Actualment, ja han finalitzat les primeres obres d’enderroc de les antigues edificacions que tapaven el mar i s’han fet espais de lavabos per usuaris i vestuaris per a grups.
En paraules d’Isidre Gavín, “les obres a la zona comercial ja són una realitat. Això és el preludi del gran impuls de l’activitat comercial i econòmica al port. Estem fent una inversió de 5,6 MEUR orientada a que aquest projecte sigui la culminació d’una dinamització econòmica que ha de convertir el port en un espai, no només d’activitat nàutica, sinó en un espai d’activitat econòmica prioritari per a Mataró i el Maresme.”
Gavín també s’ha referit a la crisi que estem vivint a causa de la COVID-19. “Al port de Mataró hem aconseguit que la pandèmia no ens paralitzés i això ens permetrà sortir de la crisi amb un port preparat per recollir aquesta represa econòmica del país.”
Tot just acaben de començar les obres de les noves oficines administratives del Consorci amb l’objectiu d’estar més a prop de la ciutadania i les obres de remodelació de la zona de ribera. Aquesta obra es divideix en tres lots: la nova urbanització de la plataforma verda de 15.000 m2, una font ornamental i les pèrgoles.
També s’ha dut a terme el projecte d’adequació del dic de recer per adaptar-lo al canvi climàtic. S’ha fet la tramitació ambiental i actualment està en licitació. La previsió d’inici de les obres és a principis de l’any vinent.
El port de Mataró és un dels ports esportius més grans de Catalunya amb 1.080 amarres i un ampli ventall d’oferta nàutica i esportiva. Disposa d’unes instal·lacions obertes i accessibles per les quals cada dia passegen o practiquen esport un miler de persones i més de 800 vehicles. La proximitat amb el Tecnocampus, l’estació de Rodalies, les platges i el centre de la ciutat fan que esdevingui un punt neuràlgic d’activitat viu i dinàmic.
D’altra banda, l’aposta per la sostenibilitat ha de ser el fet diferencial en un equipament amb bandera blava i reconeixements ambientals ISO14001 i EMAS. Un port a tocar d’un espai protegit, la xarxa Natura 2000, amb un alguer de posidònia que és un veritable pulmó submarí.
El Consell del Consorci del Port de Mataró està integrat pel Departament de Territori i Sostenibilitat i l’Ajuntament de Mataró.