- La consellera de Cultura ha explicat que aquesta campanya té un to reivindicatiu i interpel·la directament a la ciutadania: ‘Quan tu hi ets, pren vida!’
- Forma part de les mesures concebudes per pal·liar els efectes de la pandèmia, juntament amb les ajudes econòmiques i el cens d’Espais de Cultura Responsables, entre d’altres
La consellera de Cultura, Àngels Ponsa, ha presentat avui la campanya ‘Més Cultura’, impulsada pel Departament de Cultura per fomentar el consum cultural, una campanya de promoció de la cultura i de suport a totes les entitats, les empreses i les persones que treballen en el sector cultural. L’objectiu és posar de manifest, ara més que mai, la funció essencial de la cultura a les nostres vides. La presentació s’ha fet davant de l’Arts Santa Mònica, amb l’equip directiu del Departament.
La consellera Ponsa ha explicat que aquesta campanya té un to reivindicatiu clar i fa èmfasi a com la vivència cultural té efectes directes en grans conceptes com l’emoció, la inclusió, la reflexió, la cohesió, amb un eslògan que interpel·la directament a la ciutadania: ‘Quan tu hi ets, pren vida!’. També inclou les etiquetes #CulturaSegura i #CulturaEssencial.
“Tenim àmbits amb moltes dificultats, també confinaments de cap de setmana, però tot i així, amb millor o menor mesura, podem gaudir de la cultura i hi volem i hem de contribuir”, ha manifestat la consellera Ponsa.
La iniciativa forma part de les mesures concebudes per pal·liar els efectes de la pandèmia, juntament amb les ajudes econòmiques (20 milions d’euros només al mes de novembre) i el cens d’Espais de Cultura Responsables, entre d’altres.
‘La cultura, quan tu hi ets pren vida!’
'Més cultura' és una campanya multicanal, amb presència a televisió, cinemes, ràdio, mitjans escrits i digitals, xarxes socials i espais exteriors (opis, autobusos i estacions de ferrocarril). La campanya posa de manifest que tots i totes som consumidors i generadors de cultura, i que el sector cultural necessita de la nostra participació i implicació per seguir endavant, ja que entre tots donem vida a la cultura.
Aquesta campanya també té una derivada important en campanyes pròpies que fan diverses organitzacions del sector i que el Departament els dona suport. El Departament de Cultura també ha contribuït a les diverses iniciatives de foment de la cultura impulsades des de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals el mes passat, que tindrà una segona onada al gener i una tercera a la primavera.
El sector cultural ha fet i fa un gran esforç per fer dels equipaments culturals llocs segurs i responsables. Compleixen de manera rigorosa els procediments i les indicacions de les autoritats sanitàries perquè puguem seguir gaudint de les activitats culturals. Teatres, museus, cinemes, sales de concert i exposicions, festivals, biblioteques, museus, monuments, arxius, llibreries... han fet tot i més per ser espais segurs i aconseguir mantenir una oferta cultural per permetre que els ciutadans gaudim de la cultura i que es mantinguin molts llocs de treball que el sector genera.
La cultura és un element essencial sobre el qual es fonamenten els valors principals de la nostra societat. Des d’un punt de vista social, és un instrument de cohesió i benestar, i és clau com a element d’inclusió de totes les persones, sigui quina sigui la seva condició. També és el pilar bàsic del coneixement que ens permet la reflexió i un país amb uns ciutadans i ciutadanes més crítics i més lliures. A més, és una activitat clau en l’economia del segle XXI basada en la creativitat i el coneixement, i en la instauració d’un mode de vida sostenible.
Gaudir dels llibres, la música, els audiovisuals, les arts escèniques i visuals o participar en manifestacions artístiques de tota mena han estat activitats essencials en la nostra societat durant els mesos durs d’aquest 2020 en què hem viscut confinament i restriccions.
Podeu descarregar-vos materials: https://cultura.gencat.cat/ca/actualitat/mes-cultura/index.html