Els trasllats previstos es duen a terme en paral·lel a la millora contínua de la infraestructura de bus de la ciutat. Els darrers mesos s’han executat una sèrie de treballs per optimitzar la xarxa de bus i fer més eficient el seu servei. Les millores impacten tant a les línies regulars urbanes com a les interurbanes.
Entre les intervencions realitzades destaquen les millores dels accessos de les estacions d’autobús de Sant Andreu Arenal i de l’estació del Nord; la creació d’un nou carril bus a l’avinguda Esplugues; la inclusió de nous trams de doble carril bus a la Gran Via, entre passeig de Gràcia i Marina, i a l’avinguda Diagonal, entre Pius XII i Zona Universitària; i l’ampliació dels dos carrils bus de l’avinguda Diagonal, entre Francesc Macià i Roger de Llúria. També s’han fet millores en parades de bus amb la inclusió de parades dobles a l’avinguda Diagonal, a l’alçada de la plaça Maria Cristina i a l’alçada de Palau Reial, amb l’objectiu d’esponjar l’espai d’espera.
Reordenació de les parades davant la remodelació de la ronda de la Universitat
El moviment de parades es farà coincidint amb la segona fase de les obres de la ronda de la Universitat, que es transforma guanyant voreres i espai verd i reduint de 4 a 2 els carrils de trànsit actuals. La intervenció modificarà la configuració actual d’aquesta via i la transformarà en un espai més amable, facilitant els desplaçaments a peu i la vida comercial.
Els treballs s’executen en dues fases. Fins ara s’ha dut a terme la banda mar, i a partir del 8 de febrer, s’iniciaran els treballs a la banda muntanya. Es faran principalment entre setmana i en horari diürn, entre les 8:00 i les 18:00 hores, tot i que també hi haurà actuacions puntuals en cap de setmana i en horari nocturn.
Amb la segona fase s’ocuparan dos carrils (el carril bus i el carril de parada de la banda muntanya de la ronda) i es deixaran oberts 3 carrils de circulació, un dels quals funcionarà com a carrils bus. A banda del trasllat de les parades de busos interurbans situades en aquesta banda de la ronda, també es desplaçarà uns metres la parada actual de les línies de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) però continuarà donant servei a les línies D50, H16, V13, 55, 59 i 67. L’estacionament quedarà prohibit a la ronda de la Universitat, costat muntanya, entre la rambla de Catalunya i la plaça Universitat. Es preveu que l’actuació finalitzi el mes de març del 2021.