Presentació del
Presentació de la campanya a Barcelona el 2018
  • Els dos guardons atorgats en el marc dels Japan Tourism Awards premien la campanya en les categories Excellent Partner Award i Digital Utilization Special Award.

 

  • La campanya es va caracteritzar per ser la primera que utilitzava un joc virtual per a la promoció d’una destinació turística i que ja acumula més de 400.000 descàrregues arreu del món.

 

L’Agència Catalana de Turisme (ACT), del departament d’Empresa i Coneixement, ha estat guardonada novament per la seva campanya “Legends of Catalonia”. Aquest cop ha estat en la 6a edició dels Japan Tourism Awards, uns premis organitzats per la Japan Association of Travel Agents, principal associació de turisme del país nipó on l’ACT hi està associada a través del seu Centre de Promoció Turística a l’Àsia-Pacífic.  

Enguany s’hi han presentat més de 178 projectes provinents d’organitzacions tant públiques com privades d’arreu del món, que optaven tant als cinc premis principals com també a ser reconeguts en algunes de les sis categories especials que dona la JATA als diferents projectes. Aquests premis tenen en compte valors com la sostenibilitat, la innovació, la rendibilitat o la seva contribució a la societat. 

Finalment, la campanya “Legends of Catalonia” de l’ACT ha estat guardonada amb el premi Excellent Partner Award i reconeguda també amb el premi especial Digital Utilitzation Special Award que reconeix aquelles iniciatives que utilitzen la tecnologia per promocionar el turisme. Aquest doble guardó pren més valor tenint en compte que el jurat encarregat d’avaluar cada premi és independent i que per tant han estat dos jurats diferents els que han considerat que la campanya era mereixedora d’aquests premis. L’acte de lliurament dels guardons està previst a principis de 2021.

David Font, director de l’Agència Catalana de Turisme, ha volgut fer valoració d’aquests premis posant de relleu que “la innovació és un element inherent en nosaltres i que forma part de tot allò en que treballem dia rere dia des de l’Agència Catalana de Turisme, així com també en les campanyes que es creen, per tal de donar a conèixer la nostra destinació i promocionar els atractius de tot el país“. També ha volgut afegir que “l’asiàtic és un mercat que ens aportava més del doble de la despesa diària mitjana a Catalunya l’any 2019 i per tant és i seguirà sent un mercat prioritari per nosaltres. Precisament per això, valorem molt positivament que ens reconeguin la feina feta, especialment en aquest cas al mercat nipó, ja que també ens obre un finestra per poder seguir mostrant el nostre potencial com a destinació”.

“Legends of Catalonia”, exemple d’innovació i gamificació

“Legends of Catalonia” és un projecte dut a terme per l’Agència Catalana de Turisme amb la col·laboració de SONY España, i que té per objectiu la promoció de Catalunya d’una forma totalment innovadora, sent la primera campanya que utilitza un joc de realitat virtual per a la promoció d’una destinació turística. El joc es va presentar a finals de l’any 2018 i actualment ja acumula més de 400.000 descàrregues arreu del món entre Play Station i la plataforma per ordinador Steam.  

El repte dels jugadors al llarg del joc consisteix en desbloquejar les sis medalles que donen accés al diari secret de Sant Jordi amb l’ajuda de personatges com l’excapità del FC Barcelona, Carles Puyol; l’alpinista Edurne Pasaban i els cuiners germans Roca. A aquests personatges, s’hi afegeix una trama que transcorre en sis indrets emblemàtics de Catalunya: l’amfiteatre romà de Tarragona, la Seu Vella de Lleida, la muntanya de Montserrat, el Cadaqués dalinià, i el Mercat de Sant Antoni i la Sagrada Família a Barcelona. En aquests moments el joc ja es pot descarregar en quatre idiomes diferents: català, castellà, anglès i japonès.

És important recordar que aquests no són els primers premis internacionals que rep la campanya doncs, a finals de l’any 2019 i coincidint amb la seva presentació al mercat japonès, ja va rebre el premi “Silver” a la categoria “Most Innovative Use of Technology Within a Destination” en el marc de la fira internacional World Travel Market de Londres.

La importància del mercat japonès

Actualment el Japó és el principal mercat asiàtic que té Catalunya per davant d’altres mercats com el xinès. En dades de l’any 2019, van visitar la nostra destinació un total de 371.000 japonesos i el 2020, durant els primers mesos de l’any fins l’esclat de la pandèmia actual, el nombre d’arribades creixia per sobre del 20%.

En paral·lel a la tendència ascendent i sostinguda d’aquest mercat durant l’última dècada, el mercat japonès també té un impacte molt rellevant quan parlem de les 4D’s (despesa, diversificació, desestacionalització, desconcentració). En primer lloc, ens trobem davant d’un rati d’estacionalitat que se situa per sota del 29% en els mesos d’estiu, contrastant amb el 46% de mitjana del total de les arribades internacionals a Catalunya i amb una despesa per turista que es troba al voltant dels 450€ de mitjana diaris. Per altre banda, si ens centrem en la diversificació, els interessos i motivacions que porten els turistes nipons a voler visitar la nostra destinació s’enfoquen principalment cap a la cultura, l’eno-gastronomia i els entorns naturals. A aquest fet, també cal sumar-li el seu interès en explorar diferents parts del territori a banda de Barcelona i sense donar prioritat a destinacions de costa, fet que s’alinea amb la descentralització i amb les noves tendències i entorns post COVID -19 que ja es perfilen de cara al futur del sector turístic.  

 Segueix-nos a les xarxes _________________________________________________________