Territori

dissabte, 23 novembre 2019 13:51
Gerard Artigas
Pla general de l'andana de l'estació Ciutat de la Justícia de la L10 Sud del metro de Barcelona (Horitzontal) fOTO ARXIU

Territori i Sostenibilitat reinicia les obres del tram central de l'L9 de metro amb treballs preparatoris a la futura estació de Mandri

query_builder   13 gener 2021 13:30

event_note Nota de premsa

Territori i Sostenibilitat reinicia les obres del tram central de l'L9 de metro amb treballs preparatoris a la futura estació de Mandri

  • Comencen obres de cobertura definitiva de la pràctica totalitat del pou i tasques de reurbanització, amb un pressupost de 4 MEUR i un termini de 14 mesos

 

  • El Govern va aprovar a inicis de desembre un nou Pla Econòmic Financer (PEF) d’Ifercat per a programar treballs al tram central a partir del 2021

El Departament de Territori i Sostenibilitat reprèn aquesta setmana els treballs de construcció del tram central de l’L9 del metro amb un conjunt de treballs previs a la futura estació de Mandri. En concret, es duran a terme la cobertura definitiva de la pràctica totalitat del pou de la futura estació de Mandri i tasques de reurbanització de la seva superfície. Aquesta fase de treballs, que té un pressupost de 4 MEUR i un termini de 14 mesos, permetrà preparar l’espai necessari per a continuar posteriorment l’excavació del pou i seguir l’obra de l’estació.  

 

Aquests treballs, que ara no impliquen obres d’infraestructura ferroviària, s’emmarquen en el nou Pla Econòmic financer (PEF) d’Ifercat, aprovat pel Govern el passat desembre, que possibilita reprendre i finalitzar les obres del tram central de l’L9/L10 del metro, entre Sagrera i Zona Universitària, valorades en 946 MEUR. Els primers treballs i projectes s’impulsen enguany. En aquest sentit, durant aquest mes i el vinent s’adjudica la redacció dels projectes d’obra civil de les estacions de Lesseps, Guinardó, Sanllehy, Maragall i Putxet.

 

Les obres que ara comencen consisteixen en la cobertura definitiva del 90% del pou de l’estació de Mandri i la reurbanització d’una part de la superfície ocupada, que correspon a uns terrenys privats. En concret, es cobriran 730 metres quadrats dels 800 que ocupa el pou i es reurbanitzarà una superfície total de 600 metres quadrats. Així mateix, es retirarà el pont-grua ubicat en aquest àmbit, per donar pas a la nova fase de l’obra.

 

Aquests treballs comportaran diverses afectacions a la mobilitat; entre d’altres:

 

  • Al carrer Mandri, a partir del dissabte 30 de gener: Ocupació de la vorera costat Llobregat i del carril en sentit mar. El carrer tindrà un carril de circulació per cada sentit. S’anul·laran places d’aparcament de motos i de zona blava i caldrà traslladar la parada d’autobús. Es reprogramarà semafòricament la cruïlla dels carrers Mandri i Bigai.

 

  • Al passeig Bonanova, a partir del diumenge 31 de gener: Ocupació de la vorera i carril dret, sentit Besòs, de la banda mar del passeig. La secció del carrer serà d’un carril de circulació sentit Llobregat i dos carrils de circulació sentit Besòs. Es traslladarà la parada de bus de les línies 70, 123, H4, V11 i N8.

 

Treballs al tram central

 

Per a connectar les branques sud i nord de les línies L9 i L10, entre les estacions de Sagrera i Zona Universitària, cal acabar poc més de 4 km de túnel entre les futures estacions de Manel Girona i Lesseps. En aquests dos àmbits, es troben aturades dues tuneladores. En aquest traçat es trobaran, entre d’altres, les noves estacions de Campus Nord, Sarrià, Mandri, Putxet, Lesseps, Sanllehy, Guinardó-Hospital de Sant Pau, Maragall o Sagrera TAV.

 

 

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 106