Territori i Sostenibilitat

bus VAO

Més de 300.000 usuaris es beneficien del carril bus - Vao de la C-31 a Badalona en els primers tres mesos de funcionament

query_builder   21 desembre 2020 14:59

event_note Nota de premsa

Més de 300.000 usuaris es beneficien del carril bus - Vao de la C-31 a Badalona en els primers tres mesos de funcionament

  • Les persones usuàries del nou carril representen el 50% de tot el tram i els vehicles amb què circulen generen el 25% de les emissions de CO2

                                  

  • El Departament de Territori i Sostenibilitat pretén amb la mesura potenciar el transport públic, tot afavorint-ne la fiabilitat dels serveis, per a promoure una mobilitat més sostenible
Bus VAO C-31

Un total de 336.700 persones usuàries s’han beneficiat del nou carril bus-VAO que Territori i Sostenibilitat va posar en servei l’agost passat a la C-31, en sentit Barcelona, al seu pas per Badalona. Les persones usuàries del nou carril representen el 50% de tot el tram i els vehicles amb què circulen generen el 25% de les emissions de CO2 . Aquest és el balanç, positiu, dels primers tres mesos de funcionalment del nou carril bus – VAO que el Departament  ha implantat amb l’objectiu principal de reforçar el transport públic i afavorir-ne la fiabilitat, alhora que promoure una mobilitat més sostenible.

 

Per aquesta anàlisi, s’han emprat les dades corresponents als mesos de setembre, octubre i novembre, en la franja horària punta --de 7 hores a 9 hores- dels dies feiners. En aquesta franja, 52 serveis de bus interurbans regulars accedeixen a Barcelona per la C-31 nord, sobretot línies de bus des del Maresme.

 

Al voltant de 3.400 busos interurbans en hora punta del matí s’han vist beneficiats en aquests mesos del nou carril bus - VAO, als quals caldria afegir els serveis de busos discrecionals i els de transport escolar. En total, prop de 120.000 persones han estat transportades en bus interurbà per aquest nou carril.

 

L’ocupació mitjana que s’ha calculat per autobús en hora punta és de 35 persones, xifra que té en compte la demanda a conseqüència de la COVID-19, aproximadament del 50% respecte de l’habitual. Així, la xifra de persones usuàries dels busos interurbans beneficiades potencialment podria duplicar-se.

 

D’altra banda, 189.000 persones usuàries de vehicles amb alta ocupació –més de dues persones–, 9.100 vehicles ECO i 19.500 de motocicletes també s’han beneficiat del bus-VAO en hora punta del matí durant aquests mesos.

 

Les persones usuàries del carril bus – VAO en hora punta de matí ha estat en total, doncs, 336.700, mentre els altres dos carrils de la calçada sumen l’altre 50% del total. En un sol carril, així, s’han transportat més persones amb menys vehicles, de manera que es redueixen emissions i l’ús de la infraestructura és més eficient, alhora que s’afavoreix l’ús del transport públic.

 

Cost assumible i ràpida implantació

 

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha implantat el nou carril bus – VAO a partir de la transformació d’un dels tres carrils que hi havia mitjançant una actuació sobre la senyalització horitzontal, en un tram de 4 quilòmetres de longitud. Aquesta actuació permet millorar l’eficiència del transport públic, fent-lo més fiable, reduint el temps de trajecte i evitant les congestions de trànsit.

 

Al mateix temps, pretén millorar el repartiment modal del transport públic, fomentar l’augment de l’ocupació del vehicle privat i l’ús del vehicle Eco. Addicionalment, aquesta ha estat una proposta de cost molt assequible i ràpida implementació, atès que s’ha inserit en els contractes de conservació del Departament.

 

 

1  

Imatges

Fotografia

Fotografia 84

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 155