• Es tracta del mercat més rellevant de contingut televisiu global, que enguany se celebra exclusivament en línia
  • Catalan Films, la marca d‘internacionalització de l’audiovisual català, és un dels sis patrocinadors oficials del mercat i hi promocionarà internacionalment les sèries catalanes Les Tres Bessones, Mironins, Agus i els Monstres, Els meus petits herois i Croco Doc
Triplets

L’animació catalana torna al MIPTV, el mercat més rellevant per al contingut audiovisual global que arrenca avui, de la mà del Departament de Cultura a través de la marca d‘internacionalització de l’audiovisual català, Catalan Films. Així, 18 empreses i entitats catalanes dedicades als sectors de la producció, distribució, festivals i agents de vendes s’han acreditat per participar en el mercat: Adrenalyn Media, Art Mood Entertainment, Brutal Media, Cesca Films,  D'Ocon Films, Filmax, KaBoGa art & films, Mediacrest, Motion Pictures, Nuts Idea, Orkestra Studio, Peekaboo Animation, Planeta Junior, Serielizaos Fest, Televisió de Catalunya, The Mediapro Studio, VisionaTV i ZOOM Igualada. Totes comptaran amb el suport de Catalan Films en els seus esforços per trobar socis internacionals per als seus projectes.

El mercat, que habitualment se celebra a Cannes, adopta per segon any consecutiu un format exclusivament en línia a causa de pandèmia de la Covid-19: té lloc des d’avui i fins al 16 d’abril i reunirà distribuïdors, productors, compradors i editors de programes i formats en una setmana de reunions planificades per l’organització, networking, tallers, presentacions i conferències.

Catalan Films, que enguany celebra el seu 35è aniversari, és un dels sis patrocinadors oficials del mercat francès, juntament amb cinc agències i marques més de promoció internacional de cinema. Aquesta esponsorització contribueix a la visibilització internacional de l’audiovisual català, facilita una presència destacada de les produccions més recents al MIPTV i alhora potencia la feina de cerca de socis internacionals i de promoció dels seus projectes per part de les empreses catalanes acreditades al certamen.

En aquesta 58a edició del MIPTV, a més, Catalan Films ha organitzat un showcase centrat en sèries d’animació catalana, que inclou la presentació internacional de cinc projectes  a la indústria internacional. El showcase, en què participaran els productors de les cinc sèries i un representant de Catalan Films, tindrà lloc el 12 d’abril a través de la plataforma Digital MIPTV. Els projectes escollits per participar-hi són:

  • Les Tres Bessones, una producció de Brutal Media. És una nova sèrie que revisita les aventures de l’estimat trio que des de fa dues dècades enamora audiències d’arreu del món. Ara The Triplets tornen amb el mateix aspecte fresc, però actualitzades i preparades per viure noves peripècies.
  • Mironins, produïda per Cornelius Films, Walking the Dog, Wuji House i Peekaboo Animation. És un projecte transmèdia a través del qual els espectadors/es s’endinsaran en l’univers d’uns petits éssers que viuen als quadres de Joan Miró i que surten a passejar pel Museu de l’il·lustre pintor quan cau la nit. 
  • Agus i els monstres, una producció de Motion Pictures. És una sèrie d’aventures, comèdia i fantasia protagonitzada per l'Agus Pianola. La seva vida seria molt normal si no fos perquè a la seva habitació hi viuen deu monstres. L’Agus comparteix aquest secret amb la Lidia, la seva gran amiga, mentre fa creure els pares que els monstres són peluixos. Però, evidentment, els monstres estan molt lluny de ser simples ninots. Cadascun d'ells té una especialitat (la lectura, el menjar, els animals, el reciclatge, els forats ...) i junts actuen com un autèntic equip en el qual la diversió i l'empatia sempre estan garantits.
  • Els meus petits herois, produïda per Peekaboo Animation, es basa en una exitosa col·lecció editorial que empodera infants d'arreu i mostra que, amb esforç, totes i tots podem ser herois.
  • Croco Doc, produïda per Nuts Ideas, és una sèrie d'animació 2D, dirigida a un públic preescolar, que ensenya als nens i nenes a conèixer les malalties i a viure amb tranquil·litat l'experiència d'anar al metge. Una sèrie que diverteix, entreté, informa i educa.