Empresa i Coneixement

logo 27a e080

MODA

22 dissenyadors i marques de moda presentaran les seves col·leccions al proper 080 Barcelona Fashion, que torna a apostar pel format digital i tindrà d'escenari La Pedrera

query_builder   18 març 2021 10:03

event_note Nota de premsa

MODA

22 dissenyadors i marques de moda presentaran les seves col·leccions al proper 080 Barcelona Fashion, que torna a apostar pel format digital i tindrà d'escenari La Pedrera

logo 27a ed 080
.
  • ALVARO CALAFAT ; ANTONIO MARCIAL; AVELLANEDA; CUSTO; EIKO AI; EÑAUT; ESCORPION; IS COMING; LEBOR GABALA; LOLA CASADEMUNT BY MAITE; LR3; MENCHEN TOMAS; ONRUSHW23FH; OTRURA; PABLO ERROZ; PALOMA WOOL; PAOLA MOLET; PARAISO; THE LABEL EDITION; TXELL MIRAS; VICTOR VON SCHWARZ, i Y_COMO presentaran les seves propostes en la propera edició del certamen de moda que impulsa la Generalitat i que tindrà lloc del 26 al 29 d’abril a l’edifici de la Pedrera


El 080 Barcelona Fashion —certamen de moda que impulsa la Generalitat a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM)—,  presenta els dissenyadors i marques que participaran a la propera edició, que tindrà lloc del 26 al 29 d’abril, a l’excepcional emplaçament de la Casa Milà (La Pedrera).

La propera edició de 080 Barcelona Fashion, la 27a, torna a apostar pel format íntegrament digital, amb l’emissió de continguts de moda en streaming, una decisió que respon d’una banda, a la situació d’excepcionalitat derivada de la pandèmia de la Covid-19, i d’una altra, a la vocació de 080 Barcelona Fashion d’adaptar-se a la digitalització del sector de la moda.

Un total de 22 dissenyadors i marques de moda conformen el cartell de la propera edició, amb propostes creatives molt diverses, que tenen com a denominador comú el talent, la creativitat, l’originalitat, la qualitat i sobretot, l’autenticitat i el seu caràcter únic. En aquesta edició del 080 Barcelona Fashion, participaran els següents dissenyadors i marques (per ordre alfabètic):

ALVARO CALAFAT: (Málaga, 1989) Aquest jove dissenyador va arribar a la moda procedent del món de la cuina, la seva primera vocació. Va estudiar Disseny de Moda a l’Escola d’Art de Cadis i ha estat guanyador del premi Bulevar Sur, que li va donar la possibilitat de desfilar a Code41 amb la seva primera col·lecció “Tobalo”, inspirada en l’artesania andalusa, i que li va obrir les portes per continuar treballant en noves col·leccions com “Qamida”. En el seu debut a 080 Barcelona Fashion presenta “Capítulo 1. Desesquilibrio”.

ANTONIO MARCIAL: (Talavera de la Reina, 1993) Antonio Viéitez, director creatiu de la firma, va iniciar estudis de Belles Arts a Madrid, un background que li ha servit com a principal font d’inspiració com a creador de moda. Ha completat la seva formació amb el Màster de Disseny de Moda de l’Escola Ravensbourne, a la University of the Arts London. Ha estat treballant amb el dissenyador Santiago Bandrés, i finalment, al 2020 crea la seva pròpia firma ANTONIO MARCIAL, un estil genderless amb patrons deconstruïts que barregen formes senzilles i elegants. Les seves creacions han aparegut en publicacions com L'Officiel Austria i Coolturize Magazine, entre d’altres.

AVELLANEDA: (Barcelona, 1982), Juan Avellaneda és el director creatiu de la seva pròpia marca (www.avellaneda.eu), icona d’estil, i estilista de famosos. Entre els seus clients figuren celebritats com Nieves Álvarez, Ronnie Wood o Jaime de Marichalar. És un dels referents masculins en el món de la moda, i  ha aparegut en publicacions com Icon, Vanity Fair, GQ o Harper's Bazaar España. A més, realitza projectes i exerceix com a consultor creatiu per a altres marques, ha publicat el llibre POTÉNCIATE, un manual pràctic d'estil, i col·labora habitualment en diaris com El País, La Vanguardia o La Razón. Així mateix, ha aparegut a diversos espais de televisió com a jurat i comentarista de moda.

CUSTO BARCELONA: Creada els anys 80s pels germans Dalmau, fruit dels seu viatge al llarg del món, amb especial influència de l’estil de Califòrnia, expressat en el look dels surfistes del sud i la psicodèlia del nord. Amb aquests elements com a punt de partida, la marca es va llançar amb el nom de CUSTO LINE, i amb el temps, la investigació en l’ús del color i els estampats es va convertir en innovació, audàcia i sofisticació. Actualment, CUSTO BARCELONA existeix com un estil en ell mateix.

EIKO AI: Firma creada el 2018, que dissenya i produeix a Catalunya. La seva directora creativa, Glo Lladó, ha estat formada a l’Istituto Europeo di Design de Barcelona i la Central Saint Martins. EIKO AI és una marca prêt-à-porter femenina, nascuda fruit d’una “necessitat creativa” de Lladó, que reimagina sirenes màgiques i combina un estil casual amb la sofisticació i el feminisme. Cada peça presenta una silueta delicada i contemporània en colors harmònics. Posa un gran valor en l’artesania, els materials de qualitat i la producció local.

EÑAUT: Firma creada el 2018 pel dissenyador basc establert a Barcelona, Eñaut Barruetabeña, graduat només un any abans on posa en pràctica l’après amb Josep Abril i Llamazares i de Delgado. Amb una estètica minimalista, les seves creacions paren especial atenció al detall i mima el patronatge, apostant per teixits orgànics, pensant en un home preocupat per la imatge i amant de l’art i el disseny. Va debutar a 080 el 2019 amb la col·lecció “Newfoundland”, on també ha presentat Exodus (2020) i  Permafrost (2020).

ESCORPION: Des de 1929 és un referent en el sector del knitwear internacional gràcies al disseny sofisticat i a l’herència de les seves col·leccions. Des de la seu a Barcelona i Igualada, ESCORPION defensa una moda audaç i sostenible a través de processos responsables amb el medi ambient. La dona ESCORPION tria conscientment les peces que vesteix i opta per la qualitat. Actualment, sota la direcció creativa de Carles Gràcia, la firma es comercialitza a través de 900 establiments, a més de 20 països.

IS COMING: Constan Hernández, ànima d’aquest projecte, porta més de quaranta anys en el sector de la moda. A meitat dels noranta i abans de posar en marxa la seva pròpia firma, va ser director comercial de Bonaventure i president de  Findway, empresa de disseny de productes promocionals per a firmes com Bacardi, Johnnie Walker o JB. Hernández va fundar Homeless en plena “movida”, firma que va reconvertir en HossIntropia, i en els 2000, en Intropia, nom amb què l’empresa va posar punt i final a la seva trajectòria el 2020. Aquest nou projecte, que comparteix amb la seva dona, Cristina Ordovás, com a directora creativa, resumeix les lliçons de la seva trajectòria, que segons les seves paraules “mai he pensat en aturar per la Covid-19”.

LEBOR GABALA: Projecte professional amb gairebé tres dècades de trajectòria de la dissenyadora Maite Muñoz, formada amb mestres com Pedro Morago, Rap Difussion, o Mila & Tucho Balado. LEBOR GABALA és una firma que parteix inicialment del punt per anar incorporant la plana en les seves creacions, concebudes com a peces atemporals, de qualitat, que interpreten les tendències sota la visió de la dissenyadora. LEBOR GABALA tria les matèries primeres més exquisides, a la recerca de la màxima qualitat.

LOLA CASADEMUNT BY MAITE: Línia premium de LOLA CASADEMUNT, la versió més sofisticada i trendy de la firma catalana, amb ja 40 anys d’història. Actualment, la presidència i direcció creativa està en mans de Maite Gassó, que es va incorporar el 1989 a l’empresa que va fundar la seva mare, Lola Casademunt. Feminitat, sofisticació i vitalitat són els conceptes que distingeixen les col·leccions LOLA CASADEMUNT i que defineixen a la dona Lola com aquella dona natural i espontània que desprèn glamur i veritat allà on va.

LR3: Projecte creatiu nascut a finals de 2019, de la mà de Louis Rubi i Daniel Corrales. Tant Rubi com Corrales compten amb una amplíssima experiència en el sector, on han treballat durant més de 15 anys en multinacionals i grans empreses de moda. Un bagatge que els ha ajudat a definir els termes del seu projecte. Des de la seva creació, LR3 ha apostat per l’slowfashion, la responsabilitat, la qualitat, i l’ecommerce. La majoria de les seves peces es creen des del seu atelier barceloní; propostes atemporals, dissenys exclusius, i totalment genderless.

MENCHEN TOMÀS: Fundada el 1995, és la firma de la dissenyadora catalana Olga Menchén. Menchén es va formar a l'Escola d'Arts i Tècniques de la Moda de Barcelona. Els seus primers treballs van ser com a dissenyadora per a teatre, cinema i televisió. MENCHÉN TOMÀS dissenya, produeix i confecciona les seves pròpies col·leccions de prêt-à-porter, festa i núvia. També realitza dissenys exclusius d'alta costura i per a núvies a mida. Tot el procés productiu es realitza a Espanya per aconseguir el màxim control de la qualitat del producte final.

ONRUSHW23FH: Projecte nascut de la fusió d’Albert Sánchez i Sebastián Cameras, de 24 i 22 anys, graduats en Disseny de Moda i Imatge de Barcelona. Un cop graduats, van viatjar a Paris, per participar com a assistents d’estilisme en la Fashion week Menswear per a Eyrtis, i com a assistents de showroom per a Diane von Furstenberg, i posteriorment, a Londres, on van realitzar pràctiques de disseny amb David Koma, i a Preen by Thorton Bregazzi Paral·lelament, Cameras ha format part de diversos projectes per a noms com Nice Things o Paloma Wool, i Sánchez és director creatiu de la seva marca d’accessoris i bosses, Cliché Barcelona, creada el 2014, i ha participat en projectes d’altres creadors. El setembre de 2020 debuten a 080 Barcelona Fashion amb ONRUSHW23FH, un projecte artístic que aposta per un disseny experimental i d’alta qualitat, dirigit a un públic versàtil, interessat en l’àmbit artístic i del disseny, utilitzant la moda com a vehicle .

OTRURA: Nascut a Madrid, Sergio De Lázaro és cofundador i director creatiu de la firma. Amb estudis de Dret a la Universitat Autònoma de Madrid, i Màster en Business i Marketing Management per l’ESIC Marketing & Business School, s’ha format en el món de la moda en el si de les diferents cases de moda on ha treballat, i s’ha especialitzat en marroquineria, sastreria i costura, així com en alta rellotgeria, en tallers d’Espanya, França o Suïssa. Després de 10 anys treballant en històriques cases de moda, va presentar la seva primera col·lecció de calçat masculí el 2018, i el 2019 la seva primera col·lecció de costura i sastreria.

PABLO ERROZ: Marca nascuda el 2012 de la mà del seu creador, Pablo Erroz. Sota el concepte SEASONLESS, INDIVIDUALISTIC AND GENDERLESS, QUALITY CLOTHING MADE IN SPAIN FOR MULTITASKING CITIZENS OF THE WORLD, la firma fusiona l'estil street amb un luxe fàcil i sofisticat, actualitzat als nous temps. S’adreça a petits nínxols, persones individualistes sense edat que marquen el seu camí amb objectius personals en l’era multitasca. Batejat per VOGUE com «hereu del cool novaiorquès», ha rebut diversos reconeixements com els Onda Cero de disseny (2014), Barcelona Designers Collective (2015), Millor Dissenyador masculí espanyol del Woolmark Prize (2017), i ha estat finalista al WHO'S ON NEXT de Vogue Espanya (2018). Ha desfilat a 080 Barcelona Fashion, a la MBFWMadrid, i a la Viena Fashion Week. També col·labora amb altres marques nacionals i internacionals.

PALOMA WOOL: Firma de moda creada a Barcelona el 2014, de la dissenyadora Paloma Lanna (San Sebastián, 1989), formada a ESADE. Influenciada per l’experiència del projecte  de moda dels seus pares, Nice Things, la dissenyadora va posar en marxa aquest projecte d’exploració artística multidisciplinar que gira al voltant de les idees i els espais creatius entorn a l’acte de vestir-se. Paloma Wool és una proposta de moda atípica, que no vol seguir els estàndards establerts per la indústria, i aposta pel format digital, amb un enfocament centrat en l’exploració artística, la producció local i limitada, l’exploració de diferents formes de producció sostenibles i amb un pilar molt important: crear i créixer gràcies al suport mutu entre amics i desenvolupament una plataforma on convergeixen mirades i disciplines artístiques. Entre les seguidores de la firma destaquen noms internacionals com l’artista visual Riya Hamid, i la supermodel Kaia Gerber.

PAOLA MOLET: (Tarragona, 1998) Graduada en Disseny de Moda a la Universitat LCI el 2020, ha estat finalista en el prestigiós concurs internacional Arts Of Fashion Foundation (AOFF) de San Francisco, amb el seu treball de final de grau, la col·lecció AJAL 1851. Compta amb marca pròpia des de novembre de 2020, i les seves creacions ja han aparegut a publicacions internacionals com Vogue Rússia o L’Officiel Monaco. Així mateix, el fashion film de la seva primera col·lecció ha estat seleccionat en el Fashion Films RD de la República Dominicana. Molet debuta amb la seva propera col·lecció comercialitzable a 080 Barcelona Fashion.

PARAISO: Nascuda el 2020 de la mà d’Òscar Puig i originàriament centrada en la moda de bany, actualment és una marca de moda genderless que té com a meta compartir la passió, la diversió i l’alegria. Una proposta ready to wear sense gènere ni temporada, fabricada a Barcelona amb passió i afecte. Té un clar objectiu: inspirar a les persones traslladant-les a un univers de diversió, plaer i enriquiment vital. Puig ha treballat amb firmes com Avellaneda, Mes Amies o La Manso.

THE LABEL EDITION: Creada el 2019 a Barcelona per dues expertes en màrqueting i luxe (Véronique Vaillant von Siebenthal, i Laura Johansson), THE LABEL EDITION és el resultat d’un fort desig de crear un concepte centrat en les tendències, la moda ètica, i l’atemporalitat. Els seus valors de marca atenen al detall i la integritat, l’aprenentatge continu, la transparència i sostenibilitat. La firma, nativa digital, i la seva estrategia comercial gira al voltant del comerç online. Atemporalitat, moda ètica i honesta, i exclusivitat són els seus principals pilars, claus del seu creixement, basat en la producció de càpsules confeccionades en proximitat i amb unitats limitades, i el slowfashion. La firma té un fort arrelament a Barcelona, on té la seva seu, i una àmplia projecció internacional i en menys d'un any, s'ha assentat en el món de la moda com una marca desitjada tant per clientes com per actrius i influencers.

TXELL MIRAS: Dissenyadora catalana amb marca pròpia des de 2004. Llicenciada en Belles Arts per la Universitat de Barcelona, Miras ha treballat per a la línia femenina de Neil Barrett de 2003 a 2016. 2016: Premi a la Millor Col·lecció de 080 Barcelona Fashion. 2010: On/Off de la London Fashion Week. 2009: nominada a la London International Creative Competition. 2007: finalista del Mango Fashion Awards “El Botó” i finalista de Gen Art New York Fashion Awards. Inclosa al llibre European Young Fashion Designers (Ed. Daab). 2006: Premi Barcelona és moda Millor Professional del Sector. 2005: Premi Lancôme Millor Dissenyador Jove de la Passarel·la Gaudí.

VICTOR VON SCHWARZ: (Sabadell, 1988) Victor Von Schwarz va començar treballant per altres marques, i amb la seva pròpia firma, va debutar a la Mercedes-Benz Fashion Week Madrid. Posteriorment, es va traslladar a Taipéi (Taiwan), on va vestir a celebritats locals com Jolin Tsai (蔡依林) i Soda Green (苏打 绿), entre altres. El 2014 va col·laborar amb reconegudes marques, com H&M, i publicacions, com Vogue i Fucking Young, amb qui va llençar el disseny d’una “bomber” exclusiva edició limitada. El 2017, la seva cinquena col·lecció “Doble Vida” va tenir una gran acollida entre les celebs del panorama estatal i va guanyar el premi MODAFAD de 2018. Ha vestit a cantants com Rosalia, Lola Índigo (MTV EMAs), Aitana, Mala Rodríguez, o Bad Gyal, i a personalitats del cinema i la televisió com Emma Roberts, Los Javis, Ester Expósito, Anna Castillo o Brais Efe. 

Y_COMO: Yolanda Pérez (Sabadell, 1978), directora creativa de la firma, i cofundadora junt amb la seva germana Cristina, es va interessar pel món de la moda gràcies a la seva mare, Mercedes, que va obrir el 1985 un negoci dedicat a les núvies, i va despertar en la dissenyadora l’interès per l’ofici familiar durant segles. Quan tenia només vint anys va decidir obrir el seu taller al centre de Sabadell. El 2004, Yolancris presenta la seva primera col·lecció a la Bridal Fashion Week de Barcelona. El 2012 presenta en la Setmana de Moda de Paris, la seva primera col·lecció de festa, i el 2019 la primera col·lecció Couture. Permanentment a la recerca de noves oportunitats, el 2020 i 2021 han portat nous projectes, com una segona marca, Y_Como de RTW, amb la que desfilarà a 080, i el desenvolupament d’una app de moda, entre d’altres.

El Departament d’Empresa i Coneixement, a través del CCAM, impulsa 080 Barcelona Fashion com a plataforma de moda oberta, plural, multidisciplinar i internacional amb l’objectiu de convertir Catalunya en un referent de generació de projecció del disseny en el sector de la moda i consolidar un projecte a llarg termini que ofereixi credibilitat i un segell diferenciador en el disseny, la producció i la distribució de moda. Així mateix, 080 Barcelona Fashion vol contribuir a potenciar la cultura de la moda i la seva vinculació amb el camp de les indústries culturals i creatives i acostar la moda a tots els públics.

 

Segueix-nos a les xarxes________________________________

Facebook CCAM: https://www.facebook.com/ccamcat/

Twitter CCAM: https://twitter.com/ccamcat

A Twitter: @empresacat

Twitter 080 Barcelona Fashion: https://twitter.com/080_bcn_fashion 

Instagram 080 Barcelona Fashion: https://www.instagram.com/080bcnfashion/