Les acreditacions es recolliran a l’espai que s’habilitarà amb aquesta finalitat al Parlament de Catalunya el dia 13 de febrer (de 10 h a 20 h) i el mateix dia de les eleccions (des de les 8 h fins a l’inici de la darrera conferència de premsa programada). Els mitjans que no hagin formalitzat les acreditacions com a màxim el 4 de febrer a les 12h a través del formulari, les hauran de tramitar directament els dies 13 i 14 de febrer, al mateix espai d’acreditació del Parlament, només en cas que no s’hagi superat l’aforament màxim permès.
Formularis per acreditar mitjans i especificar necessitats tècniques
Els mitjans que vulguin accedir al centre de difusió de dades hauran d’emplenar els formularis disponibles a la Sala de Premsa del web institucional de les eleccions: https://www.parlament2021.cat/ca/sala-premsa/index.html
Aquest tràmit no garanteix l’adjudicació, que es farà tenint en compte l’ordre d’arribada de les sol·licituds. El dia 4 de febrer, abans de les 20 h, els mitjans rebran la confirmació.
Per qualsevol dubte sobre les acreditacions (indiqueu acreditacions a l’assumpte) podeu fer arribar les vostres consultes al correu: mitjans.eleccions@gencat.cat
Tipus de formularis
Els mitjans hauran d’especificar el tipus d’acreditació que necessiten a través del formulari web disponible a https://www.parlament2021.cat/ca/sala-premsa/acreditacions-premsa/index.html.
Hi haurà tres tipus d’acreditació:
a) acreditació per seguir les compareixences de manera presencial des del Parlament de Catalunya
b) acreditació per seguir les compareixences en línia
c) acreditació per seguir les compareixences en línia per als mitjans internacionals
Els mitjans que s’acreditin presencialment podran trametre en el mateix formulari les seves necessitats tècniques (reserva d’espai per a càmeres, acreditació d’unitats mòbils, etc.). La reserva d’espais físics es farà també tenint en compte l’ordre d’arribada de les sol·licituds.
En cas de seguir les compareixences en línia, els mitjans podran obtenir el codi RTMP del programa Watchity per emetre les compareixences des de les seves pàgines web. Aquells periodistes que s’acreditin per poder fer preguntes en línia hauran d’estar disponibles una hora abans de cadascuna de les compareixences per fer les proves de so i senyal pertinents.
Recursos tècnics i logístics disponibles al centre de difusió de dades
Interiors del Parlament
1. Periodistes acreditats
Tots els periodistes acreditats presencialment podran accedir a la sala de premsa que tinguin assignada. Les sales disposen de connexió wifi i taules amb punts de xarxa per als aparells electrònics.
Per motius de seguretat, per accedir al centre serà imprescindible mostrar tant l’acreditació com el DNI, NIE o passaport. Només amb l’acreditació NO es podrà accedir a centre. Els periodistes que accedeixin al Parlament hauran de deixar el DNI al punt d’acreditacions per tal de tenir un control rigorós de l’entrada i la sortida de persones i garantir la desinfecció dels llocs de feina.
Cada periodista i tècnic tindrà assignat un lloc concret. Periodistes i tècnics no podran desplaçar-se ni ocupar altres llocs que no tinguin assignats.
2. Ràdios
El centre de difusió de dades comptarà amb racks per a la distribució d’àudio analògic mitjançant els connectors XLR3 mascle instal·lats. Els mitjans que necessitin una línia XDSI han de sol·licitar l’alta a Telefònica. La instal·lació s’efectuarà del 8 a l’11 de febrer.
Persona de contacte per les instal·lacions XDSI: Pep Estellé (699487543)
3. Televisions
Els equips ENG disposaran de tarimes per captar imatges a l’auditori del centre, i també hi haurà tarimes amb espai addicional per fer stand-ups. Comptaran amb connectors XLR3 mascle amb el senyal d’àudio analògic de la sala i un punt de corrent amb una potència màxima de 1.000 W. Dins de l’auditori hi haurà una limitació de l’ús de focus d’un total de 500 W per evitar ombres a l’escenari i per no excedir el consum de la instal·lació.
S’oferirà senyal institucional de televisió durant les compareixences, que es distribuirà de la manera següent:
- Satèl·lit: es farà arribar el senyal institucional de televisió via satèl·lit EUTELSAT, amb qualitat HD
- Vídeo en streaming: es podrà accedir als codis RTMP per inserir als webs dels mitjans 30 minuts abans dels directes.
Durant les compareixences s’emetrà un senyal net de grafismes. Fora de les compareixences hi haurà dades amb grafisme.
Exteriors del Parlament
1. Platós exteriors
Els mitjans disposaran prèvia reserva de 3 mini-platós/stand-ups per captar imatges de la façana del Parlament il·luminada al vespre. Prèvia reserva, disposaran d’un espai per maquillatge. Cada mini-plató/stand-up disposarà d’un punt de corrent amb una potència màxima de 5.000 W.
Per disposar d’aquests espais s’habilitarà un formulari a l’apartat de premsa del web d’eleccions (https://www.parlament2021.cat/ca/sala-premsa/index.html) del 9 al 12 de febrer. L’assignació d’espais es farà també en funció de l’ordre d’arribada de les sol·licituds.
2. Unitats mòbils / ràdio enllaç
El centre disposa d’una àrea d’estacionament per a unitats mòbils o ràdio enllaços, que s’haurà de reservar a través del formulari web de necessitats tècniques. Atès que l’àrea d’estacionament està dins d’una zona de protecció acústica, hi haurà una limitació de so de 60 decibels per als generadors.
Les unitats mòbils disposaran del senyal institucional en format HD amb àudio imbricat des de la zona de platós a 50 /100 metres de distància. Els mitjans disposaran de 12 línies de fibra òptica per traslladar el senyal des de l’interior de l’auditori a la zona de platós, prèvia reserva (doble sentit). En el cas del format SD-SDI, el cable haurà de mesurar 150 metres i en el cas del format HD, 50/100 metres. Es podrà tirar cablatge i fer proves entre les unitats mòbils i l’interior de l’auditori fins divendres 12 de febrer a les 18 hores. Cada mitjà es responsabilitzarà de la seguretat de les seves unitats mòbils.
Visita prèvia per al personal tècnic dels mitjans
El dilluns 8 de febrer a les 10.30 hores s’organitzarà una visita al centre de difusió de dades per informar al personal tècnic dels mitjans sobre els recursos logístics i de localització que tindran al seu abast. Es tracta d’una reunió de caràcter exclusivament tècnic i orientada només a aspectes de producció. Per poder assistir a la visita del dia 8 de febrer és imprescindible enviar un correu a l’adreça: mitjans.eleccions@gencat.cat, abans del divendres 5 de febrer a les 16h amb assumpte del correu “Visita 8 de febrer”. Cal indicar nom, cognoms i DNI, NIE o passaport.
Repositori de dades
Els mitjans tindran accés directe a totes les dades, igual que en les darreres eleccions al Parlament. Uns dies abans dels comicis, s’enviaran instruccions sobre com demanar l’accés a les dades i com es pot accedir al repositori. Es faran les proves específiques els dies anteriors a la jornada electoral.
RECORDATORI DE TERMINIS
|
Límit d’enviament formulari d’acreditacions i especificitats tècniques
|
Dijous 4 de febrer a les 12 h
|
Límit de sol·licitud assistència de la visita tècnica
|
Divendres 5 de febrer a les 16 h
|
Visita per al personal tècnic
|
Dilluns 8 de febrer a les 10.30 h
|
Límit d’enviament formulari de sol·licitud de platós exteriors
|
Divendres 12 de febrer a les 16 h
|
Instal·lació de cablatge des de les unitats mòbils a l’auditori
|
Divendres 12 de febrer a les 9 h
|
Recollida de les acreditacions
|
Dissabte 13 de febrer de 10 h a les 20 h
Diumenge 14 de febrer des de les 8 h
|