Les vies 1 i 2 es van tancar el 4 de juliol per poder allargar-les 20 metres i garantir, d’aquesta manera, una distància de seguretat suficient per quan els trens hagin de fer l’entrada automàtica a l’estació, una maniobra indispensable per posar en marxa l’increment de freqüències a la línia Barcelona-Vallès a partir de l’arribada de les 15 noves unitats el 2021. Aquestes noves freqüències permetran que en hora punta hi hagi trens a Terrassa i Sabadell cada 5 minuts i des de Sant Cugat, cada 2,5 minuts, a més del ramal d’avinguda Tibidabo.
Per al president d’FGC, Ricard Font, “les noves freqüències ens permetran oferir la màxima capacitat a la línia del Vallès. Actualment tenim una capacitat de 80 milions de viatges anuals i guanyarem 30 milions més, el que ens permetrà oferir a curt termini fins a 110 milions de viatges l’any. I ho fem no només per donar el millor servei a les persones usuàries sinó també perquè la nostra aposta per lluitar contra la contaminació atmosfèrica i el canvi climàtic és augmentar l’oferta de transport públic”.
Nou ascensor i escales mecàniques
Pel que fa a les obres, les vies 1 i 2 s’han allargat guanyant espai cap endavant mentre que a les vies 3 i 4 aquesta prolongació cap endavant no era possible en existir diverses estructures que ho impedien i, en aquest cas, la solució consisteix en fer aturar els trens més enrere i prolongar les andanes cap al costat Provença. Amb l’entrada en servei de les vies 1 i 2 també s’obrirà un nou ascensor que connecta el vestíbul Rambla amb les andanes i que substituirà els antics, així com dues escales mecàniques de pujada des de l'andana central de vies 1 i 2 cap al vestíbul. També tornarà a estar operatiu l’ascensor del vestíbul Rambla.
La recuperació de l’operativa habitual a Pl. Catalunya té una afectació directa al servei de la línia L7, que recuperarà també a partir de demà la circulació habitual transbordament a l’estació de Gràcia.