• El Departament licita la redacció de l’estudi informatiu i l’estudi d’impacte ambiental de la prolongació en el tram comprés entre l’estació de La Pau i el macropou de l’L9

 

  • Aquest tram inclou la construcció de 320 metres de nou túnel, una nova estació de metro i diverses actuacions en dos trams de túnel ja existents
Logotip de l'L4 del metro de Barcelona

El Departament de Territori i Sostenibilitat té en licitació la redacció dels estudis informatiu i d’impacte ambiental d’un tram d’1,3 km del perllongament de l’L4 de metro, concretament entre l’estació de La Pau i el macropou de l’L9, a Barcelona. En aquests estudis s’inclou un tram de 320 metres de nou túnel, una nova estació de metro i diverses actuacions en dos trams de túnel ja existents. La redacció dels estudis sumen un import total de licitació de 242.000 euros i compten amb un termini de 12 mesos cadascuna.

 

En concret, el nou tram de túnel de 320 metres de longitud enllaçarà la cua de maniobres de l’estació de La Pau amb el túnel ja construït que actualment dona accés als tallers i cotxeres del Triangle Ferroviari. A més, es preveu la construcció d’una nova estació, Santander, i diversos treballs de ventilació, vies i instal·lacions en dos altres trams de túnel existents.

 

Els estudis que es troben en licitació formen part de l’obra de perllongament de la línia 4 de metro entre la Pau i la Sagrera, que abastarà 2,8 quilòmetres i tres estacions. Cal dir que una part d’aquest perllongament està ja executada en el marc de la configuració del sistema L9/L10.

 

Aquest perllongament inclourà tres estacions:

 

  • Santander, al sud del Triangle Ferroviari, en un àmbit residencial, que està inclosa en els estudis que ara es liciten.
  • Sagrera-Alta Velocitat, intercanviador amb l’L9/L10 de metro, i serveis ferroviaris regionals i d’AVE.
  • La Sagrera, l’intercanviador més important en l’àmbit nord de Barcelona, amb connexió entre les línies 1, 4, 5 i 9 de metro i R4 de Rodalies.

 

Una part del túnel i l’estació de la Sagrera ja s’estan utilitzant per l’explotació actual de l’L9 Nord i L10 Nord i quedaran exclusivament per a l’L4 quan finalitzi el tram central de l’L9. L’estació de metro de Sagrera Alta Velocitat també està en execució.

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 108