Territori

Visita a les obres

Una nova variant millorarà la mobilitat i la connectivitat a Anglès

query_builder   11 juny 2021 12:55

event_note Nota de premsa

Una nova variant millorarà la mobilitat i la connectivitat a Anglès

  • La nova infraestructura, que permetrà evitar el trànsit de pas per l’interior del nucli urbà, suposarà una inversió de més de 21,5 MEUR

 

  • El vicepresident de Polítiques Digitals i Territori, Jordi Puigneró, visita les obres de la variant, que connectarà les carreteres C-63 i N-141e
Anglès

El vicepresident de Polítiques Digitals i Territori, Jordi Puigneró, ha visitat avui, juntament amb i l’alcaldessa d’Anglès, Àstrid Desset, i el delegat del Govern a Girona, Pere Vila, les obres de la variant de la C-63, que millorarà la mobilitat i la seguretat viària i comportaran una inversió de 21,6 MEUR. La nova variant connectarà la C-63 i l’N-141e i permetrà evitar el trànsit de pas per l’interior del nucli urbà. Aquesta actuació, a més, inclou conjunt de millores al ferm de la travessera urbana de la C-63.

 

L’obra en marxa “constitueix la més important que tenim actualment a les comarques gironines”, ha remarcat el vicepresident Puigneró, “i exemplifica el que han de ser les ciutats del segle XXI, ciutats més sostenibles, on la gent hi pugui gaudir del centre urbà, i això és incompatible amb un trànsit rodat molt intens”. Així mateix, ha remarcat que actuacions com aquesta permet que “les ciutats siguin més saludables, des de la perspectiva de la pol·lució i la tranquil·litat dels veïns”

 

Actualment, el recorregut de la C-63 en el tram comprès entre Anglès i Santa Coloma de Farners assumeix uns 7.000 vehicles diaris de mitjana, amb prop d’un 8,5% de pesats. Pel que fa a la N-141e, a la zona d’Anglès absorbeix uns 12.000 vehicles diaris, dels quals un 8% són pesants. Així, la nova variant que executa la Generalitat permetrà alleugerir de trànsit la travessera d’Anglès.

 

La variant “també ajuda a millorar altres aspectes, com la connectivitat de la comarca”, tant viària com digital. Així, es preveu que “entre finals d’any i principis del vinent  a través de la C-63 hi arribi la fibra òptica de la Generalitat”, de manera que “amb aquestes dues obres, posem Anglès al segle XXI, en el que ha de ser una ciutat moderna, preparada pels nous reptes, tant de la sostenibilitat com des de la perspectiva digital, que vol dir que pot ciutat amb oportunitats, com el teletreball i l’economia digital”.
Anglès

Els treballs en marxa

 

Els treballs per a construir la nova variant, una actuació molt demanada al territori, van començar el març passat i actualment es treballa en les tasques de desbrossada de la zona i en el desviament de serveis afectats. Les obres tenen un termini d’execució de 24 mesos.

 

El traçat de la nova carretera, que discorre per l’est del municipi, comença a la C-63, al sud del municipi d'Anglès. En aquest punt, es construirà una rotonda (accés sud), per a connectar la travessera d'Anglès, la C-63, el cementiri d’Anglès i altres camins de la zona amb la nova carretera. Uns 250 metres a continuació, comença un túnel de 485 metres de longitud per a salvar una zona muntanyosa.

 

La variant continua després del túnel en direcció nord fins a la connexió amb l’N-141 Olot – Girona, on es preveu una altra rotonda (accés nord) que també servirà per accedir al nucli d'Anglès. La nova infraestructura tindrà una longitud d’1,6 quilòmetres i estarà conformada per una calçada de dos carrils de 3,5 m d’amplada cadascun, separats per una mitjana d’1 metre i vorals d’1 metre d’amplada.

Anglès

Un túnel de prop de 500 metres

Així, les obres inclouen:

 

  • Construcció de la nova carretera, d’1,6 quilòmetres.

 

  • Un túnel de 485 metres de longitud, dotat de les instal·lacions de control i seguretat corresponents.

 

  • Construcció de dues estructures: un pas inferior que dona accés al cementiri per sota de la variant i un pas inferior per donar continuïtat a un camí.

 

  • Execució de la infraestructura necessària per l’estesa de la fibra òptica al llarg de tota la traça.

 

  • Execució de murs

 

  • Senyalització, abalisament i barreres de seguretat.

 

  • Elements per a facilitar el drenatge de la carretera.

 

  • Mesures d’integració ambiental.

 

  • Reposició d’un tram de la via verda (ruta del Carrilet Olot-Girona) que quedarà afectat durant les obres.

 

  • Actuacions de millora del ferm a la travessera d’Anglès de la C-63 (avinguda de Santa Coloma). Cal remarcar que el nou paviment tindrà característiques fonoabsorbents, per a reduir l’impacte sonor del trànsit.

4  

Imatges

Fotografia

Fotografia 444

Fotografia

Fotografia 539

Mapa

Mapa 785

Secció túnel

Secció túnel 87

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 728