Un equip composat per 90 psicòlegs que donaran atenció presencial i no presencial als ciutadans, i suport emocional a professionals de les emergències i de la xarxa pública de salut.

 

  • El nou dispositiu busca donar resposta a l’augment de la demanda de suport emocional agreujat pels efectes col·laterals de la pandèmia.
  • La incorporació dels psicòlegs a l’estructura pròpia del SEM contribuirà a crear un equip estable i especialitzat, i permetrà augmentar la qualitat assistencial de tot el servei
  • El SEM va realitzar 24.868 serveis d’atenció psicològica a la ciutadania de març de 2020 fins març de 2021, una xifra que suposa un increment del 65% respecte l’any anterior.
  • Dona, entre 41 i 55 anys, el perfil que més demanda suport emocional.

 

El Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) posa en marxa un nou model d’atenció emocional amb un equip de psicòlegs propis que estaran distribuïts per tot el territori català.

 

  • El servei comptarà amb 90 professionals, que realitzaran atenció presencial i no presencial als ciutadans. A més, aquest equip també realitzarà tasques d’atenció a professionals de les emergències i de la xarxa pública de salut.
  • El nou model té l’objectiu de posar en marxa un circuit global que inclogui estratègies enfocades a la prevenció i a la detecció precoç.
  • Es posen les bases per reforçar el suport i seguiment a persones amb situacions lleus d’ansietat o depressió que en un futur podrien derivar en trastorns mentals, amb l’objectiu de garantir la continuïtat assistencial especialitzada a la xarxa Pública de Salut.
  • Suport de les noves tecnologies. L’equip de psicòlegs del SEM també dona suport emocional i psicològic telefònic a totes aquelles persones que així ho requereixen després de fer el test d’avaluació de l’aplicació web, que ha posat en marxa el Departament de Salut, GestioEmocional.cat

 

 

Característiques del nou equip especialitzat

 

El nou equip de psicòlegs tindrà una funció polivalent. D’una banda, prestarà atenció psicològica presencial a la ciutadania desplaçant-se fins el lloc de l’incident en situacions que comporten víctimes mortals, com els accidents de trànsit, o en casos d’abús i agressions sexuals.

 

D’altra banda, oferirà una atenció no presencial als ciutadans o als professionals de la xarxa de salut pública que ho necessitin i que hi accedeixin a través dels diversos canals que ha posat Salut a la seva disposició, com el 061 Salut Respon o l’aplicació web Gestioemocional.cat.

 

En ambdós casos, el serveis es prestarà a tot el territori de Catalunya, les 24 hores del dia, els 365 dies de l’any.