TURISME
TURISME
query_builder 11 juny 2021 15:00
event_note Nota de premsa
TURISME
El conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent, ha inaugurat avui el B-Travel que té lloc des d’avui i fins aquest diumenge 13 de juny a Fira de Barcelona. En la inauguració l’han acompanyat, entre d’altres autoritats, el secretari d’Empresa i Competitivitat, Albert Castellanos, i el director de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), David Font.
En el seu discurs inaugural, el conseller Torrent ha declarat que “poc a poc, estem recuperant l’activitat en tots els àmbits, inclòs el turístic, després d’aquesta llarga aturada provocada per la pandèmia” i ha explicat que “la celebració del B-Travel és un símptoma de normalització i recuperació de l’activitat econòmica i social”.
En la seva intervenció, el titular d’Empresa i Treball ha assegurat que “Catalunya ha de ser un laboratori d’experiències per a la transformació que ha de permetre al sector reinventar-se i afrontar els nous reptes de futur”. En aquest sentit, el conseller ha posat en valor els fons Next Generation EU “que han de ser una oportunitat que actuï com a palanca de canvi”.
En el marc d’aquest acte, Roger Torrent també ha manifestat la seva voluntat “d’anar de la mà d’operadors privats i administracions per col·laborar” i ha afirmat que “estem predisposats a un diàleg franc, obert, i constrictiu amb tots els actors del turisme”.
El saló B-Travel reuneix, en un format i dimensió adaptada al moment actual, més de 50 expositors que proposen destinacions i iniciatives de turisme sostenible i de proximitat. Precisament, l’ACT hi participa per promoure entre el públic català propostes de l’oferta turística catalana adaptades a la situació postcovid, aprofitant l’oportunitat de fomentar un turisme més responsable arreu del territori.
L’any 2020, tot i les restriccions de la pandèmia, els catalans van fer 9,3 milions de viatges a Catalunya allotjant-se en establiments turístics, un 38,3% menys que l’any 2019. La despesa generada va fregar els 1.330 milions d’euros, un 31,8% menys que l’any anterior.
Aquesta crisi ha afavorit el turisme de proximitat i aquest estiu encara es preveu un percentatge alt de catalans viatjant pel territori per descobrir -o redescobrir- entorns a la vora de casa a través de productes com l’enoturisme, la gastronomia, el patrimoni –cultural i natural- i l’esport. En aquest sentit, l’ACT promociona aquelles experiències que formen part dels seus programes de treball com ara Ciutats i Viles amb caràcter, Pobles amb Encant, Barris i Viles Marineres, Actiu i Aventura, Cicloturisme a Catalunya, Ecoturisme i Senderisme a Catalunya.
Sota l’eslògan “Catalunya, un lloc fet a la teva mida”, l’Agència Catalana de Turisme (ACT) ha muntat l’estand de Catalunya, de 900 m2 distribuïts en quatre illes, on també estan representades les nou marques turístiques (Costa Brava, Costa Daurada, Terres de Lleida, Costa Barcelona, Paisatges Barcelona, Pirineus, Val d'Aran, Terres de l'Ebre i Barcelona), de la mà dels patronats de turisme de les diputacions i de Turisme de Barcelona. Tenint en compte que el format del saló torna a ser presencial, s’ha habilitat una àrea de taules de treball per facilitar les relacions comercials a les empreses i entitats afiliades a l’ACT, tot seguint les normes sanitàries establertes.
Premi Alimara pel projecte Star Tech Tour
El projecte Star Tech Tour, impulsat per la Direcció General de Turisme i per l’Agència Catalana de Turisme, ha rebut el Premi Alimara Through Digitalization. Aquesta iniciativa té com a objectiu contribuir, a partir de l’emprenedoria, a la creació i consolidació d’un ecosistema d’innovació connectada al sector turístic català. El projecte pretén que l’activitat turística sigui tractora d’iniciatives innovadores que ajudin a la recuperació turística post-covid-19 i permetin generar riquesa arreu del territori.
En la primera edició del Star Tech Tour Challenge, cinc corporacions rellevants del sector, tots ells partners o espònsors de l’ACT, van plantejar uns reptes determinats i les start-ups participants van dissenyar solucions tecnològiques per donar resposta a cada un d’ells. Les tres empreses guanyadores -Imotion Analytics, GoPopUp i Mooveteam- han rebut suport, orientació, contactes i recursos per consolidar-se de forma accelerada. Star Tech Tour ha comptat amb la implicació i la participació de la Direcció General de Polítiques Digitals de la Generalitat; ACCIO; del Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació de la Generalitat; Eurecat; i Mobile World Capital Barcelona.
Coexpositors a l’estand de Catalunya al saló B-Travel
L’Agència Catalana de Turisme participa al B-Travel acompanyada de:
Lloret de Mar
Segueix-nos a les xarxes _________________________________________________________