Territori

App mòbil bus

El Departament de TES impulsa una prova pilot per donar a conèixer l'ocupació dels busos mitjançant l'aplicació mòbil dels operadors

query_builder   30 setembre 2020 13:28

event_note Nota de premsa

El Departament de TES impulsa una prova pilot per donar a conèixer l'ocupació dels busos mitjançant l'aplicació mòbil dels operadors

  • L’objectiu és facilitar la presa de decisions de les persones usuàries, distribuir la demanda i conèixer les ocupacions en hores punta

 

  • La prova es realitzarà en 4 línies de transport públic interurbà, 2 operades pel Grup Sagalés i, les altres 2, per Moventis

 

  • Les estimacions es calculen a través d’un motor de prediccions de nivells d’ocupació amb tecnologia Machine Learning de la plataforma INTELBUS

La Direcció General de Transports i Mobilitat ha iniciat els treballs per realitzar una prova pilot en 4 línies de transport públic interurbà per tal de proporcionar l’estimació d’ocupació de viatgers de les diferents expedicions. Les estimacions d’ocupació de viatgers es donaran al llarg del dia, a través de les aplicacions mòbils de les empreses operadores, perquè la ciutadania tingui la informació respecte com van de plens els autobusos i d’acord amb aquestes dades pugui triar la millor expedició.

 

Aquesta nova funcionalitat està enfocada, sobretot, a continuar informant les persones usuàries perquè prenguin decisions en funció d’unes dades. A la vegada és útil per laminar i distribuir millor la demanda entre l’oferta d’autobusos evitant aglomeracions i, a més, informar de les ocupacions en hores punta.

 

Les estimacions d’ocupació de viatgers de les expedicions es calculen a través d’un motor de prediccions de nivells d’ocupació amb tecnologia Machine Learning de la plataforma INTELBUS. Durant la prova pilot es verificarà la correcta adaptació del motor de prediccions a les característiques específiques de les dades existents i el bon funcionament de l’algoritme.

 

En aquest sentit, el model combina dades dinàmiques i estàtiques sobre el ticketing, el calendari, la topologia i la climatologia. En el cas del ticketing, s’utilitzaran les dades per expedició, dia i usuaris per parada, tant les pujades com les baixades. També s’empraran els vehicles assignats a cada expedició per dia, així com la seva capacitat. Pel que fa horaris i recorreguts, es farà servir el format estàndard GTFS i tot l’intercanvi de dades serà a través de webservices.

 

En declaracions del director general de Transports i Mobilitat, David Saldoni: “Continuem apostant per la tecnologia puntera com el Machine Learning en aquest cas, per tal de donar un millor servei i informació de les línies d’autobús interurbanes als nostres ciutadans, que d’aquesta manera podran planificar-se millor el seu viatge en transport públic.

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 55