- Els ciutadans nord-americans que hagin rebut la vacuna completa contra la covid-19 ja poden visitar la nostra destinació
- L’Agència Catalana de Turisme intensifica les accions de promoció als Estats Units on el ritme de vacunació avança ràpidament
- L’any 2019 els Estats Units van ser el país amb una major depesa a Catalunya amb més de 2.500 milions d’euros
Els ciutadans nord-americans ja poden visitar Catalunya si han rebut la vacuna completa contra la covid-19. Per aquest motiu, el departament d’Empresa i Treball, a través de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), està impulsant una sèrie d’accions per mantenir la visibilitat i posicionar Catalunya davant els consumidors i els intermediaris americans. L’objectiu és que estiguin al corrent de les novetats de l’oferta per tal que la destinació continuï present en el seu imaginari i, per tant, que Catalunya sigui una de les destinacions que triïn quan tornin a viatjar.
Per aquest motiu, recentment s’han organitzar una sèrie de webinars adreçats a operadors turístics i agències de viatges nord-americanes. L’acollida ha estat molt positiva ja que s’ha comptat amb la participació de més de 500 persones. En cadascuna d’aquestes sessions s’han destacat diferents opcions turístiques que ofereix Catalunya, des de l’oferta de la ciutat de Barcelona i la Costa Brava, a les possibilitats que ofereix el turisme enograstronòmic o les excursions d’un dia que es poden fer des de la ciutat comtal. Aquesta acció ha comptat amb la participació de Turisme de Barcelona, els patronats de turisme de les diputacions de Barcelona i Girona, i les empreses Derby Hotels, La Pedrera, Família Torres, The Real Thing, Corredor Mató, Premium Traveller, Terra Dominicata i Aborígens.
D’altra banda, l’ACT ha participat aquest cap de setmana passat al Luxury Vacations 2021, un workshop i fira virtual adreçat al producte Premium amb la participació tant del sector professional com de consumidors. Turisme de la Generalitat de Catalunya ha disposat d’un estand virtual amb 8 empreses catalanes afiliades a la marca Catalunya Premium de l’ACT: Peralada, Associació Passeig de Gràcia, Hostal La Gavina, 3els Luxury, Cap Sa Sal, Juvé & Camps, The Forty Six i The Real Thing. S’han realitzat reunions i trobades comercials a més d’intercanvi d’informació sobre l’estat actual de la destinació catalana.
El director de l’ACT, David Font, considera que “és el moment d’impulsar esdeveniments com aquests per estar en la primera línia de les destinacions turístiques recordades un cop es pugui reprendre l’activitat amb normalitat, per així recuperar ràpidament la demanda”. “Els Estats Units mantenen un bon ritme de vacunació i això ens ha de fer estar ben posicionats com a destinació segura i preparada per oferir les noves demandes del públic americà”, afegeix Font.
Els mercats internacionals tenen un gran pes en el sector turístic català. Abans de la pandèmia, els estrangers deixaven uns 21.000 milions d’euros i proporcionaven més del 85% de la despesa turística. “D’aquí la importància de recuperar tant aviat com sigui possible aquest públic, ja que és clau per a reactivar un dels principals motors de l’economia catalana”, afirma el director de l’ACT.
Aquestes iniciatives formen part del pla de reactivació del turisme a Catalunya, dotat amb 6,5 milions d’euros i format per més de 30 accions.
Indicadors clau del turisme americà: bon ritme de vacunació i ganes de viatjar
Gràcies a l’Oficina de Promoció Turística (CPT) que l’ACT té a Nova York es pot conèixer de primera mà l’evolució de l’activitat turística i, anticipar així, mecanismes que afavoreixin la recuperació. Actualment, es disposa de 12 oficines distribuïdes arreu del món per donar cobertura als principals mercats emissors de turisme per a Catalunya.
Un dels principals indicadors que es monitoritzen des del CPT nord-americà és la connectivitat de vols entre els Estats Units i Catalunya. A partir d’aquest mes de juny les expectatives de les companyies aèries són optimistes, ja que segons la seva programació es reprendran la majoria de rutes i vols que operaven entre Espanya i els Estats Units el 2019.
En aquest sentit, a finals del mes de març es va reprendre la primera connexió aèria directe entre Miami i Barcelona. A principis d’aquest mes de juny Delta Air Lines ha recuperat el vol entre Nova York-JKF i Barcelona tres dies a la setmana, i a l’agost sumarà un servei directe a Barcelona des d’Atlanta. A partir del 8 de juliol també es reprendrà el vol Nova York-Newark a Barcelona amb United Airlines, amb 5 freqüències setmanals.
D’altra banda, un factor molt important per poder reactivar l’activitat és la vacunació. El 61% dels americans majors de 12 anys (164 milions de persones) ja ha rebut almenys 1 dosi de la vacuna i el 51% està totalment vacunat. Si comptem només els majors de 18 anys, el 65% dels americans ja té la primera dosi de la vacuna. Es calcula que a mitjans de novembre el 70% del total de la població nord-americana haurà rebut almenys 1 dosi de la vacuna.
Els americans tenen ganes de viatjar a l’estranger i Europa és la seva destinació preferida. Durant el 2020 més de la meitat dels americans van estalviar i ara estan impacients per tornar a gastar en aquelles activitats restringides, com ara viatjar, tot i que s’espera que els primers viatges siguin dins del país i a destinacions regionals.
Les últimes informacions en clau més interna, però que poden servir per veure com està evolucionant l’activitat en aquest país, indiquen que les dades sobre turisme encara estan per sota de les que es registraven abans de la pandèmia, però són les més altes des que va irrompre la covid-19. Així, el passat divendres, 11 de juny, més de 2 milions de viatgers van passar pels controls dels aeroports americans, la primera vegada que s’arriba a aquesta xifra des que va començar la covid-19. Tot i que el volum és encara un 20% inferior al de la mateixa data del 2019, és un clar indicador de la recuperació.
El perfil del turista americà
L’any 2019 Catalunya va ser la principal destinació dels americans a l’Estat espanyol, amb una quota de mercat del 46% i un total d'1.511.000 turistes americans. El més destacable va ser la seva despesa diària, 320 euros, molt per sobre dels 197 euros del turista mitjà a Catalunya. Amb el 7,8% de les arribades a Catalunya, els americans van representar l'11,9% de la despesa total. De fet, van ser el país amb una major depesa a Catalunya amb un total de més de 2.500 milions d’euros.
Els turistes americans que visiten Catalunya ho fan principalment per motius de vacances (89%), arriben en avió (82,5%), s’allotgen en hotels (76,4%) i no han comprat un paquet turístic (68,4%). Una tercera part passa entre 4 i 7 nits a Catalunya. Solen fer viatges de caire cultural i visiten grans ciutats. És un turista amb un alt poder adquisitiu i que està acostumat a viatjar a l’estranger. Els americans són també grans creueristes.
Segueix-nos a les xarxes _________________________________________________________
- Twitter: @turismecat | @empresacat
- Youtube: https://www.youtube.com/turismecat