query_builder 22 juny 2021 13:34
event_note Nota de premsa
El Govern ha aprovat el Decret de reestructuració del Departament de la Presidència per adequar-lo a les noves funcions que li atribueix el Decret 21/2021, de 25 de maig, de creació, denominació i determinació de l'àmbit de competència dels departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya. D’acord amb la normativa, la Conselleria s’estructura en les unitats directives següents:
Una de les novetats que preveu el Decret és la creació de l’Oficina del Pla Pilot per Implementar la Renda Bàsica Universal, una de les mesures recollides als acords entre les formacions independentistes per a la investidura. La nova oficina, adscrita al Gabinet del Conseller o Consellera de la Presidència, tindrà com a missió principal coordinar les polítiques en l'àmbit del disseny i organització d’un pla pilot per implementar la Renda Bàsica Universal i fer-ne el seguiment de l’execució, així com relacionar-se amb la Unió Europea i les comissions internacionals que impulsin millores i transformacions en polítiques de rendes socials o experiències similars a la Renda Bàsica Universal.
Enfortiment de l’estructura comunicativa
Entre els canvis més destacats, el Decret també estableix la creació de l’Oficina d’Estratègia i Comunicació del President o Presidenta i del Govern, que elaborarà l'estratègia comunicativa del Govern i en coordinarà la política informativa, també pel que fa a la divulgació a l'exterior. Adscrita al Departament de la Presidència amb rang orgànic de secretaria general, dependrà funcionalment del president o presidenta de la Generalitat, coordinarà la comunicació del Govern i de les unitats corresponents dels departaments i impulsarà els estudis d'anàlisi i prospectiva que es considerin necessaris i siguin prioritaris per al Govern i la Presidència de la Generalitat, entre altres funcions.
L’Oficina estarà formada pel Gabinet del President o Presidenta, per la Direcció General d’Anàlisi i Prospectiva i per la Direcció General de Comunicació del Govern, de la qual en dependran l’Oficina de Comunicació del Govern i l’Oficina del o de la Portaveu del Govern, aquesta darrera de nova creació.
Aquesta reestructuració evidencia la importància que el nou Govern atorga a les polítiques comunicatives i a la necessitat d’elaborar una estratègia i un únic relat comunicatiu, tal com estableix l’acord per a la formació de l’Executiu.
Noves competències en l’àmbit de la Funció Pública i les Relacions Institucionals
El Departament de la Presidència assumeix en aquesta legislatura les competències en matèria de Funció Pública i Relacions Institucionals, abans adscrites a Polítiques Digitals i Administració Pública i a Acció Exterior i Transparència, respectivament. Per adequar l’estructura de la Conselleria a les noves funcions, el Decret aprovat avui estableix que la Secretaria d’Administració i Funció Pública i la Direcció General de Relacions Institucionals i amb el Parlament s’integrin a l’organigrama del Departament de la Presidència. Totes dues mantenen el rang orgànic, les funcions i l’estructura actuals.
Resten adscrits al Departament de la Presidència:
Altres modificacions
El nou Decret també canvia el nom de la Secretaria de Comunicació del Govern i Mitjans de Comunicació, que passa a denominar-se Secretaria de Mitjans de Comunicació, i el de la Secretaria d'Administracions Locals i de Relacions amb l'Aran, que ara és la Secretaria de Governs Locals i Relacions amb l'Aran.