query_builder 2 febrer 2021 13:30
event_note Nota de premsa
El Govern ha aprovat un programa temporal per dotar de personal de reforç les 17 residències públiques gestionades de forma directa pel Departament de Treball, Afers Socials i Famílies. L’objectiu del programa, dotat amb 7,1 milions d’euros és garantir els drets de la gent gran i les persones amb discapacitat ateses en aquests serveis, en especial la seva salut, en el context de pandèmia de Covid-19. En aquest sentit, el personal que s’incorpori implementarà els protocols, plans i d’altres actuacions que permetin assegurar-ne les condicions de salut i mantenir l’atenció individualitzada de qualitat.
Els efectius que s’incorporaran en aquests centres són 192, amb els perfils professionals següents:
Les tasques que desenvoluparà el nou personal de reforç estan vinculades a l’adopció de mesures per fer front a la crisi sanitària de la Covid-19. En concret, la implementació de protocols d’actuació en els centres residencials per garantir les mesures de prevenció, les sectoritzacions per prevenir i lluitar contra la propagació de la malaltia entre les persones usuàries i el personal; la instauració d’espais per a confinament i la configuració de les residències públiques com a centres que reben usuaris derivats d’altres serveis.
El programa es començarà a implementar l’1 de febrer i tindrà una durada d’un any prorrogable. Aquesta actuació se suma al pla de contingència presentat l’estiu passat pels departaments de Salut i Treball, Afers Socials i Famílies adreçat al conjunt de centres del país.