- Estan en execució les obres per a millorar l’accessibilitat de les estacions de l’L1 i l’L3
L’execució de les obres d’adaptació a persones amb mobilitat reduïda de l’intercanviador de plaça Espanya comporten a partir d’avui, 1 de febrer, el tancament d’un dels seus accessos des de la superfície. En concret, es tanca l’accés del costat del centre comercial Les Arenes, durant un període de 14 mesos. Aquesta afectació s’emmarca en els treballs per a millorar l’accessibilitat d’aquest potent nus de la xarxa de metro i d’FGC, en marxa des de l’estiu passat. L’obra compta amb finançament dels fons FEDER.
Al subsòl de Plaça Espanya hi ha actualment tres estacions de ferrocarril, dues de metro –L1 i L3– i una de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC). Cadascuna de les estacions disposa d’un vestíbul principal d’accés a diferent cota i aquests vestíbuls s’interconnecten a través de diversos passadissos interiors. En aquest intercanviador, que registra en conjunt més de 18 milions persones usuàries a l’any, està adaptada l’estació d’FGC.
Les principals actuacions de l’obra són:
Estació L1
Ø Instal·lació d’un ascensor d’accés carrer - vestíbul, en la confluència de la plaça amb l’inici del carrer de Tarragona
Ø Construcció d’un vestíbul situat al costat centre comercial i implantació d’un ascensor directe a l’andana sentit Hospital de Bellvitge
Ø Substitució de l’actual passera metàl·lica de canvi d’andana per una de nova i instal·lació de dos nous ascensors a l’extrem de les andanes. Aquesta actuació comportarà una redistribució i una nova configuració de diversos espais de serveis tècnics i instal·lacions.
Estació L3
Ø Ampliació del vestíbul existent i instal·lació de dos nous ascensors: un del carrer (a l’avinguda del Paral·lel costat Besòs) a vestíbul i un de vestíbul a passadís de connexió amb l’L1
Ø Implantació de dos ascensors per connectar el nivell de vestíbul intermedi amb les andanes
Passadís de connexió L1-L3
Ø S’adapta el passadís entre les dues estacions de metro amb la supressió dels esglaons existents a ambdós extrems i la seva substitució per un sistema de rampes.
Així mateix, s’adapten tots els itineraris entre les estacions que conformen l’intercanviador: L1, L3 i FGC.
Els treballs van començar l’estiu passat i en aquests mesos, s’ha estat treballant fonamentalment en el desviament de serveis i l’inici de l’obra en l’àmbit del nou vestíbul de l’L1.
1