores. Són sponsors Logitech (Main Sponsor),  Kevin Murphy (perruqueria oficial), Thuya (manicura oficial). De la seva banda, participen com a col·laboradores M·A·C Cosmetics (maquillatge oficial), Rowenta (planxat i eines de haircare oficial) i Font Vella (aigua oficial). Les tres firmes reiteren el seu suport al projecte 080.

Logitech, l’empresa líder de tecnologia de consum amb més de 35 anys d’història, acompanya com a patrocinador principal a 080 en aquesta edició 100% digital, amb la voluntat de participar de l’oportunitat que obre el format digital i endinsar-se en aquesta nova realitat de el món de la moda en la qual les passarel·les cobren vida a través del ecosistema digital i els formats i punts de vista es multipliquen. De la seva banda, Kevin Murphy —firma del reputat perruquer de moda australià— se suma al projecte 080, fent-se càrrec de la perruqueria oficial i l’empresa Thuya Professional serà la manicura oficial en aquesta edició.

 

Més info al web 080 i les xarxes:

Facebook CCAM: https://www.facebook.com/ccamcat/

Twitter CCAM: https://twitter.com/ccamcat

Facebook 080 Barcelona Fashion: https://www.facebook.com/080BcnFashion

Twitter 080 Barcelona Fashion: https://twitter.com/080_bcn_fashion 

Instagram 080 Barcelona Fashion: https://www.instagram.com/080bcnfashion/

 

A Twitter:  @empresacat

 

1  

Fitxers adjunts

DOSSIER DE PREMSA 26a ed 080

DOSSIER DE PREMSA 26a ed 080
PDF | 15373