- L’Agència Catalana de Turisme inicia avui una campanya a les xarxes socials per consolidar el posicionament de la destinació catalana al mercat asiàtic
- Abans de la pandèmia de la Covid-19,aquest mercat estava experimentant un creixement molt pronunciat en el nombre d’arribades i en la despesa generada a Catalunya
El migcampista català del Vissel Kobe, Sergi Samper, és el protagonista de la campanya que el Departament d’Empresa i Coneixement, a través de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), ha posat en marxa avui per promocionar Catalunya al Japó.
Des de l’ACT es continua treballant per mantenir visible la destinació catalana i reforçar el seu posicionament al mercat asiàtic. Segons el director de l’Agència, David Font, “l’objectiu és mantenir en un futur l’increment positiu que tenia la nostra destinació en aquest mercat abans de la pandèmia”. Darrerament, els mercats turístics emissors d’Àsia Pacífic estaven experimentant un creixement molt pronunciat en el nombre d’arribades i en la despesa generada a Catalunya. “És important que seguim presents en aquest mercat per tenir una bona posició de sortida en el moment de la represa de l’activitat turística”, afegeix Font.
La campanya coincideix amb el llançament de les pàgines oficials de Facebook i Instagram del Catalunya Experience Japan, motiu pel qual es desenvoluparà a través d’aquestes xarxes socials. L’obertura d’aquests comptes respon a la necessitat de mantenir el contacte amb el públic japonès en un moment on la mobilitat encara no és possible.
Obrir Catalunya a més públic japonès
A través de diversos vídeos, Samper parla sobre allò que fa que Catalunya sigui tant especial per a ell. Alhora, destaca les connexions que hi ha entre el Japó i Catalunya. De fet, el primer vídeo de la sèrie es va filmar tant a Kobe com a Barcelona, ciutats germanes des de l’any 1993, i mostra les seves semblances i vincles culturals. A més dels vídeos, hi haurà tot un seguit de publicacions amb recomanacions del migcampista sobre on anar i què fer a Catalunya.
Samper, que va ser jugador del FC Barcelona i actualment comparteix equip amb el també ex blaugrana Andrés Iniesta, afirma que “és un gran honor poder representar la meva terra natal a l’Àsia. Crec que tot el món hauria de visitar Catalunya almenys una vegada a la vida per conèixer la seva cultura, les seves tradicions i la seva gastronomia excepcional”.
Aquesta acció de promoció s’allargarà fins al 23 d’abril, dia que s’aprofitarà per explicar la Diada de Sant Jordi.
Perfil dels turistes japonesos
L’any 2019, Catalunya va rebre uns 370.000 turistes del Japó, el grup més important del total d’1,5 milions de turistes provinents dels mercats d’Àsia Pacífic. El Japó continua sent un dels mercats entrants més important de Catalunya, ja que el seu perfil va en línia amb la implementació de l’estratègia de les 4D del Pla de màrqueting turístic de Catalunya 2018-2022: desconcentració, desestacionalització, diversificació i augment de la despesa. “El turisme japonès ens ajuda com a destinació pel volum de despesa que el turista genera a casa nostra i per la seva capacitat de viatjar durant tot l’any, facilitant així la desestacionalització de la temporada turística”, afirma el director de l’ACT.
Els turistes d’aquest país acostumen a interessar-se pels productes relacionats amb la cultura, la gastronomia, els creuers, el shopping i la pràctica d’activitats en espais naturals i a l’aire lliure.
Podeu visualitzar el vídeo promocional de la campanya als comptes de Facebook i Instagram del Catalunya Experience Japan.
Segueix-nos a les xarxes _________________________________________________________
- Twitter: @turismecat | @empresacat | @coneixementcat
- Youtube: https://www.youtube.com/turismecat