- L’Agència Catalana de Turisme participa, juntament amb 12 empreses i institucions catalanes, a la fira virtual Fiets en Wandelbeurs Online Experience
- A més de promocionar el turisme relacionat amb el cicloturisme i el senderisme es donarà a conèixer la Diada de Sant Jordi
- L’any 2019, van visitar Catalunya més d’1 milió de turistes belgues i holandesos que van generar una despesa de més d’1,2 milions d’euros
El Departament d’Empresa i Coneixement, a través de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), participa avui i demà a la fira virtual Fiets en Wandelbeurs Online Experience acompanyada d’una dotzena d’empreses i institucions catalanes. Aquest certamen està dedicat a les activitats de senderisme i cicloturisme i està centrat en els mercats de Bèlgica i Holanda.
L’ACT participa en aquest esdeveniment amb l’objectiu de continuar mantenint visible la destinació i posicionar-la en dos mercats d’interès, ja que la proximitat amb Catalunya pot afavorir l’arribada de turistes d’aquests territoris una vegada la situació epidemiològica ho permeti. De fet, les noves tendències indiquen que els turistes procedents de Bèlgica i Holanda viatjaran amb cotxe a destinacions properes i buscaran activitats a l’aire lliure com ara el senderisme i el cicloturisme, dos paràmetres que satisfà la destinació catalana.
A més de l’ACT, a l’estand virtual de Catalunya hi són presents com a coexpositors la Vall d’Aran, les Terres de l’Ebre, la Costa Daurada, Cambrils, Pirineus/Associació càmpings de Lleida, Discover Pyrenees, Bicicletas y Rutas, Hotel&Spa Termes Victoria, Vies Verdes de Girona/Pirinexus, Boutique Bike Hotel Can Basa i Camí de Ronda.
Aprofitant la coincidència de l’edició d’enguany amb la Diada de Sant Jordi, des de l’ACT s’ha convidat a tots els professionals i visitants de la fira a sumar-se a la celebració amb la iniciativa “Celebra Sant Jordi amb Catalunya!”. A través d’un joc es pot recórrer l’estand virtual de Catalunya i les seves destinacions per trobar els llibres i les roses que hi ha amagats.
Habitualment aquesta fira se celebrava de manera anual a les ciutats d’Utrecht (Països Baixos) i Gent (Bèlgica) però aquest any s’ha optat per fer-la en format virtual. Els visitants podran conèixer les diferents destinacions i propostes dels tour operadors especialitzats, informar-se sobre el material i els accessoris per a activitats outdoor i participar en les diferents conferències i workshops previstos. A més, la fira estrena el marketplace “Hicle Holidays”, dedicat a la comercialització de propostes i serveis relacionats amb el senderisme i el cicloturisme.
El Benelux, un mercat imprescindible per a Catalunya
Aquest any, i com a conseqüència de la Covid-19, els turistes del Benelux abans de prendre una decisió volen conèixer l’estat sanitari dels països que tenen interès en visitar. Tot i això, el mercat català i espanyol es mantenen entre els preferits. Un 78% dels holandesos té previst fer vacances fora del seu país i un 24% preveu que el senderisme tingui una presència important entre les seves activitats. Així mateix, com a factors rellevants per decidir la destinació, es destaquen la bellesa de l’entorn, l’existència de rutes interessants, els llocs a visitar i un bon clima.
L’any 2019, Catalunya va rebre 758.600 i 375.400 turistes procedents dels Països Baixos i Bèlgica, respectivament. Aquests visitants van generar una despesa de 747,6 milions d’euros en el cas del mercat holandès i 472,2 milions en el cas del mercat belga. Una despesa total de 1.219,8 milions d’euros que Catalunya aspira a recuperar tant aviat com sigui possible.
Segueix-nos a les xarxes _________________________________________________________
- Twitter: @turismecat | @empresacat | @coneixementcat
- Youtube: https://www.youtube.com/turismecat