Territori

Imatge seminari

Territori i Sostenibilitat anuncia la posada en marxa de les línies de bus C3, C4 i C5 del projecte europeu ConnECT

query_builder   25 novembre 2020 13:28

event_note Nota de premsa

Territori i Sostenibilitat anuncia la posada en marxa de les línies de bus C3, C4 i C5 del projecte europeu ConnECT

  • En el marc del Seminari intermedi online del projecte transfronterer, el director de Transports i Mobilitat, David Saldoni, ha explicat que dilluns vinent, 30 de novembre, entraran en servei les 3 línies que faltaven
Imatge del seminari ConnECT celebrat avui

El director de Transports i Mobilitat, David Saldoni, ha anunciat, en el marc del Seminari intermedi del projecte ConnECT “unim persones, eixamplem horitzons”, la posada en servei de la totalitat de les línies de bus a partir de dilluns 30 de novembre. Després que al setembre comencessin a rodar les línies de la vessant occitana, la C1 i la C2, el proper dilluns ho faran les que manquen, la C3, la C4 i la C5.

 

Per Saldoni, “aquest projecte dona servei a moltes persones que mentalment i idiomàticament ja no senten l’existència de la frontera però que físicament hi és. Amb el ConnECT trenquem aquesta frontera que físicament és més complicada. Les administracions hem de superar les dificultats per facilitar la vida de les persones. De fet, aquests són els valors europeus que hem de fer prevaldre.”

 

La Generalitat de Catalunya, juntament amb la Regió d’Occitània i el Consell Departamental dels Pirineus Orientals, com a socis del projecte europeu ConnECT, han organitzat avui un seminari telemàtic, en el qual han participat 87 persones i on han explicat el punt en el que es troba el projecte que serveix per ampliar i millorar el servei d’autobús de l’Espai Català Transfronterer. Així, han participat també el vicepresident responsable de Mobilitat i Infraestructures del Transport a la Regió d’Occitània, Jean-Luc Gibelin, i el vicepresident del Consell Departamental dels Pirineus Orientals, Robert Garrabe, per donar la seva visió del projecte i de la seva implementació.

 

El principal objectiu de ConnECT és la creació de noves rutes d’autobús per afavorir la mobilitat i la interconnexió, la coordinació i la millora d’horaris i freqüències entre municipis, regions i veïnatge a totes dues bandes de la frontera. Alhora, afavoreix el contacte territorial amb l’Hospital de la Cerdanya, a Puigcerdà, i amb tota la xarxa de salut. En el seminari d’avui s’han explicat tots els passos fets fins ara com són: la implementació de les línies de bus C1 i C2, la realització d’un vídeo promocional del projecte, l’estudi de mobilitat transfronterera i la introducció de la xarxa de bus de la regió d’Occitània dins els cercador de rutes de la Generalitat de Catalunya, Mou-te.

                                           

Cinc línies d’autobús transfrontereres

 

El projecte ConnECT aborda uns eixos o corredors de mobilitat seleccionats per definir les 5 línies d’autobús transfronterer, amb els seus recorreguts, punts de parada i horaris, per coordinar-los amb altres modes de transport públic i sostenible.
Plànol de les 5 rutes ConnECT

El passat 1 de setembre es van posar en funcionament les dues primeres línies de bus en el marc del projecte europeu ConnECT. Es tracta de les línies C1: Porté-Puigcerdà-Montlluís i C2: Formiguera-Puigcerdà-Er que connecten en bus els ciutadans francesos amb l’Hospital de la Cerdanya i l’estació de tren de Puigcerdà, i els ciutadans de la Cerdanya amb l’estació d’esquí de Porté, amb Montlluís i, fins i tot, els permet arribar a Perpinyà.

 

Dilluns vinent, 30 de novembre, es posen en marxa la resta de línies que falten: la C3, la C4 i la C5, i amb elles estaran en funcionament la totalitat de les línies de bus del projecte ConnECT.
Plànol rutes C3, C4 i C5

La connexió amb Perpinyà es produirà via la línia C3: Figueres - La Jonquera - Els Límits -  El Pertús -  El Voló. Amb Arles i Perpinyà, a través de les línies C4: Figueres - Maçanet de Cabrenys -  Costoja -  Sant Llorenç de Cerdans. La mobilitat entre Arles, Perpinyà i Ripoll quedarà garantida amb la línia C5: Camprodon - Molló –Prats de Molló- La Presta. Finalment, hi haurà dues línies de llarg recorregut que s’allargaran fins La Guingueta d’Ix: Barcelona-Puigcerdà-Llívia i Girona-Puigcerdà-Llívia.

 

Tota la xarxa de transport públic de la Regió d’Occitània, així com informació actualitzada de les línies ­-recorreguts, parades, horaris - ja es pot consultar al cercador de rutes “Mou-te amb transport públic per Catalunya”, des de la pàgina web i a través de qualsevol dispositiu mòbil.

 

El projecte ConnECT està cofinançat en un 65% pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) del Programa Interreg V-A Espanya-França-Andorra (POCTEFA 2014-2020). L’objectiu del POCTEFA és reforçar la integració econòmica i social de la zona transfronterera Espanya-França-Andorra, i se centra en el desenvolupament d’activitats econòmiques, socials i ambientals transfrontereres a través d’estratègies conjuntes a favor del desenvolupament territorial sostenible.

 

Altres projectes europeus de mobilitat transfronterera

 

El seminari d’avui ha servit també per donar a conèixer altres exemples de projectes de mobilitat transfronterera:

 

  • El Bicitranscat té per objectiu unir els destins turístics de les comarques gironines i del departament francès dels Pirineus Orientals, a través d’una xarxa ciclable interconnectada a diferents mitjans de transport públic, afavorint així la mobilitat sostenible i permetent una variant pel litoral del territori que suposi una alternativa a les carreteres sovint saturades a l’estiu.

 

  • Smartmob vol donar resposta als reptes de mobilitat transfronterera sostenible en un territori localizat, el territori Bidasoa – Sud Pays Basque amb la Bahía de Txingudi (Irun, Hondarribia, Hendaya) com a nucli central en el cor dels desplaçaments entre un costat i l’altre de la frontera.

 

  • El projecte europeu transfronterer E-MOBASK vol fomentar l’ús dels transports públics transfronterers per part dels viatgers transfronterers del territori de la Eurociudad Vasca Bayona-San Sebastián i desenvolupar l’eficiència energética dels vehicles de les xarxes de transport públic de Donostia-San Sebastián i del País Basc francès.

 

El director de Transports i Mobilitat ha explicat la importància de portar bones pràctiques al seminari perquè: “ajuden a tenir idees i a inspirar-nos per avançar, créixer i oferir un millor servei a la ciutadania.”

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 286