• El Govern ha presentat avui la nova campanya de turisme, per incidir en els mercats de proximitat català i de la resta de l’Estat espanyol
  • La interactivitat és clau i els anuncis condueixen cap al web www.fansdecatalunya.cat, on s’afavoreix la participació ciutadana
  • Es calcula que la nova campanya generarà més de 675 milions d’impactes sobre el públic objectiu
 
El Govern ha presentat avui una nova campanya de promoció turística on personatges populars catalans es declaren “fans” de Catalunya. Ferran Adrià, Josep Carreras, Custo Dalmau, Gemma Mengual i Bojan Krkic protagonitzen els nous anuncis de la campanya de la Generalitat per promoure Catalunya.
 
La campanya l’ha presentat aquesta tarda al Palau de la Generalitat el secretari general adjunt del Departament de la Presidència, Jordi Menéndez; el director general de Turisme, Joan Carles Vilalta, i el director de l'Agència Catalana de Turisme, Ignasi de Delàs.
 
“Sóc fan de Catalunya” és una evolució de l’anterior campanya, “Fes-te fan de Catalunya”, on les emocions, a mans dels “ambaixadors” triats per a l’ocasió, esdevenen l’element clau del missatge. L’objectiu és presentar la destinació catalana com a una opció turística propera, de qualitat i amb una identitat pròpia que la fa singular i que assegura experiències úniques. El turisme vacacional, de sol i platja, familiar, cultural i de natura tenen un paper destacat.
 
Calella de Palafrugell, Salou, el mercat de la Boqueria i la Pedrera de Barcelona, el Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici, la Garrotxa, la Tarraco romana i el Delta de l’Ebre són algunes de les localitzacions dels anuncis.
 
Més de 675 milions d’impactes en els mitjans
 
La campanya, en els seus diferents formats de televisió, ràdio, premsa, publicitat exterior i presència on line, es desenvoluparà des de mitjans del mes de juny fins el mes de setembre. Es calcula que la campanya tindrà més de 675 milions d’impactes, prop de 220 milions a través dels mitjans on line i més de 455, a través dels altres mitjans.
 
Una campanya 2.0
 
Aquest any, la campanya tornarà a tenir un impacte important a Internet, especialment amb accions dins l’entorn 2.0 i les xarxes socials. Catalunya estarà present als portals d’oci i viatges com ara Atrápalo, eDreams, Rumbo, Lastminute i Via Michelin, així com a les versions electròniques de diaris generalistes i altes mitjans de comunicació. Cal destacar la presència a la plataforma de correu Messenger, amb més de vuit milions d’usuaris, a les xarxes socials Facebook, Youtube, Flikr, Minube i Tripadvisors (aquestes dues, especialitzades en viatges), i a cercadors com ara Yahoo! i Google.
 
Espots en programes de prime time
 
L’Agència Catalana de Turisme desenvoluparà accions especials a la televisió amb espais promocionals en horari prime time de la mà de presentadors de programes com ara Pasapalabra, de Telecinco, Caiga quin Caiga, de Cuatro, i Buenafuente i El Intermedio, de la Sexta.
 
S’han produït cinc espots: un de 45”, un de 30” i tres de 10”. Els anuncis es difondran a través de les cadenes d’àmbit estatal Telecinco, Antena 3, Cuatro, La Sexta i d’altres digitals. Les àrees prioritàries d’incidència són Madrid, País Valencià, País Basc i Aragó. En el cas de Catalunya, els espots es podran veure també per TV3, 8TV i BTV i s’emetran falques de ràdio a les principals emissores catalanes.
 
Vuit anuncis per la premsa impresa
 
La campanya, amb vuit anuncis gràfics diferents, consta també d’insercions publicitàries en premsa generalista, comarcal catalana i especialitzada, així com a suplements de diaris.
 
Presència també en espais de proximitat
 
“Sóc fan de Catalunya” també tindrà una presència destacada a les estacions de tren d’Atocha i de metro de Sol, de Madrid, i a Barcelona Sants; als autobusos de Madrid, Barcelona i Tarragona; i al metro de Barcelona, València i Bilbao. També s’ha posat publicitat exterior a les ciutats de Girona, Barcelona i Lleida i quinze pantalles de leds a les principals artèries d’entrada, sortida i circumval·lació de Madrid.
 
La interactivitat, clau de la campanya
 
En els diferents formats de televisió, ràdio, premsa impresa i on line, els nous anuncisdirigeixen el públic cap a un nou web creat especialment per a l’ocasió, www.fansdecatalunya.com (www.fansdecatalunya.cat, en la versió per al mercat català).
 
Els anuncis, amb música del grup català Mishima, conviden el públic a visitar aquest web on, a més descobrir les propostes turístiques de Catalunya, pot compartir les experiències, penjar les imatges de les vacances a Catalunya i votar-se entre ells per triar la millor foto.  
 
Una samarreta dissenyada per a l’ocasió i caps de setmana de regal són altres elements de la nova campanya amb què es pretén fidelitzar els turistes i convertir-los també en prescriptors.
 
Objectiu: els mercats de proximitat
 
Seguint amb l’estratègia de priorització dels mercats de proximitat que s’està duent a terme en el marc de l’actual situació econòmica, aquesta campanya vol incidir en el mercat intern català i en el de la resta de l’Estat espanyol.
 
L’objectiu és reforçar el posicionament de Catalunya com a destinació propera i de qualitat, amb una oferta variada i diferenciada. Dins l’Estat espanyol, Madrid, Aragó, País Basc i País Valencià són les àrees prioritàries.
 
Informació de context
 
Mercat
Turistes
Pernoctacions
Despesa (milions d’euros)
Resta de l’Estat
5.812.000
33.151.000
2.113
Catalans
7.758.000
22.875.000
1.176
 
 
Turistes de la resta de l’Estat espanyol per comunitat autònoma d’origen (2009)
             
CCAA
Turistes
Pernoctacions
Estada mitjana
País Valencià
991.000
3.860.000
3,9
Madrid
898.000
4.401.000
4,9
Andalusia
778.000
4.736.000
6,1
Aragó
740.000
5.455.000
7,4
 
Font:Observatori de Turisme de Catalunya

Quadre resum de la campanya 2010 “Sóc fan de Catalunya”
 
 Impactes
 
675.421.000 (219.756.000 on line + 455.665.000 off line)
 
Mercats prioritaris
 
 
Catalunya i la resta de l’Estat espanyol (especialment Madrid, Aragó, País Basc i Comunitat Valenciana)
 
Accions especials de TV
 
La Sexta i Telecinco
 
Mitjans gràfics
Premsa generalista i comarcal i revistes de viatges de públic final
 
 
 
Núm. anuncis   
 
 
 
TV:
1 espot genèric de 45”
1 espot genèric de 30”
3 espots genèrics de 10”
Premsa:
8 models d’anuncis diferents
Localitzacions
Calella de Palafrugell, Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici, Delta de l’Ebre, La Pedrera, Mercat de la Boqueria de Barcelona, la Garrotxa, Amfiteatre romà de Tarragona, Salou i l’Aeroport de Lleida-Alguaire.
 
Mitjans on line
Presència a Messenger, xarxes socials, cercadors i a portals de rutes, d’oci i viatges i de mitjans de comunicació.
 
Altres accions
Ampli desplegament de publicitat exterior (estacions de tren, metro, autobusos i opis) a Madrid, València, Bilbao, Barcelona, Girona, Tarragona i Lleida.
 
Durada de la campanya
Juny-setembre 
 
Agència de Publicitat
TBWA
 
 Des de la pàgina web www.fansdecatalunya.cat podreu descarregar el material audiovisual de la campanya (espots, gràfiques...)

1  

Vídeos

Roda de premsa de presentació de la campanya