- Aquesta acció s’emmarca en l’estratègia de l’Agència Catalana de Turisme per posicionar la marca Catalunya al món i situar-la en la primera línia quan es reactivi l’activitat turística
- El mercat emissor australià contribueix al model de turisme que impulsa la Generalitat, apostant per mercats que aporten la despesa mitjana per turista i dia més alta
L’Agència Catalana de Turisme (ACT) del Departament d’Empresa i Coneixement participa en la trobada virtual del Consell d’Operadors Turístics Australians (CATO). Catalunya ha estat convidada per aquesta associació per presentar híbridament, i davant 50 operadors australians, les particularitats de l’oferta de turisme enogastronòmic de Catalunya.
“La presència en aquest tipus d’esdeveniments forma part de l’estratègia de posicionament de Catalunya per estar en la primera línia de les destinacions turístiques recordades un cop es pugui reprendre l’activitat amb normalitat i així recuperar ràpidament la demanda”, ha afirmat el director de l’Agència Catalana de Turisme, David Font.
CATO és l'associació comercial turística que aglutina els membres de la indústria dels viatges australiana entre operadors turístics, majoristes, oficines de turisme i altres proveïdors de productes i serveis de viatges que aposten per la comercialització també de destinacions europees, entre les quals hi ha Catalunya. Aquesta acció de posicionament culmina la tasca realitzada els darrers mesos per l’oficina de promoció turística que l’ACT té en els mercats d’Austràlia i Nova Zelanda. Així, el passat mes de juliol, l'ACT va presentar la destinació a 40 agencies de viatges australianes i neozelandeses especialitzades en turisme de luxe; a l’octubre, va participar en el workshop e-Luxperience amb 30 operadors de luxe d’aquests mercats; i aquest novembre va reunir-se a la fira ILTM World Tour, amb uns 15 operadors de la xarxa Virtuoso per a conèixer de primera mà com apunta la recuperació d’aquest mercat a partir del segon semestre del 2021 envers Europa.
L’Agència Catalana de Turisme desenvolupa aquest tipus d’estratègia des de la seva xarxa d’oficines a l’exterior. Compta amb 12 distribuïdes arreu del món per donar cobertura als principals mercats emissors de turisme per a Catalunya. Aquests centres són les antenes de la destinació en cadascun d’aquests països, permetent estar sempre presents en aquests mercats i anticipar mecanismes que afavoreixin la recuperació.
El turisme australià, primer en despesa per persona i dia
El turisme australià va significar per a la destinació catalana 168.500 visitants i més de 687M€ el 2019. Es tracta doncs d’un mercat llunyà però alhora d’alt valor per a la destinació, que tot i representar el 0,9% de l’afluència de turisme estranger genera el 3,2% de la despesa realitzada a Catalunya. Això és degut a la ràtio de despesa per turista i dia, que ascendeix a 509€, la més alta dels mercats emissors que ens visiten. En conjunt, es tracta d'un visitant que aporta punts de valor per a la destinació com l’impuls de la sostenibilitat social i econòmica, gràcies a aquest equilibri entre afluència de visitants i despesa que generen.
Segueix-nos a les xarxes _________________________________________________________
- Twitter: @turismecat | @empresacat | @coneixementcat
- Youtube: https://www.youtube.com/turismecat