Els serveis de transport a la demanda es caracteritzen perquè només es presten si hi ha un requeriment previ per part dels usuaris de manera que s’eviten els recorreguts ineficients i s’ofereix un servei molt ajustat a les necessitats reals dels usuaris.
Tradicionalment, el sistema de reserva dels serveis de transport a la demanda s’ha fet a través d’una trucada telefònica prèvia, però des del Departament de Territori i Sostenibilitat s’ha treballat en els darrers anys en la digitalització del sistema. Així, per a millorar la gestió i l’accés als serveis de transport a la demanda, actualment també hi ha aplicacions a iOs i Android que agilitzen i faciliten l’accés als serveis escurçant substancialment el temps necessari per a fer la reserva prèvia.
En el cas dels nous serveis TAD1 i TAD2, les persones usuàries podran descarregar-se l’aplicació, desenvolupada per Direxis, El meu bus o fer la reserva al web www.lescomes.elmeubus.com.
L’any 2019 un total de 59.200 viatgers van fer us dels serveis de transport a la demanda el que suposa un increment del 15,6% pel que fa al nombre de viatgers respecte l’any 2018.
Els serveis de transport a la demanda es presten amb vehicles adequats a les necessitats de mobilitat existents, habitualment amb vehicles de menys de nou places de forma que s’eviten els desplaçaments ineficients i es redueixen les emissions al prestar-se només aquells serveis que han estat prèviament contractats.
Pel que fa les tarifes, els primers viatges seran gratuïts per tal que els ciutadans que treballen al polígon puguin provar el servei. A partir d’aquí, el bitllet senzill costarà 1,7€, que és el mateix preu del bitllet senzill a Igualada, i a partir de 10 viatges, el preu es reduirà a 1,1€/viatge.
Aquest sistema de gestió del transport a la demanda amb la marca Clic.cat es vol estendre al conjunt de serveis de Catalunya i a aquells nous serveis que s’implementin en el futur.