HOME PAGE ITB Berlin 2021
HOME PAGE ITB Berlin 2021
  • Aquesta acció s’emmarca en l’estratègia de l’Agència Catalana de Turisme per posicionar la marca Catalunya al món i situar-la en la primera línia quan es reactivi l’activitat turística
  • La destinació catalana satisfà les noves preferències dels turistes alemanys, que opten per destinacions properes on es pugui arribar en cotxe
  • L’Agència Catalana de Turisme ha arribat a un acord amb l’associació alemanya de la indústria turística digital per realitzar una campanya de promoció de la destinació catalana quan es reactivi l’activitat del sector

 

El Departament d’Empresa i Coneixement, a través de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), participa des d’avui i fins divendres, a la fira ITB de Berlín, que enguany se celebra en format virtual. A més de l’ACT, a l’estand virtual de Catalunya estaran presents com a coexpositors: Turisme de Barcelona, el Patronat de Turisme Costa Brava-Girona, la Diputació de Barcelona, el Programa Pirineus, l’Ajuntament de Calella, l’Ajuntament de Lloret de Mar (Oficina de Turisme), l’Hotel Neptuno (Calella), l’empresa Across Spain, l’Associació Corporativa d’Agències de Viatges Especialitzades (ACAVE), i el projecte Charming Villages in Europe.

L’Agència Catalana de Turisme treballa per reforçar el posicionament de Catalunya en el mercat alemany. Per aquest motiu, les reunions que s’han programat en el marc de la fira amb empreses i entitats del sector turístic germànic tenen com a objectiu explicar la situació actual de la destinació catalana i els plans per reactivar el turisme un cop la situació epidemiològica ho permeti.

El director de l’ACT, David Font, destaca que la participació en aquest certamen de referència a Europa “és una bona oportunitat per reafirmar Catalunya com a destinació turística en un dels principals mercats tradicionals i alhora en un dels primers que ens visitaran quan la situació es normalitzi”.

El mercat alemany és un dels punts emissors de turisme referent per a Catalunya. Font explica que “més de la meitat dels alemanys vol viatjar durant l’any 2021” i que “les destinacions properes on es pugui arribar en cotxe i les allunyades de les aglomeracions són les preferides”. Segons el director de l’ACT, “Catalunya ofereix totes aquestes opcions i, per tant, aquestes noves tendències són una oportunitat per atreure turistes del país germànic que fins ara no ens visitaven. Això ha fet que molts tour operadors també estiguin interessats en la destinació”.

Promoció conjunta de la destinació catalana

Des de l’Oficina de Promoció Turística de l’ACT a Alemanya s’està treballant amb la Verband Internet Reisevertrieb (VIR), l’associació alemanya de la indústria turística digital, per activar una promoció conjunta del territori català. Aquesta entitat, que compta amb més de 90 membres, té un pes important dins el sector turístic alemany, ja que un gran percentatge de viatges es reserva a través de canals digitals.

Els representants alemanys de la VIR mostren un gran interès per Catalunya, ja que ofereix productes adaptables a les noves demandes del turista alemany, com ara poder realitzar activitats a l’aire lliure i relacionades amb la natura (senderisme, bicicleta,...) en llocs menys coneguts i, sobretot, allunyats del turisme de masses. En aquest sentit, les agències de viatge estan veient molt potencial en la zona del Pirineu i els pobles petits de la Costa Brava, la Costa Daurada i de l’àrea de Barcelona, amb oferta de cases rurals i hotels petits. A més, disposar d’un producte com el Grand Tour de Catalunya, que permet fer diverses rutes amb vehicle, està facilitant encara més aquest interès creixent per la destinació catalana.

Per aquest motiu, l’ACT ha acordat amb la l’associació d’operadors turístics digitals d’Alemanya  que, quan el turisme es pugui reactivar, es realitzarà conjuntament una campanya de promoció digital de la destinació catalana adreçada al públic final i centrada en focalitzar l’interès en la variada cartera de productes i possibilitats que ofereix Catalunya.

Des de l’any 2006, l’ACT disposa d’una Oficina de Promoció Turística amb seu a Frankfurt per poder seguir de primera mà el desenvolupament d’aquest mercat emissor.

 

Segueix-nos a les xarxes _________________________________________________________