El conseller Torrent durant la seva visita a l'ISE
El conseller Torrent durant la seva visita a l'ISE
  • El conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent, ha visitat aquest dimarts l’Integrated Systems Europe (ISE) que se celebra per primera vegada a Catalunya

 

  • Torrent ha visitat les 20 empreses catalanes ubicades al pavelló de la Generalitat i ha mantingut una trobada amb el director executiu del congrés, Mike Blackman

 

  • A Catalunya hi ha més de 1.100 empreses del sector audiovisual, que facturen 6.700 milions d’euros i ocupen 26.000 persones

 

El conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent, ha assegurat que “l’Integrated Systems Europe (ISE) serà un trampolí per mostrar al món el teixit empresarial del país i per participar des de Catalunya en el creixement del sector audiovisual, també a casa nostra”. Torrent ho ha destacat aquest dimarts a la tarda durant la visita a l’Integrated Systems Europe (ISE), considerat el principal congrés del sector de l’audiovisual i els sistemes integrats a Europa.

El titular d’Empresa i Treball ha subratllat que “estem molt satisfets de rebre l’ISE a Catalunya, tot i aquest primer any sigui complicat perquè comencem a sortir de les restriccions i normalitzar la situació”. En aquest sentit, Torrent s’ha mostrat convençut “que els propers anys veurem tota la potencialitat d’aquesta fira, que és de present però sobretot de futur” i ha explicat que la Generalitat vol participar “en el creixement i expansió” d’aquest esdeveniment. Així, ha destacat, “des de la Generalitat estem al costat d’iniciatives de valor afegit per al nostre territori i pel conjunt del teixit empresarial”.

L’ISE, que des d’aquest 2021 té a Barcelona la seva seu permanent i que fins ara s’havia celebrat a Amsterdam, està organitzat per les associacions AVIXA i CEDIA. Tindrà lloc aquest dimarts i dimecres al recinte de Fira de Barcelona – Gran Via a l’Hospitalet de Llobregat en format físic i virtual, ja que enguany es tracta d’una edició especial a causa de la situació provocada per la pandèmia amb la previsió de tornar a la normalitat el febrer del 2022.

En el marc de la visita, el conseller d’Empresa i Treball ha mantingut una trobada amb el director executiu de l’ISE, Mike Blackman, i ha conegut les 20 empreses catalanes ubicades al pavelló d’ACCIÓ -l’agència per a la competitivitat de l’empresa depenent del Departament d’Empresa i Treball- al congrés. Amb una superfície de 200m2, l’objectiu d’aquest espai és impulsar el sector audiovisual català i que les empreses que hi estan ubicades trobin inversors, coneguin socis i nous clients i obrin nous mercats internacionals.

Les empreses i entitats catalanes que hi són presents són Amate, OnionLab, OPTIMUS, Arthur Holm, nsign.tv, EZ Acoustics, ebantic, la Comunitat RIS3CAT Media, iDISC, ADTEL, el centre universitari de disseny BAU, Sono, IZI, MitisWorld, Waapiti, Percon, Watchity, Albadalejo, Lavinia Services i Window Sight. Es dediquen al desenvolupament de hardware, software i serveis en el sector de l’àudio i el vídeo en àmbits com la realitat virtual, les plataformes de gestió de continguts, el mapping 3D, la gestió d’equipament o la producció audiovisual, entre d’altres.

Paral·lelament a la participació d’aquesta vintena d’empreses, ACCIÓ també ha organitzat reunions físiques i virtuals entre més de 300 startups i empreses amb multinacionals i inversors internacionals com LG, Samsung, Hyundai,  Henkel o Damm, entre d’altres. Seran trobades de networking de 30 minuts de durada durant les quals les empreses hauran de presentar els seus projectes als reptes plantejats per les companyies amb l’objectiu de fomentar un entorn d’innovació oberta.

El sector audiovisual a Catalunya

Actualment a Catalunya hi ha més de 1.100 empreses del sector audiovisual, que sumen una facturació total de 6.700 milions d’euros i ocupen a unes 26.000 persones, segons un estudi de la Direcció General d’Indústria i ACCIÓ elaborat en col·laboració amb el Clúster Audiovisual de Catalunya i que es pot consultar en aquest enllaç. Segons l’informe, a Catalunya hi ha tres segments de negoci principals: l’entreteniment audiovisual -el primer en facturació i nombre de treballadors-; la comunicació i publicitat i els mitjans de comunicació.

 

2  

Imatges

Fotografia del conseller Torrent durant la visita a l'ISE

Fotografia del conseller Torrent durant la visita a l'ISE 2210

Fotografia del conseller Torrent a l'estand de la Generalitat de Catalunya

Fotografia del conseller Torrent a l'estand de la Generalitat de Catalunya 1644