- L’han rebut a primera hora del matí 120.000 docents de 5.400 centres educatius de tot Catalunya
- L’objectiu és poder identificar els punts forts del Departament així com els àmbits de millora relacionats de forma directa amb la gestió dels recursos del sistema educatiu

El Departament d’Educació ha enviat un qüestionari tots els professionals docents i als membres dels equips directius dels centres educatius. A primera hora d’aquest matí s’ha fet l’enviament a 120.000 persones del col·lectiu de professorat dels 5.400 centres de tot Catalunya, tant de titularitat pública com concertada.
L’objectiu és poder identificar els punts forts del Departament així com els àmbits de millora relacionats de forma directa amb la gestió dels serveis i recursos del sistema educatiu. L’anàlisi del qüestionari ha de permetre a Educació prendre les millors decisions.
Són dos qüestionaris adreçats a dos sectors diferents, d’una banda el professorat i de l’altra als membres que formen part d’un equip directiu de centre educatiu. En tots dos casos es tracta d’enquestes que es tractaran de forma confidencial i en còmput global, en cap cas es tractaran de forma individual.
El conseller d’Educació així ho ha explicat aquest matí, i ha destacat que es vol escoltar els docents i oferir-los totes les eines. Així, la finalitat és que el col·lectiu pugui explicar quines necessitats formatives té, com valora la tasca docent i com se sent practicant-la, però també com valora la comunicació amb el Departament.
Gonzàlez-Cambray ha manifestat que el principal objectiu és “Educació al servei de alumnat i al costat dels nostres docents. Per acompanyar-los en la seva tasca docent i perquè dins de l’aula tinguin les millors eines per tenir els millors mestres”. Ha afegit que “per saber i escoltar i prendre les millors decisions possibles, per primera vegada preguntem directament als 120.000 metres i professionals, també als equips directius perquè valorin la seva feina. Volem que directament ens diguin els àmbits de millora, perquè la nostra funció principal és ser-los útils i acompanyar-los en la seva tasca docent”.
En el mateix sentit, el conseller ha ressaltat que “tenim tota la intenció d’instaurar aquesta recollida de dades de forma sistemàtica. Cada 6 mesos farem preguntes als docents i als equips directius directament per disposar de primera mà de quines són les inquietuds i necessitats, i a partir d’aquí prendre les millors decisions conjuntament amb les escoles i des de les escoles”.
L’objectiu és poder identificar els punts forts del Departament així com els àmbits de millora relacionats de forma directa amb la gestió dels serveis i recursos del sistema educatiu. L’anàlisi del qüestionari ha de permetre a Educació prendre les millors decisions.
Són dos qüestionaris adreçats a dos sectors diferents, d’una banda el professorat i de l’altra als membres que formen part d’un equip directiu de centre educatiu. En tots dos casos es tracta d’enquestes que es tractaran de forma confidencial i en còmput global, en cap cas es tractaran de forma individual.
El conseller d’Educació així ho ha explicat aquest matí, i ha destacat que es vol escoltar els docents i oferir-los totes les eines. Així, la finalitat és que el col·lectiu pugui explicar quines necessitats formatives té, com valora la tasca docent i com se sent practicant-la, però també com valora la comunicació amb el Departament.
Gonzàlez-Cambray ha manifestat que el principal objectiu és “Educació al servei de alumnat i al costat dels nostres docents. Per acompanyar-los en la seva tasca docent i perquè dins de l’aula tinguin les millors eines per tenir els millors mestres”. Ha afegit que “per saber i escoltar i prendre les millors decisions possibles, per primera vegada preguntem directament als 120.000 metres i professionals, també als equips directius perquè valorin la seva feina. Volem que directament ens diguin els àmbits de millora, perquè la nostra funció principal és ser-los útils i acompanyar-los en la seva tasca docent”.
En el mateix sentit, el conseller ha ressaltat que “tenim tota la intenció d’instaurar aquesta recollida de dades de forma sistemàtica. Cada 6 mesos farem preguntes als docents i als equips directius directament per disposar de primera mà de quines són les inquietuds i necessitats, i a partir d’aquí prendre les millors decisions conjuntament amb les escoles i des de les escoles”.

Qüestionari per al professorat
Pel que fa al col·lectiu docent, s’adrecen preguntes relacionades amb diferents àmbits al voltant de la comunicació amb el Departament, sobre la pròpia pràctica docent i la formació contínua -tant a nivell individual, com de centre o de xarxes d’intercanvi-.
Així, algun dels temes que es demanen són:
- Valoració sobre els processos d’informació i comunicació amb el Departament: facilitat d’ús dels aplicatius, idoneïtat dels calendaris i terminis...
- Formació del professorat: per conèixer les raons de la formació individual, quins aspectes es valoren per triar una formació, o la qualitat de les formacions en claustre.
- Opinió sobre la pràctica docent: la càrrega de feina, el salari, la disciplina d’aula, el clima de treball o el coneixement per atendre l’alumnat NESE.
Qüestionari per als membres de l’equip directiu
En el cas dels equips directius, es vol conèixer la percepció al voltant de la formació, l’experiència o la satisfacció laboral, que permeten conèixer el perfil del professorat que exerceix tasques directives. També es vol recollir informació de quina és la relació amb l’administració a diferents nivells -Departament d’Educació, Inspecció Educativa i Serveis Educatius-.
Entre els aspectes on es demana valoració dels membres dels equips directius hi ha, per exemple:
- Formació per al càrrec, on es demana conèixer quines s’han dut a terme
- Experiència docent i satisfacció laboral: quan temps es du al càrrec o satisfacció amb alguns els aspectes de la feina.
- Valoració sobre els processos d’informació i comunicació amb el Departament: facilitat d’ús dels aplicatius, informació rebuda per a configurar la plantilla o rapidesa de resposta de l’administració.
- Desenvolupament professional: cursos duts a terme, importància atorgada a les àrees professionals (gestió econòmica, currículum, recursos per a la innovació o per a l’equitat....)
- Formació del professorat: qualitat de les formacions o grau de transferència.
- Treball amb la inspecció.
- Avaluació de la funció docent.
- Suport dels serveis educatius de la zona.
- Gestió de la pandèmia per part del Departament d’Educació: qualitat de la informació rebuda, claredat, funcionament del Traçacovid i dotació d’EPIs
18 de juny de 2021
Pel que fa al col·lectiu docent, s’adrecen preguntes relacionades amb diferents àmbits al voltant de la comunicació amb el Departament, sobre la pròpia pràctica docent i la formació contínua -tant a nivell individual, com de centre o de xarxes d’intercanvi-.
Així, algun dels temes que es demanen són:
- Valoració sobre els processos d’informació i comunicació amb el Departament: facilitat d’ús dels aplicatius, idoneïtat dels calendaris i terminis...
- Formació del professorat: per conèixer les raons de la formació individual, quins aspectes es valoren per triar una formació, o la qualitat de les formacions en claustre.
- Opinió sobre la pràctica docent: la càrrega de feina, el salari, la disciplina d’aula, el clima de treball o el coneixement per atendre l’alumnat NESE.
Qüestionari per als membres de l’equip directiu
En el cas dels equips directius, es vol conèixer la percepció al voltant de la formació, l’experiència o la satisfacció laboral, que permeten conèixer el perfil del professorat que exerceix tasques directives. També es vol recollir informació de quina és la relació amb l’administració a diferents nivells -Departament d’Educació, Inspecció Educativa i Serveis Educatius-.
Entre els aspectes on es demana valoració dels membres dels equips directius hi ha, per exemple:
- Formació per al càrrec, on es demana conèixer quines s’han dut a terme
- Experiència docent i satisfacció laboral: quan temps es du al càrrec o satisfacció amb alguns els aspectes de la feina.
- Valoració sobre els processos d’informació i comunicació amb el Departament: facilitat d’ús dels aplicatius, informació rebuda per a configurar la plantilla o rapidesa de resposta de l’administració.
- Desenvolupament professional: cursos duts a terme, importància atorgada a les àrees professionals (gestió econòmica, currículum, recursos per a la innovació o per a l’equitat....)
- Formació del professorat: qualitat de les formacions o grau de transferència.
- Treball amb la inspecció.
- Avaluació de la funció docent.
- Suport dels serveis educatius de la zona.
- Gestió de la pandèmia per part del Departament d’Educació: qualitat de la informació rebuda, claredat, funcionament del Traçacovid i dotació d’EPIs
18 de juny de 2021