- Un centenar de petites i mitjanes empreses rebran formació en comerç electrònic per dissenyar els seus plans de negoci i enfocar-los a fer créixer les seves exportacions
- El conveni s’emmarca en el nou programa ‘International eTrade’ d’ACCIÓ, que facilitarà la internacionalització de 2.000 pimes catalanes aquest 2021 mitjançant canals digitals
- Les empreses es formaran en àmbits com el màrqueting digital, l’estratègia en venda online o la internacionalització dins del programa ‘Despega’
ACCIÓ, l’agència per a la competitivitat de l’empresa de la Generalitat de Catalunya -depenent del Departament d’Empresa i Coneixement- ha signat un conveni de col·laboració amb Amazon per tal d’impulsar la internacionalització de les petites i mitjanes empreses catalanes a través d’internet. Aquest acord permetrà que 100 pimes catalanes accedeixin a un programa formatiu d’Amazon, part de la seva iniciativa ‘Despega’, per impulsar la seva digitalització.
D’aquesta manera, les pimes catalanes rebran formació durant un programa intensiu de dues setmanes per capacitar-se en àmbits com el màrqueting digital, l’estratègia de venda online o la internacionalització. Hi accediran mitjançant seminaris en línia, vídeos i classes virtuals amb experts i docents especialitzats en e-commerce.
A més, les empreses participaran en dues sessions virtuals amb experts d’ACCIÓ i d’Amazon per aprendre els principals conceptes de màrqueting digital destinats a les pimes i les claus per tal d’optimitzar la venda de les petites i mitjanes empreses en botigues online com el mateix Amazon. Les sol·licituds per accedir a la primera sessió de formació ja es poden registrar en aquest enllaç.
Pel conseller delegat d’ACCIÓ, Joan Romero, “la pandèmia de la Covid-19 ha posat de manifest la urgència de la digitalització dels canals de venda per a moltes pimes per tal de seguir sent competitives”. En aquest sentit, afegeix, “aquest acord ens permet avançar en l’estratègia de fer de les exportacions en el canal digital un motor de recuperació econòmica”.
Xavier Flamand, director de serveis a venedors d’Amazon a Europa, explica que “amb aquesta col·laboració volem donar suport a les empreses catalanes a l’hora de desenvolupar les competències necessàries per vendre globalment i assentar els fonaments de la venda online per tenir-hi èxit durant anys, ja sigui amb Amazon o a través d’altres serveis online”.
Més vendes internacionals a través dels canals online
La posada en marxa d’aquesta iniciativa s’emmarca dins del nou programa d’ACCIÓ ‘International eTrade’, que té l’objectiu d’ajudar les petites i mitjanes empreses catalanes a desenvolupar els seus canals de venda digitals enfocats al mercat internacional. D’aquesta manera, s’ofereix suport en el disseny i l’estratègia per abordar els principals mercats i plataformes, amb actuacions específiques als Estats Units i a la Xina. Mitjançant aquesta iniciativa es vol donar suport a més de 2.000 empreses catalanes per augmentar les seves vendes a l’exterior a través del comerç electrònic.
En el marc de les actuacions del 2021 de l’’International eTrade’, ACCIÓ també organitzarà diversos cursos de formació en estratègies d’internacionalització en línia i seminaris en àmbits com la fidelització dels clients online, la logística en el comerç electrònic o les vies d’entrada als principals mercats internacionals.