El Govern ha aprovat crear el Programa per a la tramitació i gestió dels expedients sancionadors en matèria de salut pública relatius a les mesures de prevenció i contenció sanitàries per fer front a la crisi sanitària provocada per la Covid-19, amb una durada d’un any ampliables a tres. El seu objectiu és tramitar els expedients sancionadors derivats de l’aplicació del Decret llei aprovat el mes d'agost passat, que estableix el règim sancionador específic per l'incompliment de les mesures de prevenció i contenció sanitàries per fer front a la crisi sanitària provocada per la Covid-19.

 

Per desenvolupar el programa s’incorporaran 298 persones, concretament 130 del cos superior d’Administració i 163 del cos administratiu que s’encarregaran de tramitar els expedients sancionadors. També comptarà amb dos llocs de treball de titulats en Dret, que actuaran com a referents tècnics jurídics i orientaran el personal tècnic superior, i tres del cos superior d’Administració.

 

El Programa es finançarà amb els recursos que es recaptin amb les mateixes sancions tramitades a través del Decret llei 30/2020, de 4 d'agost, així com dels fons Covid-19 generats a la secció pressupostària corresponent al fons de contingència.