Empresa i Treball

La startup Camaleonic Analytics crea un sistema d'intel·ligència artificial per mesurar en temps real l'impacte de la publicitat en esdeveniments esportius

query_builder   6 juny 2021 11:00

event_note Nota de premsa

La startup Camaleonic Analytics crea un sistema d'intel·ligència artificial per mesurar en temps real l'impacte de la publicitat en esdeveniments esportius

  • Aquesta tecnologia extreu automàticament informació de les imatges de televisió, per exemple, per determinar quant temps ha aparegut una marca d’una tanca publicitària, si apareixia sencera, quin espai ocupava o si s’ha vist prou nítida per la pluja o la boira
  • Això permet calcular el retorn de la inversió publicitària de manera ràpida i precisa, una anàlisi que habitualment es fa manualment i pot arribar a trigar fins a mig any per dur-se a terme
  • Camaleonic Analytics ha rebut un ajut directe de 75.000 euros d’ACCIÓ de la línia Startup Capital destinada a startups tecnològiques en fase inicial 

La startup catalana Camaleonic Analytics ha desenvolupat un software que, basant-se en intel·ligència artificial, analitza en temps real l’impacte de la publicitat dels esdeveniments esportius. El sistema permet als anunciants i organitzadors dels actes conèixer en tot moment quan apareix la seva marca i la qualitat de l’anunci per poder calcular el retorn de la inversió realitzada més ràpidament i amb millor precisió.

La startup ha estat beneficiària de l’ajut Startup Capital d’ACCIÓ, l’agència per a la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Treball. La startup ha rebut 75.000 euros que podrà destinar a finançar les activitats derivades de l’execució del pla de negoci inicial, com per exemple cobrir despeses de personal, contractar serveis a tercers, invertir en material i equipaments, llogar espais o elaborar estratègies de comercialització i comunicació.

La tecnologia creada per investigadors de l’empresa es basa en l’aplicació de diversos models i algoritmes que permeten extreure automàticament la informació de les imatges, siguin emeses per televisió, canals digitals o en xarxes socials. Així, poden determinar quina ha estat l’aparició real d’un anunci en una tanca publicitària o en una equipació esportiva, per exemple.

D’aquesta manera, el software analitza automàticament aspectes com la qualitat de la imatge, la nitidesa, el nombre i el temps mig d’aparicions, l’espai que ocupa l’anunci, si es veia sencer, la seva ubicació o si es veu bé per la pluja o la boira, entre d’altres paràmetres. Segons un dels fundadors de la startup, Oriol Esteban, és possible “detectar i analitzar tot allò que apareix en un vídeo, ja siguin persones, una pilota, una raqueta o tanques publicitàries i a partir d'aquí es pot detectar de manera molt precisa l’impacte de la marca publicitària que es vulgui analitzar en cada espai on es visualitza”. Així, cada empresa coneix “en temps real com està funcionant perquè pugui optimitzar la inversió i comparar-se amb altres patrocinadors”, assegura Esteban.

El sistema desenvolupat es basa en l’experiència prèvia de l’empresa emergent en el camp de la creació de publicitat digital. Segons Esteban, la idea va sorgir quan “els nostres clients demanaven una anàlisi de l'impacte audiovisual de forma precisa, objectiva i transparent mitjançant la nostra tecnologia”. Una necessitat que, d’acord amb el cofundador de l’empresa, sorgeix perquè “la majoria d’empreses realitzen les anàlisis de l’impacte de la publicitat de manera manual, un procés que es pot allargar des dels 15 dies fins als sis mesos i que es basa en cronometratges manuals, de manera que la nostra solució aporta més valor afegit i una reducció de la despesa en publicitat”.

Actualment col·laboren tant amb empreses que inverteixen en publicitat com amb organitzadors d’esdeveniments esportius de primer nivell, amb l’objectiu d’escalar la tecnologia arreu del món. “La tecnologia que hem desenvolupat té un factor d’escalabilitat molt rellevant: podem analitzar tots els espònsors de qualsevol esdeveniment del món des de Barcelona, sigui en directe o en diferit”, destaca.

Fundada l’any 2019 pels germans bessons Oriol i Gerard Esteban, la startup també s’especialitza a través de la marca Media4Us en la creació de nous espais publicitaris virtuals. Treballen en la tecnologia que permet segmentar els anuncis segons criteris geogràfics per mostrar, de forma virtual i en un mateix espai, diferents marques per l’audiència de cada país. En aquest cas, la startup es dirigeix igualment a esdeveniments esportius i generadors de continguts, i actualment té al mercat una solució amb càmera estàtica per a competicions esportives.

Segueix-nos a: https://twitter.com/empresacat i

https://twitter.com/treballcat